21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שמעון פרס ז”ל חתר לעשייה

ברק וערביי ישראל בלי כבוד לפרס, רומן פוליטי של אופירה אסייג ויאיר לפיד, איך צעירי ירושלים נרמסו ע”י ברקת

מי זוכר היום כיצד מפלגת העבודה קראה לו “לוזר”? אך פרס היה מנהיג שהאמין בעשייה, על כן היה יזם והשתתף בהקמת ממשלות האחדות בשנות ה-80 וכך בשיתוף הדרך עם שרון בשנות ה- 2000.

שמעון פרס ראה בישיבה באופוזיציה בטלה, ולכן בכל מצב שהיה, גם כאשר הפסיד בחירות, חתר להיות חלק מהעשייה הציבורית.

את שמעון פרס לא היית רואה פורש להפסקה או נפגע, פרס ספג וידע גם להוציא מהפסד עמדות השפעה.

בכל תפקיד שבו כיהן ידע לעשות ממנו פנינה יפה, אפילו שהמציאו את תפקיד השר לפיתוח אזורי, פרס הפך אותו למשרד החוץ מספר שתיים.

 ערביי ישראל

פרס שחתר למען השלום והשוויון מקבל שפיץ ממנהיגי הציבור הערבי בישראל, אשר אפילו כחסד אחרון לא כיבדו אותו .

זה מוכיח כי מנהיגי הציבור הערבי בישראל הם בסיס ההסתה הבלתי נגמרת של הרחוב הערבי והם אלו שמאותתים כי גם לאיש שחתר לשלום מבלי להפסיק, גם כאשר הצד השני לא שעה לסיים את סכסוך הדמים, הם נוטרים. ומנהיגות ערביי ישראל פועלת להרחיב את השסע ולהגביר את העוינות.

בעוד פרס האמין שחברי הכנסת הערבים יהוו גשר למנהיגות הפלסטינית, דווקא במותו המנהיגות של ערביי ישראל הוכיחה כי היא מונעת משנאת העם היהודי .

פרס, הנשיא האמיתי

פרס, שדרכו הייתה שזורה בהרבה כישלונות פוליטיים ראה בהם הפסדים בקרב אך לא במערכה, הוא ניצח כאשר הפך להיות נשיא מדינת ישראל. הוא  השכיל להוציא את המחלוקות מבית הנשיא ובכך הפך להיות נשיא אהוב על העם וגם כאשר סיים את תקופת כהונתו העם בישראל התייחס אליו כאל נשיא המדינה.

אפשר לומר שמאז הנשיאות של הנשיא יצחק נבון לא היה קונצנזוס סביב נשיא כמו הנשיא שמעון פרס.

את ההבדל רואים ביחס לנשיא רובי ריבלין, ריבלין לא השכיל לנטרל את הטינות מתקופת הפוליטיקה שלו והפך במו פיו את מוסד הנשיאות לשנוי במחלוקת פוליטית, עד כדי כך, שכיום גוברים הקולות הקוראים לבטל את מוסד הנשיאות..

אין ספק שריבלין לקח את מוסד הנשיאות כמה צעדים אחורה.

אהוד ברק

זוכרים את האיש הזה עם השערות על הפנים? זה שרוצה לחזור לעשייה? זה שתמך בנתניהו גם במחיר פילוג בעבודה וכיהן כשר ביטחון תחתיו? זה שאמר על נתניהו שהוא מנהיג שקול ואחראי? זה שכיהן תחת ראש הממשלה שמעון פרס, אך לא טרח להגיע וללוות את שמעון פרס בדרכו האחרונה?

כן, זהו אהוד ברק שיושב בבוסטון וחושב כיצד הוא יכבוש את המדיה.

בעוד שועי עולם פינו זמן כדי ללוות את פרס בדרכו האחרונה, ברק אינו יכול לעלות על מטוס ולהגיע כדי לכבד את שמעון פרס בדרכו האחרונה.


אופירה ויאיר

 

הרומן הפוליטי החדש הוא של אופירה אסייג ויאיר לפיד. היא רוצה להיות שרת החינוך ולפיד רוצה אותה בלי חינוך. אופירה רוצה להיות כמו מירי רגב בליכוד ולפיד רוצה אותה כדי שתביא לו את תומכי מירי רגב, לפיד רוצה את המזרחית-מחמד כדי שתביא לו קהל חדש למפלגה הלבנה והצפונית שלו, אך לפיד לא מוכן להתחייב לאופירה, והיא רוצה הבטחה. מה שברור הוא שלתפקידים הבכירים יש ללפיד מועמדים אחרים.

נראה האם השדרנית הבוטה תהפוך להיות פוליטיקאית מהשורה הראשונה או שתהפוך להיות יושבת הספסלים האחוריים ליד אורן חזן.


כבשת הרש – קטי שטרית וברקת במהלך בזוי

 

רבות דובר על ההתנהלות של ניר ברקת ולהקת המעודדות שלו, אך הסיפור של דחיקת קבוצת הצעירים בירושלים גובלת בבושה ונבזות שמזעזעות את הליכוד.

לפני מספר חודשים הגתה קבוצת הצעירים רעיון מקורי, לקיים סיור סליחות בירושלים לחברי ליכוד. הקבוצה החלה לארגן את הסיור הראשון,  חברי כנסת אישרו הגעה ואז הייתה פניה לשיתוף פעולה עם ניר ברקת.  הצעירים הסכימו ונפגשו עם הצוות של ברקת.  בליכודניק חשפנו את המפגש, בסביבת ברקת, כלומר קטי שיטרית כעסה מאוד, החשד שלה היה על אריאל אילוז והיא דרשה שיצא מכתב שאומר שהצעירים הזמינו אותם, הצעירים הסכימו והוציאו מכתב. לאחר מכן קטי דרשה מהם שאילוז לא יהיה חלק מהעשייה של האירוע ואילוז באצילות הודיע כי לא יפריע והוא ירד למדרון אחורי, אך כל זאת לא הספיק. קטי הדירה את החברה הצעירים מכל מהלך שיווקי ושותפות. למעשה, קטי וניר ברקת גזלו מהקבוצה את הרעיון בגסות רוח שלא מוכרת בליכוד.

לאחר שקרא את הידיעה הראשונית בליכודניק, פנה משה איפרגן, חבר מרכז מירושלים ומי שנכווה קשות מקטי שטרית לצעירים  והזהיר אותם ממה שעלול לקרות.

אלא שזה היה מאוחר מדי. הצעירים הבינו על בשרם את מה  שאחרים בתנועה מירושלים יודעים, שאסור להתקרב לניר ברקת כי הוא רומס כל אחד מהליכוד.

הצעירים הוציאו מכתב שבו הודיעו כי הם לא ממשיכים לעבוד עם ניר ברקת על הסיורים.

מייד אחרי זה הגיע גל של מאות ביטולים וחברי כנסת הודיעו כי לא השתתפו באירוע.

יש עוד סיפור שעוד יעלה בהמשך, על מעשה חמור ובזוי שקטי ולהקת המעודדות עשו.  בימים הקרובים נחשוף את מעשה הנבלה.

לפניית ליכודניק אומר משה איפרגן “צר לי שמעשה נבלה כזה נעשה ע”י איש שהגיע לפני דקה לליכוד בסיועם של שכירי חרב.
צר ומביש שהדבר נעשה מתוך שכרון של כוח וממון.

כל ליכודניק בירושלים יגיד לך על ניר ברקת שכשהוא צריך אותך הוא יחזר אחריך, אך לאחר שהוא ישיג את מבוקשו הוא ייעלם לך.

הצעירים הלל הם ליכודניקים מבטן ומלידה שהקימו פורום חדש, ולראות את מה שעולל להם מי שהתפקד רק לפני מספר חודשים זה הרבה יותר מעצוב.

מדובר במעשה חמור במיוחד שכל איש ליכוד צריך להתקומם נגדו ואל לו לשתף פעולה עם מי שביצעו אותו”.

ומה אתה אומר על קטי שטרית?

“לכל זמן ועת לכל חפץ ואין לי עניין להיכנס לזה עכשיו. אבל אתה יודע מה הדבר שהיה מצחיק מאוד אם הוא לא היה עצוב מאוד? הרי מדובר בסיור סליחות. צריך להזכיר לברקת ולשכיריו שסליחות הן לא מרוץ פורמולה או סיור מסעדות. סליחות הן תפילות של תשובה, הכיצד אפשר לקיים פעולה דתית כה חשובה ע”י רמיסת אחרים? לא ברור לי.”


אבי ניסנקורן

 

בשבוע שעבר שמעתי את יו”ר ההסתדרות מדבר על כלכלה, כאשר הזכיר את משבר עובדי השמירה, הוא הסביר באריכות למה הולכים להסדר שיעלה את המחיר לשעת עבודה לשומר.

ניסנקורן גם הוסיף כי פנו אליו המעסיקים בתחום ובקשו את עזרתו לעלות את עלות שעת העבודה לעובד, ואז אמר שבמדינת ישראל יש מצב של אפס אבטלה. ואני שואל, ניסנקורן מי הגורם שהביא את מדינת ישראל למצב של אפס אבטלה אם לא התחרות החופשית? נזכרתי כי לפני שנים שאלו את נתניהו כיצד הוא הולך להלחם באבטלה והוא השיב “תחרות חופשית” והוסיף שאם יהיו השקעות במדינה ותהיה דרישה לעובדים המעסיקים יצטרכו לעלות את שכר העובדים.

אני שמח שיו”ר ההסתדרות הגיע למסקנה הנכונה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סטלין בחליפה של ארמני

אלקין – שומר החותם של הליכוד

אריק זיו ויזר

תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

הנשיא בדרך החנינה המופרכת

אריק זיו ויזר

“הם מפחדים” – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הכשלונרים ” הרצפה עקומה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן