26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

שטייניץ בעיר האבות/מאת:יעקב בן חורין

ביום שני, ה-25 באוגוסט 2008, ח”כ ד”ר יובל שטייניץ ערך סיור מקיף בישוב היהודי בחברון. שטייניץ ניצל את הסיור בעיר כדי למחות על שיחרורם של כ-200 מחבלים, ובהם רוצחו של יהושע סלומה ז”ל, שנרצח בחברון בשנת 1980: “כאן בחברון אפשר ממש לחוש בכך שהממשלה מעניקה בטיפשותה רוח גבית לטרור, ומעודדת את הדור הבא של הרוצחים על ידי שחרורו של רוצח סלומה ז”ל. ח”כ שטייניץ לווה בסיור על ידי הגברת אורית סטרוק, יו”ר ארגון זכויות האדם ביש”ע ועל ידי מר נועם ארנון, דובר הישוב היהודי בחברון.

הגב’ אורית סטרוק, כזכור, ריכזה מטעם המתיישבים את העדויות על אלימות המשטרה בועדת עמונה, ובמהלך הופעת העדים בפני “הועדה הפרלמנטרית לחקירת אירועי עמונה” שבראשה עמד ח”כ שטייניץ.

במהלך הסיור, ביקש שטייניץ להתרשם גם מהמתרחש בצד המוסלמי של מערת המכפלה. בסיורו שם, נכנס למסגד באבטחת כוחות משמר הגבול. בתום הסיור, אמר שטייניץ כי המגבלות שהוטלו על כניסת מבקרים יהודים לכל שטח מתחם המערה, מזכירות את המגבלות החמורות על כניסת יהודים למתחם הר הבית בירושלים: “אילו היינו מגלים כי במדינה כלשהי בעולם הנאור היה אתר קדוש הפתוח לביקורי מוסלמים, נוצרים, ובני דתות אחרות אולם סגור ליהודים, היינו מוחים על גזענות!”

בהמשך סייר שטייניץ בבית הדסה, בשכונת אברהם אבינו ובהתיישבות בתל רומידה (תל חברון הקדומה), שם הוצגו בפניו שרידי החומות והביצורים מתקופת היישוב היהודי בחברון של תקופת בית ראשון. את ביקורו חתם בסיור בקרית ארבע.

שטייניץ הביע את תמיכתו בהעברת המתחם הנטוש של השוק היהודי בחברון – אזור שהיה חלק מההתיישבות היהודית בחברון עד למאורעות טבח תרפ”ט וגירוש היהודים מחברון – בחזרה לידי המתיישבים, כפי שהובטח להם בהסכם עם מפקד צה”ל באזור תא”ל יאיר גולן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נפטר מוריס רג’ואן

אריק זיו ויזר

רמון תמורת גל און,

אריק זיו ויזר

שיפור השגים לימודיים-משימה לאומית./מאת: יעקב טוויל – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

ליכודניקים תומכים בניר ברקת

אריק זיו ויזר

הקופה הקטנה של שלום שלמה/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

אם תרצו : הגרסה הנשית מאת: אלי חזן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן