24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

הכבל של איתן מנותק

על שולחנו של אמיתי שיף השבוע רק בליכודניק

מפלגת העבודה, המחנה הציוני או כל שם שיקראו לעצמם, איבדה בשני העשורים האחרונות הרבה מכוחה האינטלקטואלי.  יהיו שיאמרו שתחילת הנסיגה היא שנת המהפך – 1977. אז אחרי שנים במדבר הפוליטי באופוזיציה עלה מנחם בגין לראשונה לראשות הממשלה. ביום חמישי האחרון מלאו להם 25 שנה מאז פטירתו.

 

נראה שהגלגל הסתובב והגמוניה השלטונית של מפא״י מתחילה אט אט להיעלם לחלוטין.  מוסדות הכח מהתקשורת ועד לשכות המסחר משתנים ושחקנים חדשים נכנסים לתמונה. מערכת המשפט גם כן עוברת שינויים זהירים והמחוקק הישראלי כבר לא חושש לעמוד מול הפסיקה ולתבוע מחדש את המעמד והתפקיד המכונן של הכנסת.  מדובר בתהליכים מורכבים,  סיזיפיים,  סוערים עם המון אמוציות.

 

שבירת הגמוניה מסתכמת בשם אחד שטורד את מנחתם של השמאל הישראלי ״בנימין נתניהו״.  כל מגרעה מתעצמת  כשלא מוצאים אצלו פונים לאישתו שרה ואם אצלה לא מצאו הולכים על הילדים. כך השמאל מנסה לחזור לשלטון להציל את הגמוניה המתפרקת.

 

כבל מנותק

 

כבל חשב שלא יתפסו אותו על חם אך הקלטות שדפנה ליאל חשפה בערוץ 2 לא מותירות ספק בקשר לדיל שרקם יחד עם שלי יחימוביץ על ראשות מפלגת העבודה כשהיא תיקח את ההסתדרות.  השניים עוד מכחישים את הדיל המסריח.  אפשר שלא להסכים חלקית על הביקורת שהוציא כבל על ראש מפלגתו הרצוג שכבר מאבד גובה ותמיכת החברים מצטמצמת כל יום יותר ויותר וכבר לא יעזור הגימיק הדיגיטלי של ללכת להיפגש עם הטוקבקיסטים.

הבוקר התבשרנו על עוד שם מפקד סיירת מטכ״ל עומר בר לב על כך שהוא מתכוון להתמודד על ראשות ״מפלגת האבודה״. (אין כאן טעות כתיב זה בכוונה)

 

——-

בימים האחרונים נשאלתי מספר פעמים האם יש לי כוונות פוליטיות? כשניסיתי להבין את פשר השאלה אלה הטיעונים שקיבלתי:  בדרך כלל שאלה זאת באה כסוג של לבחון האם אנחנו נושפים זה על צווארו של זה או שאנחנו יכולים לנוע לצד זה בלי איזה איום מוחשי.

 

יש גם הסקרנים שבאמת רוצים לדעת האם אתה כאן לתפקיד או כי יש לך אהבה לתחום הפוליטי המפלגתי. אז הגיע הזמן לתת תשובה כוללת לאלה ולאלה הגעתי עוד הרבה לפני שאותם פעילים בולטים ושמות שעפים באוויר היו אף פעם לא אהבתי את הקטע המוחצן אני נכד לאנשי אצ״ל ובית״ר הליכוד ותפיסות בגין וזבוטנסקי צמחתי על ברכם אף טבעי שאמצע את עצמי בליכוד.

 

האדישות למה שמתרחש ומתקיים בתוכנו היא דבר שאין לנו מותרות כך שבאופן טבעי אני פעיל אקטיבי לרוב מאחורי הקלעים של המון תהליכים ויוזמות כאלו ואחרות.  כן אני מעריך שיום אחד אתמודד כשאחשוב והגיע למסקנה שאני חייב להיות בחזית ושאני יכול לתת ולממש את מלוא תפיסת עולמי!

———–

יש מי שמשייכים את האקטיביזם השיפוטי לאהרון ברק ואין ספק שפסיקותיו והלכותיו המשפטיות  ממלות את ספרי הפסיקה בחוקתי.  אך הרבה מאותה אקטיביזם שיפוטי הוא תולדה לאבולוציה ההיסטורית של התפתחותה של מערכת המשפט בישראל.   למעשה עד לאמצע שנות השישים שופטי בית המשפט בפסיקותיהם נדרשו לפסוק לפי המג׳לה הקופדרציה האזרחית העות’מאנית ובמקרים שבהם לא מצאו תשובות הלכתיות הלכו על המשפט האנגלי.

 

השופט זילברג בפסק הדין  בסוגיה של ערעור אזרחי מזיאר נ׳ צ׳ים.  גילה לראשונה ניצנים של אקטיביזם שיפוטי כשכבר לא פנה לדין העות’מאני או לדין הבריטי הוא מצא פרצה באלה המילים: ״ לא הולם את ערכיה של מדינה ישראל לפי

מגילת העצמאות וכו…,  לימים חוקי יסוד כמו כבוד האדם וחרותו יאמצו את הניסוח של השופט זילברג.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדוע הימין מפסיד שוב ושוב?

אלי חזן

חדשות 2 דיברו על הכל חוץ מצמצום הוצאות מעון רה”מ

אריאל אילוז

גם בדה מרקר : אבי גבאי זיוף

אלי חזן

דיויד ברוזה ואנטי ישראליות בארצות הברית

אלי חזן

חלק מהסיעה חולה

עינר אביב

בג”ץ צודק ואנו אשמים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן