32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

2500 או 1000?

בית הדין העליון של הליכוד קיבל את עתירתו של חבר הנשיאות יעקב וידר בעניין חוסר הסבירות של דמי ההשתתפות בבחירות השבוע למוסדות המפלגה

כזכור, ועדת הבחירות הפתיעה את כלל החברים ברחבי הארץ לאחר שקבעה דמי השתתפות מופרזים של 2,500 שקלים עבור השתתפות בבחירות למזכירות ו-5,000 שקלים עבור השתתפות בבחירות לועדת הבחירות.

בעתירה הדחופה שהגיש יעקב וידר נאמר, בין היתר, כי: "מתוקף תפקידו של העותר כחבר נשיאות, וכחבר הצעיר ביותר במוסדות התנועה, קיבל העותר פניות רבות מחברים בתנועה, חלקם הגדול צעירים וסטודנטים, שציינו כי דמי ההשתתפות אינם מאפשרים להם להגיש מועמדות בבחירות.
"יודגש כי לפי הפרסומים הרשמיים של מדינת ישראל, השכר החציוני במשק הוא 6,541 שקל לחודש, כך שמדובר בסכומים שקרובים למשכורת חודשית עבור חלק נכבד מהחברים, וכל זאת עבור הזכות להתמודד לתפקיד שהוא התנדבותי במהותו.
"החוקה קובעת כי "ועדת הבחירות מוסמכת לקבוע את הסכום שעל כל מועמד לשלם לקופת התנועה כדמי השתתפות במימון הוצאות הבחירות", אך מסייגת ומדגישה כי "החלטת הועדה תהיה מנומקת ותפורסם בכתב לידיעת החברים".
"במקרה זה, למיטב ידיעת העותר, לא נערכו תחשיבים ראויים והועדה לא פרסמה נימוקים להחלטותיה, כל זאת בניגוד לכללי החוק, הצדק והיושר. משכך, העותר יטען כי יש להצהיר על בטלותם של התעריפים החדשים, שכן בקביעתם נפלו פגמים מהותיים היורדים לשורש העניין".
בדיון הסוער שנערך בבית הדין בעניין, טען עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של התנועה, כי מדובר בסכום סביר לחלוטין וכי ראוי אף להעלות את הסכום בשל הגירעונות בהם נתונה המפלגה.
בהמשך גדלה המהומה, לאחר שעו"ד הלוי חשף את תחשיב ההוצאות ממנו עלה כי עלות הבחירות למזכירות מתקרבת לחצי מליון שקלים, כל זאת עבור בחירות בהן משתתפים כ-3,000 מצביעים. ממוצע של יותר ממאה ש"ח למצביע!
לאחר שנשיא בית הדין, עו"ד מיכאל קליינר, הבהיר כי שופטי בית הדין מזדהים לחלוטין עם הטענות בדבר חוסר סבירות, התפרצו חלק מהנוכחים בדיון בקריאות על "שחיתות", "שוד קופת המפלגה" וקראו להעמיד את האחראים לכך לדין.
בהמשך, כאמור, החליט בית הדין לקבל את העתירה.
בפסק הדין הארוך שפורסם, החליט בית הדין שמכאן ואילך דמי ההשתתפות בבחירות לא יעלו על 1000 שקלים.
בנוסף, בעניין הבחירות הנוכחיות, ועדת הבחירות תקיים השבוע דיון מיוחד בנושא, בו רואה-החשבון של הליכוד יציג עלות מתוקנת וסבירה – "תוך מאמץ לחסוך ככל שניתן"! לאחר הדיון יקבלו כל המתמודדים החזר כספי לפי ההפרש בין החישוב המנופח והמופרך הראשון לבין העלות ההגיונית.
לסיום, בית הדין המליץ כי המזכירות החדשה תקים ועדה מיוחדת שתאשר הנחות או פטור מתשלומים במקרים חריגים.
העותר, יעקב וידר, מסר לליכודניק בתגובה: "העמדה העקרונית אותה הצגתי בבית הדין היא שגביה של משכורת חודשית ממוצעת עבור התמודדות לתפקיד שהוא התנדבותי במהותו, נוגדת לחלוטין את דרך הליכוד. ראש הממשלה בגין ז"ל הגדיר את הליכוד כביתם של "העניים והמאמינים" – זה הבסיס של התנועה ואני מברך את בית הדין על קבלת ההחלטה האמיצה הזו".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רשימת המועמדים בסניף ירוחם

אריק זיו ויזר

עוד יומיים : הצעירים בליכוד זוכרים את ז'בוטינסקי

אריק זיו ויזר

ירון ורד זכה בבית הדין הלם בלשכת נתניהו.

אריק זיו ויזר

בתגובה לידיעה "אנחנו לא מריונטות" אומר סמנכ"ל ההסברה של הליכוד אופיר אקוניס:

אריק זיו ויזר

בית הדין קבע:המועמד האתיופי אללי אדמסו ברשימה לכנסת

אריק זיו ויזר

500 שקל תשלום על כל עתירה/מאת:יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן