20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

שטייניץ: יתכן שההקפאה תופשר עוד לפני תום 10 חדשים/מאת: דודו חיים

אין רגע דל בליכוד ובמיוחד בימי החנוכה, יממה לאחר שכל צמרת הליכוד ופעיליו חגגו במסיבת הבריתה של סגנית השר גילה גמליאל, שוב נפגשנו בהדלקת נר שלישי של חנוכה שערך שר האוצר יובל שטייניץ. זה כבר הפך למסורת- בכל חנוכה עורך שטייניץ כנס הדלקת נר באולמי חאן הדקל באור יהודה, אך הפעם זה היה משהו מיוחד , בשנים עברו הוא עשה זאת כיו"ר ועדת חוץ וביטחון ואח"כ כח"כ מן השורה, לפני שנה הכנס לא נערך עקב ימי הפריימריז לרשימה לכנסת. השנה שוב חזרה המסורת אך הפעם נוסף ליובל שטייניץ התואר המחייב של שר האוצר.. .

"אם הצד הפלסטיני ימשיך לסרב למו"מ וימשיך לתקוף אותנו בעולם ולהעלות את דו"ח גולדסטון, אז אנחנו נביא מחדש לקבינט דיון בסוגיית ההקפאה, עוד לפני תום עשרת החודשים". כך הכריז שר האוצר, יובל שטייניץ, במסיבת הדלקת נרות חנוכה שערך באור-יהודה. "לא נסכים להמשיך מצב שבו אנחנו עושים מחוות, ומקבלים מהצד השני כתף קרה".

שטייניץ הסביר שמאחורי החלטת הממשלה בענין מפת אזורי פיתוח שכוללת התנחלויות מסתתרת אמירה ברורה של הממשלה למתישבים: "אנחנו איתכם!". הממשלה משדרת מסר של "אתם תקבלו את תמיכתנו בצורה זו או אחרת".
השר יובל שטייניץ פתח את נאומו בתודה לחברים על התמיכה בו. הוא הזכיר כי בטקס שנערך בשנה שעברה באותו אולם בחג החנוכה היתה הסיסמה "באנו חושך לגרש". אבל כעבור חצי שנה, כאשר הממשלה החלה בכהונתה היה החושך הגדול, בגלל אוירת הפחד והפאניקה בשל המשבר העולמי. "ואכן הצלחנו לגרש את החושך" אמר השר לתשואות הקהל. "אומנם המשבר עוד לא מאחורינו, אך ההתאוששות כבר החלה".
רוב נאומו של שר האוצר הוקדש למצב הכלכלי של ישראל, שבזכותו הצליחה המדינה לעבור את המשבר העולמי בנזקים קטנים לעומת מדינות אחרות. הוא הסביר שהמצב המשופר יחסית, הוא תוצאה של מדיניות מחושבת להעדיף אינטרסים לטווח רחוק של המשק על פני טווח קצר. על כך משבחים אותו, לדבריו, בכל פורום ומפגש עם שרי אוצר ממדינות אחרות.
הכנס להדלקת נרות חנוכה שעורך יובל שטייניץ מדי שנה נהיה זה מכבר חלק מהמסורת של תנועת הליכוד. אולם הפעם הכנס היה גדול ומוצלח אף מאלה של שנים קודמות. האולם הגדול של אולמי חאן הדקל היה גדוש ביותר מאלף פעילים מכל הארץ, ורבים נאלצו להתגודד בלובי הענק שבחוץ. בכנס השתתפו הרבה ראשי ערים וראשי סניפים, וגם שרים וח"כים בצמרת התנועה. ההשתתפות הגדולה הפכה את הכנס למפגן כוח מרשים של יובל שטייניץ.
הטקס נפתח בהדלקת הנרות בברכה על ידי חבר הכנסת יצחק כהן מסיעת ש"ס. בדברי ברכה שנשא לאחר מכן היתה לו טעות פרוידיאנית כאשר ברך את "ראש הממשלה יובל שטייניץ". הקהל געה בצחוק ובמחיאות כפיים ממושכות.
לאחר מכן ברכו השרים ישראל כץ, גדעון סער, יוסי פלד ויולי אדלשטיין. בשולחן הכבוד הצטופפו לצידם גם חברי הכנסת אופיר אקוניס, ציון פניאן, כרמל שאמה, יריב ריבלין, דני דנון ולימור לבנת.
אחד האורחים המפתיעים בשולחן הכבוד היה חבר הכנסת משה מטלון מסיעת ישראל-ביתנו. נוכחותו באירוע פנימי של הליכוד איששה את השמועות שמתרוצצות לאחרונה, לפיהן הוא לכאורה מבקש שיריון ברשימת הליכוד בכנסת הבאה תמורת עריקתו מסיעת ישראל-ביתנו. כששאלנו אותו על כך השיב חה"כ מטלון "באתי לישראל-ביתנו מהליכוד, ואני עוד אחזור לביתי בליכוד".
את הערב הינחה אלי מלכה, ראש המועצה האזורית גולן. ההנחיה שלו קצת צרמה לרבים, כיון שבדברי הקישור שלו הוא דיבר כאילו הנושא המרכזי של הערב הוא עתיד רמת הגולן. את כל השרים שהזמין לדוכן הנואמים הוא קשר בדבריו למעשיהם למען תושבי הגולן. "מה זה?" שמענו בקהל תרעומת, "באנו לכנס של שטייניץ או לכנס של הגולן?". ואכן לטעמנו ההנחיה המגמתית היתה מוגזמת.
אך מעבר לקטנות הללו, אין להתעלם מהעובדה שהכנס של שטייניץ השנה היה מרשים והוכיח שהוא זוכה לתמיכה רחבה מאוד של השטח בליכוד, ושל ראשי ערים וסניפים שלנו. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סניף כפר סבא הופך להיות מאוד מרכזי

אריק זיו ויזר

למה בוגי!

בקעת הירדן ישראלית

מי אתה סמיר קאידבה /מאת:דוד פורטנוב

כלכלה פוליטית /מאת: אסתר שושנה לזרוביץ

אריק זיו ויזר

פורום מדברים מהשטח תוכניות ושינויים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן