20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

שר התחבורה: אבקש מחברות התעופה להגביר פעילות בנמה"ת בחיפה

 שר התחבורה ישראל כץ, הודיע ביום ג' במהלך טקס העברת ניהול נמל התעופה בחיפה, מחיל האוויר רשות שדות התעופה (רש"ת)

– כי בכוונתו לפנות למנהלי חברות התעופה הישראליות ולבקש מהן להגביר את הפעילות בנמל התעופה בחיפה ולהוסיף טיסות לאילת וליעדים בינלאומיים קרובים: "זו תהיה ברכה עבור תושבי הצפון ומימוש חזון המהפכה התחבורתית שמשרדי מוביל בשנים האחרונות, בים, באוויר וביבשה". בטקס נכחו יו"ר מועצת רש"ת עובדיה עלי והמנכ"ל יעקב גנות.

 

"זה לא היה מובן מאליו שרש"ת תוכל להתארגן במהירות וביעילות על מנת לבצע את הפרויקט ואני שמח על התוצאה", המשיך השר כץ, "אני מקווה שנחנוך הרבה דברים: נמל תעופה, כבישים, מנהרות. אני שמח שהפרויקט הזה בנמל התעופה בחיפה בוצע בצורה הטובה ביותר".

השר כץ התייחס גם לפרויקט הקמת נמל התעופה הבינלאומי בתמנע, ואמר: "פרויקט הדגל של רש"ת הוא הקמת נמל התעופה רמון (תמנע) – במהרה. בהמשך למדיניות שהובלתי התקבלה החלטה ייחודית שנמל התעופה בתמנע יוקם על ידי רש"ת. עליכם להסתער על היעד הזה".

יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, אמר: "אני שמח להיות בטקס החשוב הזה. מדיניות הממשלה היא לסבסד את כל נושא התעבורה האווירית הפנים ארצית ואת אגרות הנוסעים, כדי לקרב את הפריפריה למרכז. הרשות מממנת זאת ב-250 מיליון שקל כל שנה ממקורות עצמיים. במקומות אחרים יש אגרת נוסע שמכסה את הפעילות השדות הפנים-ארציים".

היו"ר עלי הוסיף: "אני רוצה להזכיר שבשנים האחרונות רש"ת משקיעה למעלה מארבעה מיליארד שקל בפיתוח והגדלת התשתיות והקיבולת בנתב"ג, ממקורות עצמיים, כדי לאפשר שירות טוב יותר לנוסעים והבטיח את ביטחון הנוסעים".

נמל התעופה בחיפה "אוזרח" ומופעל מבצעית על ידי רש"ת, לאחר שבמשך עשרות שנים הופעל על ידי חיל האוויר. לאחרונה פקחי טיסה אזרחיים של רש"ת החלו לנהל את התעבורה האווירית בנמל, וביניהם את מגדל הפיקוח ומערך הכבאות, לצד מכלול השירותים לנוסעים ולגופים הפועלים בנמל. מהלך זה, שהחל בחודש מארס 2012, הינו המשך טבעי להתפתחותו המסחרית של הנמל המשמש לטיסות אזרחיות ולא מתקיימת בו כל פעילות צבאית.

נמל התעופה בחיפה משמש לטיסות פנים ארציות ולטיסות בינלאומיות ליעדים רובים באגן הים התיכון. בשנת 2011 הוא שירת 75 אלף נוסעים בטיסות פנים ארציות, בינלאומיות, מסחריות, פרטיות, מוניות אוויר ובתי ספר לטיסה.

נמל התעופה בחיפה הוא מנוע צמיחה לעידוד עסקים בחיפה ובצפון הארץ, ומהווה מקור תעסוקה למאות משפחות באופן ישיר ועקיף. הנמל גם נערך להסדיר גישה מהירה ובטוחה לאסדות קידוחי הנפט בים התיכון.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת: "העולם כבר לא שייך לגברים. נשים יכולות לעשות הכל ומצוין"

אריק זיו ויזר

בוגי : "בשנים האחרונות השתרשה קונספציה מוטעית"

אריק זיו ויזר

מרידור משיק את האתר החדש שלו

אריק זיו ויזר

שר החינוך מתקן את הזיכרון ההיסטורי

אריק זיו ויזר

"המפגשים עם שרים יוצרים קשר אמיתי בין חברי הפורום לבין נבחרי העם".

אריק זיו ויזר

רפורמת נס לאזרחים ותיקים יוצאת לדרך

אלי חזן
דילוג לתוכן