20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד כללי

תחייתו של “מחנה לוי”

ביום א התקיים במרכז מורשת מנחם בגין אירוע “פרס בגין” השנתי שבו הוענק אות הוקרה על מפעל חיים לדוד לוי.

מה לא אמרו עליו? שהוא שלא יודע אנגלית, שהוא מגיע מבית שאן, שהוא לא מבין, לא מכיר, לא משכיל ועוד שלל אמירות שזכו לכותרת “בדיחות דוד לוי”. אבל דוד לוי, האיש שעלה ממרוקו לעיירה שכוחת-אל בשנת 1957, הגיע לגבהים כעבור עשור כיו”ר סיעת תכלת-לבן בהסתדרות, כחבר כנסת בסיעת גח”ל ולאחר 20 שנים כשר הקליטה בממשלת ישראל יחד עם אנשים כמשה דיין, שהיה רמטכ”ל כשדוד עלה ארצה.
דוד חתום על הצלחות ששינו את פני המדינה. שיקום שכונות- המיזם החברתי הגדול ביותר מהקמת המדינה ועד ימנו ששיקם את שכונות המצוקה, בנה את ירושלים החדשה עם שכונות-ענק שהפכו את בירתנו לגדולה שבערי ישראל ומינף את הבניה ביש”ע באופן שהביא רבבות תושבים לקבע עובדות בשטח. במשרד החוץ הוא הצליח, למורת רוחם של ספקנים רבים, לכונן יחסים עם מדינות רבות ובהן מדינות אדירות כמו רוסיה, הודו וסין. אבל עיקר תרומתו היא הרמת קרנם של “ישראל השנייה”, שהבינו שהם יכולים להגיע לכל מקום ולכבוש כמעט כל פסגה.
ראוי לציין שכל זאת נעשה בנוסף לגידול תריסר צאצאים לתפארת, עשייה בלתי-פוסקת למען המדינה, הפרישה בשיא (דבר נדיר בנוף הפוליטי בארצנו) וגם העובדה שבמשך כמעט 50 שנות עשייה ציבורית לא דבק בו רבב.
די היה לראות שבשורה הראשונה, לצידו ולצד רעייתו רחל, ישב שר האוצר משה כחלון שאמר כי “הליכוד של מנחם בגין הוא הסיבה שנכנסתי לחיים הציבוריים. יחד עם דוד לוי הם פרצו את הדרך ונתנו הזדמנות עבורי ועבור דור שלם”. שני בניו, חברי הכנסת אורלי וז’קי ובן דודו חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו”ר השלטון המקומי ממצים את הדור שגדל בבית שאן בזכותו של דוד לוי. בנוסף אליהם היו ראשי ראשויות בעבר ובהווה שנמנו על תומכיו ועוד פעילים רבים שהביאו לידי מפגן תמיכה אדיר של מה שהיה ידוע בכינוי “מחנה דוד לוי” והבהירו עד כמה חזק הגעגוע אליו.
מנחם בגין הבין כי כדי להגיע לשלטון יש לחבר בין אוכלוסיות וכך יצר את ‘ברית המקופחים’ ששילבה בין אנשי אצ”ל לח”י לתושבי עיירות הפיתוח. אותה ברית הייתה הגורם המשמעותי ביותר שהביא למהפך של 77. היום אנחנו מקבלים כמובן מאליו את העובדה שתושבי עיירות הפיתוח ויהדות המזרח הם ברובם ליכודניקים, אבל חשוב להבין שמי שנטע את הקשר הזה שמחזיק מעמד כבר 50 שנים, הוא אותו דוד לוי שהיה נציגו הבולט של מנחם בגין בנושא הזה. ניתן למנות כמובן גם את מאיר שטרית, משה קצב עובדיה עלי ואחרים, אבל הדמות הבולטת מעל כולם היא דוד לוי שאתמול ראינו, אחרי שנים רבות, את עוצמתו של אותו ‘מחנה דוד לוי’ שהביא לתמורות עצומות בליכוד.
דוד לוי היה ונותר סמל וכמותו עוד רבים ועלינו מוטלת החובה להעריך את תרומתם וללמוד את מורשתם. אתמול זכינו לערב כזה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

באוניברסיטת אריאל תא הליכוד ממשיך לעבוד

אלי חזן

מועמד חדש לראשות הליכוד: יואב קיש

אלי חזן

הברקים תהיו סילבנים

אריק זיו ויזר

רגב מחזירה משהו לעזה: את חנין זועבי

אריק זיו ויזר

הדור הצעיר היה הראשון לזהות את פוטנציאל השייכות של אמסלם לליכוד

אלי חזן

אזהרת מסע לישראל – איך הגענו למצב הזה?

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן