30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

תרעומת של ח”כים על נציגי הליכוד בועדת שרים לחקיקה

ח”כים מהליכוד חשים לאחרונה מרירות ואכזבה מיחסם של שרי הליכוד בועדת השרים לחקיקה. כך גילה ח”כ יריב לוין במפגש עם הנהלת “פורום הרצליה”.

ח”כים מהליכוד חשים לאחרונה מרירות ואכזבה מיחסם של שרי הליכוד בועדת השרים לחקיקה. כך גילה ח”כ יריב לוין במפגש עם הנהלת “פורום הרצליה”.

אנשי פורום הרצליה ביקשו את עזרתו בהשוואת תנאים של חברי ליכוד במינויים למועצות מנהלים של חברות ממשלתיות, לעומת התנאים המקובלים לגבי חברי מרכז מפלגת העבודה וחברי ש”ס. הנציגים ביקשו מיריב לוין לפעול לשינויי חקיקה שישימו קץ לאפליה המתמשכת של ליכודניקים. ח”כ לוין הביע תמיכה מוסרית בבקשה, אך השיב שאין לה סיכוי מעשי מבחינה פוליטית. לכן הוא נאלץ לדחות את בקשתם.

לדבריו, יש בעיה חמורה ביותר בהליכי חקיקה בכנסת הנוכחית ובממשלה הזו, כאשר נציגי הליכוד בועדת השרים לחקיקה חוסמים כמעט כל הצעת חוק של כל חבר כנסת מהליכוד. הדברים חמורים במיוחד לאור העובדה ששרים ממפלגות אחרות תומכים בקביעות בהצעות חוק של חברי כנסת ממפלגותיהם. הח”כים מהליכוד קובלים גם על חוסר התאמה ופרופורציה כאשר הממשלה דורשת מהם לתמוך בכל הצעה של כל שר מהליכוד, אך שרי הליכוד אינם תומכים במקביל ביוזמות של הח”כים שלנו.

לאחרונה נשלח מכתב לשר המשפטים, יעקב נאמן, בבקשה לקיים פגישה מיוחדת לדון בהחלטות ועדת השרים לחקיקה, שנראית כבולמת רק הצעות חוק התואמות את מצע הליכוד. יריב לוין אמר לנו שכל הח”כים שלנו חתמו על המכתב, ושטרם קיבלו עליו תשובה.

בבדיקה של “ליכודניק” עם ח”כים מהליכוד מתברר שכמעט כולם חוששים לחשוף בפומבי את כעסם על הממשלה שלנו. רק ח”כ יריב העז לצאת פומבית ראשון. בעקבותיו העזו גם ח”כ כרמל שאמה וח”כ מירי רגב, שהודו באוזנינו שהם מרגישים בדיוק כמו שתיאר לנו יריב לוין.

ח”כ כרמל שאמה גילה לנו כמה מקרים ותקדימים של חסימת הצעות חוק שלו, מקצתם גובלים באבסורד. למשל, ח”כ שאמה סיפר שבתחילת כהונתו בכנסת הוא הגיש הצעת חוק לפטור ממס ומכס עמותות צדקה שמייבאות שמיכות וביגוד לחלוקה חינם לנזקקים. הצעת חוק בדיוק כזו הוגשה בכנסת הקודמת על ידי הח”כים אז, והשרים היום, גדעון סער וגלעד ארדן. ועדת השרים לחקיקה החליטה לדחות הצעת חוק זו. כעבור חודשים אחדים הציעו הצעת חוק זהה גם הח”כ אמנון כהן ואברהם מיכאלי מש”ס, ואז ועדת השרים לחקיקה החליטה לאשר בדיוק אותה הצעת חוק. בסוף, הרעיון של כרמל שאמה וגדעון סער עבר בחקיקה, אבל בקרדיט ובאהדת הציבור זכתה מפלגת ש”ס. הכותרות בעיתונות היו “ש”ס עוזרת לנזקקים”, ולא ציינו את היוזמה הראשונית של ח”כים מהליכוד.

אבסורד נוסף הוא החלטת ועדת השרים לחקיקה להשהות את הגשת הצעת חוק הגולן. הצעת חוק הגולן תואמת את מצע הליכוד ואת מדיניותנו. מפלגת העבודה ושריה מתנגדים מטעמים ידועים. אבל מתברר שנציגי הליכוד בדיון בועדת השרים לחקיקה, בני בגין דן מרידור ומיקי איתן, הצטרפו לשרי העבודה, והחליטו בשאלה זו לפי מצע העבודה ולא זה שלנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דוח השדלנים:לקבוע כי חלק מאיסורי הלובי יוגדרו כפליליים

אלי חזן

שוויון בין הירוקים לכחולים

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת מנווט בביטחון בין האופוזיציה והקואליציה

אלי חזן

מדוע השר דרעי לצדו של המבוקש עזמי בשארה?

אריאל אילוז

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

לעצור את הבלוף של הלוטו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן