38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שרעבי:מוקד הכוח החדש בליכוד

* נתניהו חלש מול הבדואים * תופעה קונים דירות בארה”ב * התרגיל של ביבי * בנט מול עסקנים.[divider]

הכוח העולה בתנועת הליכוד

מי שאך לפני כ – 12 שנה החל בפעילות פוליטית בליכוד ועומד היום כראש סיעת הליכוד בהסתדרות, הוכיח כי בוועידה הרביעית שהתקיימה השבוע הוא הפך להיות מי שמביא ומוציא בליכוד. השליטה שלו בנשיאות הליכוד ובועדת חוקה הופכת אותו להיות אחד מהאישים המשפיעים בליכוד. הציבור עדיין לא מכיר אותו אבל ייתכן שיכיר. השם הוא רועי שרעבי.

אם בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים הייתה קבוצה קטנה שבסיסה ירושלים והיא למדה כיצד לשלוט בליכוד היום התחלפו הדורות. הקבוצה הירושלמית ששלטה בליכוד כללה בתוכה דמויות כמו איציק קויפמן,יורם קרשי, דודו אמסלם, ישראל יהושע ויגאל עמדי.
בהצבעה בוועידה נעמדו הקבוצה הירושלמית המתרסקת על הרגליים האחוריות אך בדיוק כמו בבחירות לעיריית ירושלים – הוכח שהם שווים כקליפת השום דבר הפוליטי.
רועי שרעבי עמד מהבוקר ועד סגירת הקלפיות ודאג שיצביעו בעד שינויי החוקה .מנגד, אמסלם ניהל קרב של הצבעה גורפת נגד, אך שוב הוכח שהכוחנות נכשלה.
מעניין כיצד ייראו הבחירות למזכירות הליכוד, נראה כי רבים יעדיפו ללכת בדיל עם רועי שרעבי מאשר בדילים אנכרוניסטים.

נתניהו הצליח בעוד תרגיל קטן. לקראת ועידת הליכוד עמדה על הפרק ההצעה להיפרד לאלתר מליברמן. לאחר מגעים הגיעו להסכמה על נוסח מרוכך שלא יחייב היפרדות עכשיו .
אך לא נתניהו יעמוד בהסכם וכך מתברר שמכיוון ששונה נוסח ההצעה הוגשה עתירה כנגד ההצעה וכך בית הדין דחה את הדיון.
מקרה זה החזיר אותנו לתרגיל הקודם שנתניהו עשה .
כך כאשר היו צריכים לבחור נשיא ועידה. נתניהו סיכם שלא תהייה בחירה וכל המועמדים מורידים מועמדות. ביום הועידה התברר שנתניהו היה המועמד היחיד שלא הוריד מועמדות.
וכך חזר דני דנון להתמודדות.
נכון שבאותו היום לא נערכו בחירות. רק מה שברור שבסופו של יום מי שניצח היה דנון .ודנון היום יו”ר המרכז ונשיא הועידה.
בוועידה היה נושא אחד ברור שמדברים עליו : מפלגת משה כחלון. ללא ספק ראינו כיצד לא נס ליחו אלא רבים מצהירים : “אנחנו הולכים עם כחלון רק שיקים מפלגה”. דני אביטל שנפגש עם כחלון בימים האחרונים רואה הרבה תקווה .
כל זה כאשר אנחנו רואים את הליכוד הופך להיות תנועת בת של ימין סהרורי שמובילים אותו עסקנים כמו שבח שטרן ונתן אנגלסמן. אלו הם השליחים של אורית סטרוק ואורי אריאל. לפחות מבחינה רעיונית. אין ספק כי הפלג החרדלי מחזיק היום שתי מפלגות : הליכוד והבית היהודי. פעם בליכוד דיברו על שתי גדות לירדן היום החרדלים מדברים על שתי מפלגות לחרדלים. כך גם הליכוד וגם בנט שבויים של הגורמים הקיצוניים של ימין משיחי קיצוני.

יוקר הדיור
כאשר לפיד מדבר ומחירי הדיור רק מרקיעים שחקים מוצא לו המוח היהודי פטנטים וכך במקום לקנות דירה בגליל או בנגב במיליון שקל קונים חמש דירות בפיניקס . התשואה על חמש הדירות נטו תהייה 25 אלף דולר בשנה.
וכך מתחיל המצב שצעירים ומעמד הביניים מתחילים להיות מושקעים בחו”ל. זהו בסיס לירידה מהארץ.
לכן המשמעות של יוקר הדיור היא שבעתיד יעזבו את המדינה רק כתוצאה ישירה מהמצב.

קואליציה

השבוע היינו עדים לכך שכיצד חומת הקואליציה נסדקת כאשר לפיד התנגד להקמת ועדה שתבדוק את כדאיות הקמת מעון ראש הממשלה. ללא ספק, לפיד נהג בילדותיות אך ברור עכשיו שנפתחה חזית בינו לבין נתניהו. אחד משריו אמר השבוע : “עוד לא שנה ואנחנו בדרך החוצה”. לפיד הביט בו ואמר : “גם בעוד שנה אתה תהיה שר”.

אך האם נתניהו בטוח כי כאשר ייקח את האח בנט מהברית שהתפוררה יבואו החרדים לקואליציה? החרדים נראים בעת הזאת כמי שיותר רוצים לנקום בנתניהו מאשר להיות גלגל הצלה שלו.

ולכן יש ללפיד הרגשה שנתניהו צריך אותו לעת שיבואו האמריקאים עם תוכנית מדינית. הרי רק הוא יהיה גלגל הצלה של נתניהו ולא בטוח בכלל שנראה את בנט לימינו אלא שבנט ייאלץ לצאת מחוץ לקואליציה.

מנגד בנט כנראה לא מפנים כי במקום לריב עם לפיד על זוטות הוא חייב לנצל את ההזדמנות שהברית יצרה, לכונן חוקים אזרחיים וליצור מדינה שבסופו של יום השוויון בנטל יתחלק .

בנט צריך להיות אמיץ וכן גם להקריב את ישיבות ההסדר למען השוויון. הרי ברור לכל כי תחת המסווה של ישיבות ההסדר אנו מוצאים כי חוץ מלארגן שכר לעוד ראש ישיבה אין לצה”ל יתרון לתת להם את הפטור משירות מלא.

אם הלימוד חשוב להם שילכו ללמוד אחרי הצבא ולא על חשבון השרות הסדיר. הצבא צריך להחליט מה חייל צריך לעשות ולא אלה שהולכים להסדר ומשרתים מחצית מהזמן.

בנט כמו ביבי

בנט נוהג בעסקני המפד”ל כפי שנוהג נתניהו בעסקניו : פשוט לא סופר אותם. השבוע היה כינוס של עסקני המפד”ל ההיסטורית. רבים מהם היו בתחילת הדרך עם בנט ההבטחה החדשה אך לאחר שהשתלט על הבית היהודי הם כבר לא בספירה שלו. לטענתם הוא בנט מעדיף את הנסיעות לחו”ל ואת התקשורת. לטענתם בנט מקדם אנשי ליכוד כדי שיוכל ביום מן הימים להשתלט על הליכוד בדרך לראשות הממשלה. פעילי המפלגה טוענים כי בנט מנצל את המצב שהוא הגורם להבאת המנדטים ומתעלם מהפעילים.

מירב מיכאלי

שלי הלכה לה על הראש ומירב תמכה בבוז’י הרצוג. אין ספק כי היא המרוויחה הגדולה מהחלפת ההובלה בעבודה. מירב מיועדת לתפקיד יו”ר סיעת העבודה בכנסת. כעת, עד להצבעה בנושא מתפקד באופן זמני ח”כ איתן כבל, אך מסתמן שמירב מיכאלי תקבל בקרוב את התפקיד. ללא ספק שלי רואה ותתחשבן בעתיד על מינוי זה.

נתניהו חלש מול הבדואים

הצעת החוק הנושאת את הכינוי “מתווה פראוור” – בוטלה. אלה שפעלו נגדה רושמים הצלחה. השינוי הגיע בעקבות הטענה, כביכול גם של ד”ר בני בגין, שהמתווה לא הוצג לבדואים, הם לא הסכימו, ולכן, אין טעם להמשיך.

נו באמת, האם מדינה ריבונית לכאורה צריכה אישור של קומץ שתפקידו היה להפוך את הרפורמה הזאת לשינוי של דו קיום בנגב?

אך אלו שהובילו את המאבק טענו לגזענות ואפרטהייד ודגלי פלסטין הונפו בהפגנות. אך מי ברח ? נתניהו. נתניהו פשוט מתגלה כמנהיג חלש שרק רוצה לעבור את הקדנציה בשלום. הרי ברור שגם במתווה פראוור ניתנו לבדואים אדמות בתמורה והם קיבלו תנאים מופלגים רק לרצות אותם.

לכן לא מובנת הבריחה של נתניהו מהמתווה להסדרה עם הבדואים. הרי ברור שצריך הסדרה. מה שמדהים הם אירגוני השמאל שמלבים את האש נגד הסדרה. הרי במשך שנים הם דיברו על ישוב בגליל ובנגב במקום ביהודה ושומרון ועכשיו הם מטרפדים את עתודות ההתיישבות. אולי באמת עדיף לפתוח את ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בחירות לצעירים

ככל הנראה, בסביבות מרץ 2014 יתקיימו הבחירות לראשות צעירי הליכוד ואז יוחלף יואל חסון, כן, ההוא שעבר לקדימה, באופן רשמי. המועמדים נכון לעכשיו הם שי קינן,  עמרי אקוניס,דוד שאין ומשה פסל מועמד של הכיפות הסרוגות בליכוד, אלה שמשפיעים בליכוד ומצביעים לבית היהודי, וישנם מתלבטים ששמם יובא בהמשך. משעמם לא יהיה שם ונשאלת השאלה כיצד ינהגו נבחרי התנועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירים חסרי כח בליכוד

אריק זיו ויזר

קבינט המלחמה צריך להתמקד בלחימה , לא ביום שאחרי !

אריק זיו ויזר

בלי קדימה עד סוף הקדנציה

אריק זיו ויזר

“הם מפחדים” – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

ללבני חסר ניחוח תהליך השלום

האדם שהאשים את אנשי הליכוד בצ’חצ’חיזם ב – 1981 התברר כצ’חצ’ח של 2009. – יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן