33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

תדמיתנו העגומה באירופה – מסכנת קיומנו

הכתבה ששודרה בערוץ 10 לאחרונה מוכיחה את האמת העגומה לגבי מעמדה של ישראל בעולם בכלל ובאירופה בפרט.

בכתבה הראו איך ארגונים באירופה מטילים חרם על תוצרת ישראלית ומורידים מוצרינו מהמדפים, הפגנות המוניות נגד ישראל בגלל מה שהמארגנים מכנים “אפרטהייד”, חרם אקדמי על המוסדות האקדמיים שלנו, חלק ממנהיגינו הוכרזו כמבוקשים וצריכים להיעצר ברגע שכף רגלם תדרוך במספר מדינות באירופה.  שונאי ישראל אלה משתוללים באין מפריע והשגריר שלנו בלונדון הודיע שאין הוא יכול להעביר עמדתה של ישראל באוניברסיטאות מבלי שהמארגנים האלה יחבלו בהרצאה שלו.  השנאה צוברת מומנטום ומה שהחל כארועים ספורדיים הפך לארועים מאורגנים.

אין ספק שהמצב הולך ומחמיר ובמיוחד לאחר מבצע “עופרת יצוקה” והמשט התורכי.  נוצרה קואלציה בלתי קדושה של שמאלנים קיצוניים, מוסלמים רדיקלים ויהודים יפי נפש שפועלים במרץ כדי ליטול את הלגיטימציה מזכותה של ישראל להתקיים כמדינה.

זה מצב בלתי נסבל שמחייב תגובה הולמת מטעם מי שאמור לטפל בכך.  לא יעלה על הדעת ששונאי ישראל אלה ישתוללו באין מפריע ולא תהיה תגובה הולמת לכך.

הדבר אפשרי.  כאשר כהנתי קונסול כללי של ישראל בשיקגו בשנות התשעים דאגתי שקבוצה של כשלושים אמריקאים יהודים, נוצרים אוהבי ישראל ובעלי כושר בטוי בע”פ ובכתב תיפגש איתי כל חודש בביתי לשיחת עדכון וקבלת הנחיות.  אלה הגיבו  לכל כתבה אנטי ישראלית בעתונות, עלו ושאלו שאלות ברדיו כאשר המרואיין דבר נגד ישראל ואף ראו אותם בטלביזיה.  הם גם עמדו בקמפוסים עם הסטודנים של הלל, חילקו חומר, כתבו לעתונים של הקמפוסים וקולם נשמע טוב ברוב המדינות (11 במספר) שהייתי אחראי עליהם.

גם היתה לי חברה ליחסי צבור שקבלה שכר חודשי גבוה שבחלקו הקטן בא ממשרד החוץ והשאר מתורמים שונים.  החברה היתה עוברת על המאמרים שכתבתי ומתאימה אותם לאוזנו ועינו של הצבור האמריקאי, דאגה שאופיע בטלביזיה והרדיו בשעות השיא ויצרה קשר ביני ובין מעצבי דעת הקהל במדינות האלו ובמיוחד בשיקגו.

כאשר היה הווכוח הגדול בין ממשלת שמיר לבן ממשל בוש (האב) החברה הזו דאגה שביום אחד הופעתי 19 פעמים בטלביזיות השונות.  זה החל מוקדם בבוקר ונגמר מאוחר בלילה.

עם הגיעי לתפקיד שמתי לב שיהודי מסויים משיקגו תמיד כתב מכתבים למערכות העתונים ומתח בקורת על ישראל.  בפגישה איתו הסברתי לא עמדותנו.  מסרתי לו את ספרי.  הוא חדל לכתוב.  הסנטור הפדרלי, וולסטון, דמוקרט, היה ידוע כמתנגד לממשלת שמיר ונגד מתן ערבויות להלואות.  יזמתי פגישה איתו והוא הודה בפני שהשיחה בינינו העבירה לו חומר שהוא לא היה מודע לו.  סנטור וולסטון לצערנו נהרג בתאונת מטוס מספר שנים לאחר מכן.

מיטב המוחות שלנו חייבים לשבת ולראות מה צריך לעשות כדי ששונאי ישראל באירופה לא יישארו בלי מענה.  יש במשרד החוץ ומחוצה לו מספיק אנשים מוכשרים ומנוסים שיכולים לעזור.

המשימה קשה אבל אין ספק אפשרית.

 

בכותב הוא הקונסול הכללי לשעבר של ישראל בארצות הברית



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היכן ציפי לבני?

אריק זיו ויזר

מה צריכים הח”כים הערבים להגיד לקדאפי

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

הפגנות מעכבות שחרור גלעד שליט

אריק זיו ויזר

2010 – שנה טובה לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר

חרם פלסטינאי- אין חדש תחת השמש העולה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן