40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

2010 – שנה טובה לממשלת נתניהו

כאשר בוחנים בעין אוביקטיבית את שנת 2010 רואים שהיתה זו שנה טובה למדינת ישראל בתחומים שונים.  ממשלת הליכוד הוכיחה שידעה לנהל את המדינה ולהגיע להישגים מרשימים במספר תחומים.

בתחום הכלכלי

המשק הישראלי צמח ב4.5 אחוזים.  הישג שהוא מעל כל התחזיות ויותר מכל מדינה אחרת בגוש OECD  וארה”ב.  התוצר לנפש בשנת 2010 הסתכם ב28.5 אלף דולרים שיא של כל הזמנים.  ראש הממשלה, שהתיחס לנתונים האלה, ציין:  “הצמיחה הגבוהה היא תוצאה ישירה של המדיניות הכלכלית המוצלחת של הממשלה” ואלו שר האוצר הוסיף שהתקציב הדו שנתי של 2009-2010 והתכנית הכלכלית של הממשלה השיגו את מטרתם.

גם בפוליטיקה צריך מזל.  בשנת 2010 העריכו ששדה הגז לוויתן מכיל 453 מילארד מ”ק גז וזו תגלית הגז הגדולה בעולם בעשור האחרון ונאמדת ב45 מליארד דולרים.  שדה הגז הזה יפסיק את התלות הישראלית ביבוא גז מחו”ל.  ראש הממשלה, שהתיחס לגלוי הגז, אמר:  “זהו יום מאוד אופטימי לכלכלת ישראל.  כולנו צריכים להיות אופטימיים.”  צריך מזל אמרנו?

בתחום המדיני

הישג מרשים – אין הקפאה שהיתה מביאה לקרע בממשלה.  האשמה של הקפאון לא נופלת על ישראל כפי שרצו הפלשתינאים.  האמריקנים הודיעו לאחרונה שיתנגדו להכרזה על מדינה פלשתינאית אם וכאשר יגיע הנושא למועה”ב.  ההחלטה של האמריקנים חייבת להשפיע על מדינות אירופה למגינת ליבם של הפלשתינאים.

בתחום הפוליטי

ממשלה שמורכבת מהליכוד, ש”ס, ישראל ביתנו ומפלגת העבודה באופן טבעי ממשלה מליאת ניגודים.  ראש הממשלה בתחכום רב פועל כדי שהקואלציה הקשה הזו תמשיך להתקיים למרות כל המכשולים.  חוק הגיור מהווה דוגמא לכך.

העברת התקציב הדו שניתי 2010-2011 בכנסת לאחרונה מהוה הוכחה נוספת שהקואלציה הזו, למרות הניגודים שבה, מצליחה לעבוד יחד.

בתחום החינוך

מתחוללת מהפכה.  משרד החנוך ומשרד האוצר חתמו על מתווה לרפורמה שמעלה שכר המורים ב50 אחוזים אך מספר שעות הלימוד יעלה מ24 שעות שבועיות ל40 שעות שבועיות.  לאחר שנים של הדרדרות השיפור בתנאי העסקת המורים יביא לשפורים בתדמית המורים בישראל ויחזיר רבים טובים למקצוע ההוראה.

ראש הממשלה שמודע היטב לחשיבות החינוך והקשר ההסטורי שלנו לארץ ישראל אישר לאחרונה 130 מליון ש”ח לשימור המורשת.  הוא הוסיף שהתקציב הזה כדי שילדינו יידעו למה אנחנו בישראל ולא בשבדיה.

בתחום הבטחוני

צ.ה.ל של 2010 אינו צ.ה.ל של מלחמת לבנון השניה.  מלחמה זו היתה מן שעון מעורר שהעיר את ישראל מהתרדמה בתקוה שאויבי ישראל יבינו את הרמז.

ממשלת הליכוד קיימת פחות משנתיים.  בעין אוביקטיבית אפשר לראות שבתחומים שונים הגיעה להישגים מרשימים.  זאת בזמנים של משברים כלכליים בעולם, אנטישמיות בעולם בעליה ונסיון לעשות לישראל דה לגטימציה.

ההגה בידיים נאמנות ומנוסות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עם רודנים אכזריים אין מנהלים מו”מ

אריק זיו ויזר

הישג מצוין לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר

שגריר באו”ם: צריך מזרחן דובר ערבית

אריק זיו ויזר

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אריק זיו ויזר

משתמשים בשכול כדי להפיל ממשלה

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן