22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

שטייניץ למייסדים: "רוצה להיות שר החוץ"

"תיק החוץ חייב להישאר בידי הליכוד, כי הזירה המדינית כיום קריטית יותר מהזירה הביטחונית" הכריז השבוע השר יובל שטייניץ.

שטייניץ רואה עצמו מתאים לתפקיד שר החוץ יותר מאחרים, בגלל ניסיונו האישי בתחום זה. בשנתיים האחרונות הוא אחראי על הדיאלוג עם ארצות הברית והמעצמות בנושא הגרעין האיראני, מנהל את המגעים החשאיים של ישראל מול מדינות אחרות, ועומד בראש ההסברה של הנושא לתקשורת העולמית. "למעשה אני מתפקד כמעט כמו שר חוץ, אבל בלי התואר ובלי תקציב וכוח אדם שעומדים לרשות שר החוץ" אמר השר שטייניץ.

השר הסביר שבתקופה הקרובה החזית המדינית תהיה החשובה ביותר לישראל לא רק בגלל הנושא האיראני, אלא גם בגלל המתקפה הפלסטינית נגדנו בשדות הקרב של המוסדות הבינלאומיים השונים. לדבריו, לניהול הדיפלומטיה וההסברה שלנו בחו"ל דרוש שר חזק ואפקטיבי, רהוט באנגלית, בעל קשרים נכונים בחו"ל, ויכולת הופעה מרתקת בראיונות טלוויזיוניים בחו"ל. "הזירה המדינית בוערת, ואפשר לפעול ולעשות דברים בצורה טובה יותר מכפי שנעשה עד כה" הכריז שטייניץ, תוך עקיצה ורמיזה למגבלות היכולת של ליברמן.

את השאיפות שלו הציג יובל שטייניץ השבוע במצודה במפגש עם ההנהלה המורחבת של המייסדים, בראשות אהרון מלצר. למעשה, רק חלק קטן מדבריו הוא הקדיש לאמביציה האישית. רוב נאומו עסק בסוגיות הגרעין האיראני. הוא הצליח לרתק את הקהל בהסברים מאלפים על היבטים בכימיה ופיזיקה של הגרעין, שיטות ההונאה של האיראנים, ההבנות והפלוגתאות במהלך השלבים השונים של הדיונים עם אמריקה והמעצמות. שר המודיעין גם חשף נקודות שבהן הצליח משרדו לשנות סעיפים שהתגבשו בהסכם. הצלחות שלא זכו לכיסוי תקשורתי בישראל.

יובל שטייניץ הצליח לרתק את הקהל בצורה לא רגילה. המארגנים הקצו להרצאתו 45 דקות, אך נאומו נמשך כשעתיים וחצי. הקהל המהופנט לא נתן לו לסיים, וביקש הרחבות והסברים נוספים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גלעד ארדן: "התקשורת מנסה לבצע מהפך"

אריק זיו ויזר

מזל טוב ליו"ר הקואליציה זאב אלקין לרגל הולדת בנו

אלי חזן

ליצור שלם מהחלקים

אלי חזן

פייגלין משנה כיוון, קיים פגישה היסטורית עם הקהילה הגאה

אלי חזן

כשברקו הצטרפה אל מפריחי השממה בבקעת הירדן

אריק זיו ויזר

באוניברסיטת אריאל תא הליכוד ממשיך לעבוד

אלי חזן
דילוג לתוכן