32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

שהקומבינטורים לא יגנבו לנו את העיר

רגע קט לפני שאנו יוצאים אל הקלפיות על מנת לבחור את מי שיוביל את העיר בשנים הבאות ביקש אריק זיו, איש ליכוד ותיק, לשמוע מראש העיר מדוע הוא ראוי להמשיך בתפקידו ואיך הוא ישמור על מעמדה של ירושלים


אני פוגש את ניר ברקת בלשכתו שבקומה השישית בכיכר ספרא. הנוף הנשקף מבעד לחלונות פורס בפניך את כל יופייה של ירושלים. משם, כמעט ולא ניתן להבחין שבימים אלו מתנהלת ברחובות ירושלים מערכת הבחירות העירוניות החשובה ביותר במדינת ישראל. מתוך מגזין ליכודניק 


ברקת, שמסיים בימים אלו קדנציה מוצלחת למדי, זוכה להערכה ופופולאריות רבה ברחוב הירושלמי ובקרב מצביעי הליכוד בירושלים. העובדה שהוא מרוויח רק שקל בשנה בודאי לא מזיקה לתדמית זאת, כמו גם העובדה שהוא זוכה לתמיכתו (השקטה בשל הנסיבות) של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהתאם, הסקרים שהתפרסמו לאחרונה צופים כי הוא יהיה הראשון להגיע אל קו הסיום.


ברקת נראה נינוח ורגוע למדי. אך הוא גם נחוש מתמיד להמשיך את מה שהתחיל בחמש השנים האחרונות בתפקידו כראש עיר. הוא מבין שלאחר יום הבחירות אין מקום למקצה שיפורים. זה הכל או כלום.


לפני הכל, אני חייב להבין – מה מביא איש עסקים מצליח מאוד לעזוב את כל עסקיו וללכת לנהל את אחת הערים המורכבות והמסובכות ביותר בעולם?

"תראה, לפני 12 שנה הבנו, אשתי ואני, שירושלים מוכרחה לעבור שינוי. משהו חייב להשתנות. ברמה האישית חברים שלנו עזבו את העיר, האחיזה של הציבור הציוני בירושלים החלה להיחלש ופשוט ראינו את המגמות השליליות הולכות וצוברות תאוצה. תודה לאל, אחרי שעשיתי לביתי, ההחלטה להירתם לטובת ירושלים הייתה פשוטה מאוד. עזבתי את כל עסקיי ומוקד תשומת הלב של חיי הופנה לירושלים. בתחילה השקענו מיליוני שקלים בשיפור מצב החינוך. לאחר מכן, בפרפרזה לדברי מנחם בגין, שירתתי את תושבי העיר חמש שנים באופוזיציה כחבר מועצה וכמובן הזכות לכהן כראש העיר ירושלים בחמש השנים האחרונות".


מה כל כך מיוחד בירושלים באמת? למה לא תל אביב?

"כמי שנולד, גדל וחי בירושלים כל חייו – התשובה ברורה מאליה. ירושלים היא בהחלט עיר מורכבת כפי שציינת, אבל זה בדיוק מה שהופך אותה לאחת הערים המיוחדות והקסומות ביותר. כזאת שעיני כל העולם נשואות עליה. היא בירת ישראל והעיר עליה חלמו אבותינו דורות רבים. בכלל, זאת זכות גדולה לחיות בה וכבוד גדול להיות ראש העיר שלה, כבוד גדול מכל עסק כזה או אחר".


על אף מועמדותו של משה ליאון, ותיכף נגיע לזה, נראה שבקדנציה הזאת הצלחת לשמור על יחסים טובים גם עם החרדים, גם עם הציבור הדתי לאומי וגם עם החילוני. איך עושים את זה?

"הכל נובע מהגישה ומהפילוסופיה של ניהול העיר ירושלים. על ירושלים נאמר שהיא עיר שלא חולקה לשבטים. מה זאת אומרת? זה אומר שהיא שייכת לכולם. שלכלל המגזרים והצבורים יש מקום בעיר הזאת. כראש עיר דגלתי בגישה שאסור להשאיר אף ציבור מאחור. צריך לקדם את כולם, ובכלל זה גם הציבור החרדי והערבי. רק בשמירה על האיזון הזה אפשר להסתדר בעיר כמו ירושלים. תוך שמירה על כבוד הדדי ואחווה, כי ירושלים היא גם עיר שעושה כל ישראל חברים. כראש עיר, עלי לדאוג לצרכיהם של כל תושבי העיר – בהגינות וללא משוא פנים".


אז בוא נדבר באמת רגע על משה ליאון. הוא הרי היה מנכ"ל הרל"י אז מה הבעיה איתו בעצם?

"הבעיה רחבה הרבה יותר ממה שאתה יכול לתאר. משה ליאון היה מנכ"ל הרל"י, הוא פקיד טוב והוא עשה את שביקשתי ממנו. אבל השאלה שצריכה להדהד בראש של כל ירושלמי וירושלמית היא – מדוע אדם שמעולם לא גר בירושלים מעולם, שלא שילם בה ארנונה, שלא גידל את ילדיו כאן ואשר ממשיך לשלוח את ביתו לבית ספר בגבעתיים – מה מביא אותו לעבור לירושלים לפתע ולהתמודד לראשות העיר? על השאלות האלו ליאון צריך להשיב".


ובכל זאת, לך יש תשובה לשאלה הזאת?

"בהחלט. והסקרים מראים שרוב תושבי ירושלים גם יודעים את התשובה. אריה דרעי ואביגדור ליברמן מובילים כאן קומבינה מהסוג הישן. פוליטיקה ישנה. אתה יודע מה קרה? לפני חמש שנים היה מהפך בעיר שניתק את המאכערים ממכרזים, מתיק התכנון והבנייה. הם לא ידעו מאז מה לעשות עם עצמם. אנחנו נלחמים כבר חמש שנים לקעקע פרקטיקות לא מוסריות שהיו מנת חלקה של עיריית ירושלים שנים רבות. אני מניח שאני לא צריך לספר לך מה זה "הולילנד" ולא להזכיר לך היכן מבלים בזמן האחרון שני ראשי העיר הקודמים של ירושלים. אני גאה בתושבי ירושלים שהבינו את הסיפור של הבחירות האלו מהר מאוד.

מה שמצחיק, או יותר נכון עצוב, בכל הסיפור הזה הוא שלמרות כל טענות השווא שלהם – דרעי וליברמן יודעים טוב מאוד שירושלים בצמיחה. הם יודעים שחמש השנים האחרונות הפכו אותה לאטרקטיבית מאוד למשקיעים. תבין, יש כאן השקעות מתוכננות של 15 מיליארד שקל! תאמין לי, אם הם לא היו חושבים ככה הם לא היו משתדלים כל כך ומסתכנים בלהריץ מועמד אלמוני נגדי. הם רוצים להיות חלק מזה. אבל עזוב, מה שחשוב הוא שהירושלמים יודעים היטב מה הכי טוב לירושלים. הם מרגישים את השינוי בכל פינה. אני סומך עליהם שישפטו מה יהיה עתידה של ירושלים".


קרוב כל כך לבחירות – מה המסר שלך לבוחרים?

"עשינו עבודה מצוינת, אבל הדרך עוד ארוכה והתנופה של ירושלים חייבת להימשך. ב-22.10, על כל אחד ואחת מאיתנו לבוא לקלפי ולדאוג שאף אחד לא נשאר בבית. אתם יודעים, הפעם לא מספיק לנצח. עלינו לתת בקלפי תשובה ניצחת, שתשלח מסר ברור וחד משמעי לכל הקומבינטורים: לקומבינה אין מקום בירושלים ושאף אחד לא יחשוב שאפשר לגנוב לנו את העיר".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לפנות לעירית מודיעין הצחקתם אותי/מאת:איציק דדוש – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

עפולה מתייחדת עם זכרו של צבי נעים

אריק זיו ויזר

פורץ דרך מקומי

אלי חזן

רוח צעירה ואומנותית מנשבת במסדרונות המכלל למנהל באילת

אריק זיו ויזר

מבחן בוזגלו בסער של קריית שמונה

אריק זיו ויזר

אורן כהן והפיקוסים של כפר סבא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן