22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זלמן שובל

שובה של ההסתה/מאת: זלמן שובל, מקור ראשון

מי שמקשיב היטב יכול לראות כיצד השמאל יוצא שוב למסע הסתה בלתי מרוסן, במטרה להביא לדה-לגיטימציה של כל המחנה הפוליטי שמימין למרכז. בפעם האחרונה זה נגמר בעלייתו של נתניהו 

באותו לילה נורא של רצח יצחק רבין ז"ל, אחד מחברי הכנסת של השמאל האשים ברצח את "רוצחי הליכוד". פניתי אליו למחרת והצעתי לו שיתנצל על ההתבטאות האומללה, אך לשווא. תוך זמן קצר התברר שלא היתה זו התפרצות בודדת. שהשמאל התכוון לנצל את הרצח למסע הסתה בלתי מרוסן, במטרה להביא לדה-לגיטימציה של כל המחנה הפוליטי שמימין למרכז. למען הדיוק, ההסתות וההשמצות התחילו עוד קודם לכן, כשממשלת רבין ניסתה להשתיק את ההתנגדות הגוברת בציבור להסכם אוסלו עד שהביאה אותו באמצעים פסולים לאישור ההסכם בידי הכנסת. למרות ההסתות, הציבור הישראלי לא קנה אז את הסחורה הפגומה של השמאל – ובבחירות העלה את הליכוד בראשות בנימין נתניהו לשלטון.

נראה שהשמאל, הפעם בהנהגת מפלגת "קדימה", החליט לחזור על התרגיל ההוא. את העילה לכך סיפק מטען הצינור הקטן שהתפוצץ ליד ביתו של הפרופ' זאב שטרנהל ופצעו קלות. אף שלא ברור בשלב זה אם מדובר במפגע בודד או בקבוצת מפגעים, חברי ממשלה, כולל ראש-הממשלה אולמרט, וכמובן דוברי השמאל עטו על ניסיון הפיגוע כמוצאי שלל רב. הם החלו מייד – כאילו על-פי תסריט מוכן מראש – לדבר על "מחתרת ימנית חדשה" ואף הצביעו על "פורומים באינטרנט המזוהים עם ארגוני הימין" המספקים, לדעתם, תימוכין לתיאוריה על ההתארגנות המחתרתית הזאת. בינתיים אמנם התברר שלגבי המייל המרמז, כביכול, על הכוונה להתנקש בשטרנהל, מדובר בזיוף של אדם מעורער בנפשו (כשם שהתברר ששום נער בדואי לא נירצח על-ידי מתנחלים), אך זה לא הפריע למי שרצו לנצל את הארוע לעשיית רווחים פוליטיים. שלא יהיה ספק:אשר למפגע, מדובר לא רק במנוול אלא גם בטיפש, כפי שרוצח ראש הממשלה יגאל עמיר הוא מנוול וטיפש, שבמעשהו הנואל גרם לנזק חמור ליעדים שטען שרצה לקדם. גם הפעם אולמרט, בעזרת התקשורת שמשרתת אותו, מנצל את הנחת המטען ליד דלתו של שטרנהל כדי להצדיק ולקדם את מדיניות הנסיגות ששרטט בראיון הדמדומים שלו ב"ידיעות אחרונות". כלומר, נסיגה כמעט מוחלטת מיהודה, שומרון והגולן, חלוקת ירושלים וויתור טוטלי על גבולות בני-הגנה וכ"ו. אך הגדיל לעשות הפרופ' שטרנהל שמצא עצמו פתאום במרכז ההתעניינות, והחליט לנצל את רגעי הזוהר הבלתי צפויים האלה עד תום. בראיון ארוך לעיתון "הארץ" ובמסיבת עיתונאים שכינס מייד עם שובו הביתה, קרא הפרופ' "להתחיל לאכוף את החוק על המתנחלים".

שימו לב: על המתנחלים כולם בלשון רבים, לא רק על פורעי החוק. בדיוק כפי שאנטישמים נוהגים לתקוף את "היהודים" כולם בלשון רבים. בין יתר פניני התבטאויותיו (בנוסף לאי אלו דעות סוציאליסטיות-דינוזאוריות בענייני כלכלה וחברה) היתה גם הקביעה ש"ההתנחלות היא האיום הממשי הגדול ביותר על עתידה של מדינת-ישראל". כלומר, לא אירן, לא החמאס, לא העוינות המתמשכת של רוב העולם הערבי והאסלאמי – אלא גוש עציון, מעלה אדומים, ישובי הגולן וכיו"ב. הגיב על כך העיתונאי הוותיק מתי גולן (גם הוא איננו ידיד ההתנחלות) בטורו ב"גלובס": "אנחנו יודעים שגם כאשר לא היו התנחלויות, הפלשתינים ובני-בריתם סרבו לעשות שלום. אני מסכים שההתנחלות והמתנחלים מיותרים ומזיקים למדינה. אבל זה בשום אופן לא עושה אותם ליותר מסוכנים מהאויבים המבקשים לכלותנו". טוב, פרופסורה איננה בהכרח מבחן לחכמה, גם אם מוענק למישהו פרס ישראל. אך אין ספק שאולמרט אינו טיפש, ולכן יש לקחת ביתר ברצינות את התבטאויותיו. בישיבת הממשלה דיבר על "מחתרת", כשהוא מותח קו ישיר בין הרצח של אמיל גרינצוויג דרך הרצח של יצחק רבין ועד הפגיעה בשטרנהל. מכאן לא רב המרחק להאשמה קולקטיבית נגד כל אלה המתנגדים למדיניותו. אגב, זו לא היתה ההשתלחות היחידה של ראש הממשלה ובעלי-בריתו, כביכול בהגנה על הדמוקרטיה. למחרת היום אולמרט, רמון ופרידמן, גם יצאו במתקפה כוללת על המשטרה ועל שלטונות החוק בכלל (ולשלושתם יש אכן סיבות טובות לכך). לריצ'רד ניקסון אחרי שהודח מתפקידו מפני שהעטה קלון על מישרתו, היתה ההגינות, ואולי התבונה האלמנטרית, לגזור על עצמו שתיקה של כמה שנים עד שהרשה לעצמו להתבטא בענייני ציבור (וגם אז רק בנושאי חוץ). לא כך מר אולמרט שלא זו בלבד מצהיר הצהרות מדיניות, אלא שבישיבות הממשלה – שמשום מה הוא עודנו יושב בראשה – הוא מרשה לעצמו להטיף מוסר למשטרה ולאנשי החוק ולדבר על ערכי הדמוקרטיה. הדמוקרטיה הישראלית אכן צריכה להתגונן בפני העשבים השוטים בימין הקיצוני, אך גם בפני שדה-הקוצים השמאלני שמחפש כל הזדמנות להסית נגד רוב רובו של עם ישראל, ומכיר בדמוקרטיה רק כשהוא סבור שהיא משרתת אותו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הממונה על יחסי החוץ בליכוד, זלמן שובל, אומר בתגובה לנאומה של ליבני באו"ם:

אריק זיו ויזר

זלמן שובל עם הילרי קלינטון, שרת החוץ הבאה של ארה"ב

אריק זיו ויזר

משחקים בנדמה לי /מאת:זלמן שובל -ישראל היום

אריק זיו ויזר

הכישלון הדיפלומטי של מלחמת לבנון השנייה/מאת זלמן שובל

אריק זיו ויזר

וכי יבוא מר בלייר/זלמן שובל

אריק זיו ויזר

הנשיא, הכלכלה וקצת על ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן