26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

שר החינוך גדעון סער הניח אבן פינה לגני ילדים בברקן שבשומרון.

שר החינוך גדעון סער, סייר היום בשומרון כאורחו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

הסיור מתקיים כחלק מהמאבק הציבורי שמובילה מועצה אזורית שומרון בחודשים האחרונים מול משרד הבטחון עקב התנכלולתו למוסדות החינוך ביהודה ושומרון עי מניעת אישורים לתוספת כיתות וגני ילדים ע"י משרד החינוך בהתאם לקריטריונים השיוויוניים הקבועים בחוק.

במסגרת המאבק הציבורי התקיימו ישיבות רבות בועדת החינוך של הכנסת וכן בועדה לשלום הילד ובועדת החוץ והבטחון וכן התקיימו סיורים תקשורתיים רבים.

 

שר החינוך הגיע לסיור לאחר שכתוצאה מהמאבק הממושך החלו "להשתחרר" אישורי בניה לבית ספר, כיתות וגני ילדים.

השר סער ביקר עם הצוות המקצועי של המשרד בבית הספר יקיר, שם נחשף לצפיפות הקשה בכיתות שנגרמה עקב מניעת הקמת כיתוטת מאושרות לפי התקן על ידי שר הבטחון.

בהמשך הביקור ביקרו השר ופמלייתו בבית הספר בישוב שבי שומרון ונתקבלו בהופעה מרגשת של כיתות המוסיקה של בית הספר.

לאחר ישיבת עבודה מקצועית ביקר השר בישוב ברקן, שם הניח יחד עם ראש המועצה גרשון מסיקה אבן פינה לארבעה גני ילדים במסגרת בחינוך הממלכתי בישוב.

מגילת היסוד, שנגללה לתוך אבן הפינה, נחתמה ע"י שר החינוך גדעון סער, ראש המועצה גרשון מסיקה, מנהל אגף החינוך במועצה יוחאי דמרי, יו"ר ועד הישוב בקרן יוסי בכר ומנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך ד"ר סולי נתן.

בטקס השתתפו גם ראשי המועצות ביו"ש, זאב חבר (זמביש) מזכ"ל אמנה ויו"ר מועצת יש"ע דני דיין.

נוסח המגילה הוקרא על ידי הילד ענבר ברג, בן 5 תושב הישוב ברקן: "זוכים אנו להניח אבן פינה לגן ילדים בישוב ברקן במעמד שר החינוך , ראש המועצה ונציגי ישובי  השומרון. אנו ילדי הישוב ברקן יחד עם כלל ילדי השומרון ותושביו, מניחים אבן זו מתוך תפילה ותקווה כי גן זה יבנה יחד עם עוד מאות ואלפי בתים, גנים ובתי ספר שישמשו את תושבי השומרון אשר רק ילך ויגדל יחד עם כל חלקי ארץ ישראל השלמה".

בטקס הנחת אבן הפינה פנה ראש המועצה גרשון מסיקה אל השר: "לא יעלה על הדעת שמשרד ממשלתי שהו יתערב בענייני מוסדות החינוך מלבד משרד החינוך. אם לבדואים מקימה ממדינה בתי ספר בישובים לא מורשים ולא חוקיים בעליל, קל וחומר בישובים שהמדינה הקימה בשומרון ילדים צריכים להיות מחוץ למשחק הפוליטי.

אנו מצפים מממשלת ישראל ומשר החינוך להלחם את מלחמתם של הילדים מול משרד הבטחון שפוגע בהם ולתקן את העוול, נמשיך לפעול ולהאבק עד לבניית כלל הכיתות וגני הילדים הנדרשים".

שר החינוך סער התייחס בדבריו למצוקת מוסדות החינוך ואמר: "הנושא של בינוי מוסדות חינוך הוא לא נושא פוליטי, הוא איננו שינוי במחלוקת. יש בנושא הזה מחוייבות של הממשלה כלפי האזרחים ואני מתכווןן לעמוד על כך שהצרכים יקבלו מענה".

לאחר הטקס התקיימה בחדר המליאה במועעצת שומרון ישיבה מיוחדת של שר החינוך בהשתתפות ראשי המועצות וראשי מועצת יש"ע.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בבת ים החלה מהפכת האזרחים הותיקים

אלי חזן

ממשלה תוך 48 שעות

אריק זיו ויזר

שר החינוך בעצרת תנועות הנוער ביד ושם

אריק זיו ויזר

יום עצוב למערכת החינוך

אריאל אילוז

הברית של נוער הנרות ונוער הגבעות

אריק זיו ויזר

השר אלי כהן: כשרפורמה היא לא מילה גסה

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן