40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות כללי

תעשיית הקנאביס כמראה כלכלית; המשק הישראלי צריך את הליכוד בראש

 

יעל גרמן (כחול לבן) רצתה להלאים את תעשיית הקנאביס הרפואי, בעוד הליכוד וראש הממשלה נתניהו פתחו אותו לייצוא. תעשיית הקנאביס היא אנלוגיה לדרך הובלת הכלכלה הישראלית הנדרשת

 

יום הבחירות מחר (ג’) יסכם גל ירוק ששטף את שיח הבחירות בשבועיים האחרונים. מכל עבר צץ לו קנאביס, המחובר בדרך זו או אחרת למובילי המפלגות, בסרטונים ותמונות ברחבי הרשתות החברתיות.

 

המקור האמיתי להתפתחותה של תעשיית הקנאביס הרפואי, שעוזרת לכל כך הרבה חולים מחד, ופיתחה אפשרויות כלכליות אינסופיות מאידך, הם שר העבודה והרווחה חיים כץ, וראש ממשלת ישראל – בנימין נתניהו.

 

כץ היה זה שקידם את פעילות הגידול החקלאי של הקנאביס הרפואי בישראל, עת כיהן כיו”ר וועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת ישראל. עבודתו היא זו שאיפשרה לראש הממשלה נתניהו ולגורמי המקצוע הרלוונטיים, לבחון כעשור לאחר מכן את האפשרויות הכלכליות הטמונות בתחום, לאור היתרונות הבריאותיים שהוכחו בזמן זה, ולהתחיל את אחת התעשיות המדהימות שישראל פיתחה מזה 2 עשורים – תעשיית הקנאביס הרפואי.

 

הטרנד תופס תאוצה והשוק נמצא כבר כיום במחסור שצופים שיימשך עד 2222 ,עת קנדה יישמה לגליזציה מלאה של קנאביס לצרכי פנאי ורפואה ברבעון הרביעי של 2202 ,והפכה למדינה הראשונה מבין מדינות ה-,G7 שהבינו את השוק המתגבש, והחלה לנצל זאת.

 

אז קנאביס חשוב – אוקיי. כלכלית יכול לקדם את ישראל – בסדר. למה חשוב שדווקא הליכוד יהיה בשלטון בהקשר זה? פשוט, כי האחרים לא יבצעו את הרפורמות הנדרשות לפיתוח התעשייה, בעוד הליכוד תחת שלטון נתניהו כבר החל לבצען.

 

יעל גרמן (כחול לבן) היא הדוגמא המובהקת לכך, כאשר במסגרת כהונתה כשרת הבריאות הקודמת מטעם מפלגת יש עתיד, היא פעלה להרוס את התעשייה עם תמיכתה בהכנסת מגדלות הקנאביס הרפואי תחת מטריית מונופול ‘שראל’.

 

שראל היא עמותה שהוקמה ב -0991 על ידי בתי החולים, ופועלת כמונופול בתחומי רכש עבור מוסדות בריאות שונים, ובהם בתי החולים, לשכות בריאות ועוד. גרמן ביקשה לקדם מעין הלאמת התעשייה, שהייתה גורמת למגדלים להפוך לחקלאים עבור שראל – המונופול. אותו מונופול היה שולט במחירים בשוק, ובעיקר בהחלטה אם לייצר יותר או פחות, כשהוא מלווה בשיקולים נוספים – כמו אלה שמכתיבות חברות התרופות והציוד הרפואי, עימן הוא מגיע במגע.

 

מגדלי הקנאביס הרפואי, יחד עם החולים המטופלים בו, הגישו בג”צ בנושא, שגרם לשראל ולמשרד הבריאות להתקפל. השופט חנן מלצר אף העלה באחד הדיונים סימני שאלה על הקשר בין המדינה לבין שראל.

 

אם גרמן הייתה מצליחה בתוכניתה – כל הבסיס והאפשרויות הכלכליות הקיימות כיום בשוק הקנאביס הרפואי לא היו – לא לחולים ולא לתעשייה. לנתניהו לא היה צריך להגיש בג”צ. הבנתו הכלכלית היא זו שאפשרה לתעשייה זו לצמוח במהירות בזק בשנה האחרונה, וליותר חולים לקבל מזור. והיד עוד נטויה.

 

ראש הממשלה נתניהו, ידע תמיד לזהות תחומים חדשים, ולקדם אותם בעיתוי הנכון לטובת הכלכלה הישראלית. הקנאביס אינו שונה. לא בכדי קפצו בשנה האחרונה על עגלת הצמח 2 ראשי ממשלה לשעבר, 3 שרים לשעבר, 3 אלופים במיל., רנ”צ לשעבר במשטרה, שגריר ישראל באו”ם לשעבר, מדענים ובכללם זוכי פרס נובל ופרס ישראל, ומשקיעים כדוגמת ליאון רקנאטי, דניאל בירנבאום, יונתן קולבר, ומיליארדרים כדוגמת גארי פוגל, ליאון קופלר ונוספים.

 

24 חברות קנאביס ציבוריות ישראליות כבר נסחרות כיום בבורסה בתל אביב בשווי של מעל 3 מיליארד שקל, וכעשר חברות ישראליות נוספות נסחרות בבורסות לונדון, אוסטרליה, גרמניה וקנדה. מאות סטארט -אפים כבר פועלים בתחום, תחת מטריית חממות לחברות קנאביס וכחברות עצמאיות, ופועלות ליישם מחקרים אקדמיים ישראליים חלוציים ופורצי דרך.

 

פיתוחים טכנולוגיים ישראלים כחוות אוטונומיות ואוטומטיות לגידול ירקות וצמחים ללא יד אדם, מיכשור טכנולוגי לקירור וחימום שורשים, השקייה אקלימית ללא מים, ופיתוחים מדהימים נוספים, נוצרו כתוצאה מצרכי תעשייה זו, ורבים עוד בקנה.

 

חברת הענק קונסטייליישן ברנדס (יצרנית בירה קורונה), לדוגמא, השקיעה במהלך חודש אוגוסט האחרון 2 מיליארד דולר בחברת הקנאביס הקנדית קאנופי. חברת קוקה קולה העולמית, כמו גם חברות ענק נוספות מתחום המזון והשתייה, הצהירו גם הן על כוונה להכניס חומרים מן הקנאביס לתעשייה בה הן פועלות, וזו רק ההתחלה.

 

כמות החולים המטופלים בקנאביס רפואי צפויה לגדול עד פי 10 בחמש השנים הקרובות בישראל לבדה, עם צפי דומה גם בעולם. ארה”ב – השוק הגדול בעולם, צפויה לעבור רפורמת קנאביס פדראלית משלה (מדינות רבות מאפשרות קנאביס לצרכי פנאי וקנאביס רפואי ברמה המקומית), ובכך תיפתחנה אפשרויות אינסופיות לחברות הישראליות בתחום.

 

זו אחת מתעשיות העתיד, המושווית לתעשיית האינטרנט של שנות ה -90 במאה הקודמת, ונסיקתה בשנות ה -2000 .היא תגדיל את משרות השכר הגבוה במשק, ותאפשר גם לחקלאים הקטנים להכניס מיליוני שקלים בשנה. בהקשר זה; אנו בגל החברות הראשון שקורם עור וגידים.

 

הציפייה והתקווה היא, כי לאחר הגל הראשון הזה, יתייצבו להן מספר דוגמאות בסגנון חברות הטכנולוגיה כדוגמת צ’ק פוינט, שימשכו את כלכלת ישראל מעלה, מהמקום בו ההייטק עצר. קיימת אף האפשרות, כי גל חברות הקנאביס השני יאפשר התפתחותה של ענקית קנאביס דוגמת ענקית הטכנולוגיה גוגל, שחגגה בשבוע שעבר יום הולדת 15.

 

לרובכם הקנאביס בוודאי מזכיר את ה’ג’וינט’ המוחבא לשעת ערב במרפסת, אך יש בו הרבה מעבר; שכן מדובר על פיתוחים טכנולוגיים, פתרונות רפואיים, מוצרי פארמה, מוצרי מזון ושתייה, מוצרים חקלאיים, ועוד. מדובר בשילוב של כלכלה ובריאות, שיביאו מזור מצד אחד, ורווחה כלכלית מאידך.

 

בבריאות, כמו גם בכלכלה – רק הליכוד יכול! תחת הנהגת נתניהו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדוע הימין מפסיד שוב ושוב?

אלי חזן

דחיית שידורי התאגיד הציבורי – החלטה שגויה ומאכזבת

אריק זיו ויזר

פתרון אפשרי בעזה

אלי חזן

עצה קטנה לשר גדול

אלי חזן

ציבטו את עצמכם,ספטמבר עבר ואנחנו עדיין בחיים

אריק זיו ויזר

“הדיאלוג הלאומי צריך לעסוק בפרוק הנשק של חיזבאלללה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן