33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שגלילי פגש את פילבר

מי ינהל את הליכוד ? , מתי נתניהו תמך בצימצום סמכויות יו”ר הליכוד, איפרגן הביא למהפך בחשיבה על החייל היורה, מי נגד שלומית אברהם-גלוברזון

תוסס בליכוד
ביום חמישי האחרון  התקיימה ישיבת מזכירות. בישיבה עלה על פני השטח וויכוח עתיק יומין בליכוד, מי מנהל את הליכוד, יו”ר הליכוד או מזכירות הליכוד?
מאז תקופת בגין נוהל הליכוד בשני מישורים, בגין היה ראש ממשלה ואגפי הליכוד נוהלו ע”י הנהגה בליכוד. זאת הייתה תקופת המחנות בליכוד, כאשר אפילו הקומות במצודה היו מחולקות לפי המחנות.  כאשר נבחר ליו”ר התנועה בליכוד בשנת 1992 , שינה נתניהו את מבנה הליכוד ויצר חוקה חדשה, שהיא זאת שקבעה שיו”ר הליכוד הוא הקובע היחידי . הוא ממנה הוא מפטר וכל הסמכות והאחריות הן שלו. כך היה עד 1999, כאשר נתניהו הפך להיות האזרח המודאג ושרון היה יו”ר הליכוד אז שונתה חוקת הליכוד אשר הפקיעה את השליטה מוחלטת מידי יו”ר התנועה, בכל התהליכים הפכה בעת ההיא מזכירות הליכוד  לגורם מאזן. בעת ההיא נתניהו לא התנגד לשינוי, כי זה החליש את כוחו של שרון, אז כאשר שרון ניסה לשלוח לחברי הליכוד מכתב שמטרתו הייתה להשפיע על מתפקדי הליכוד במשאל המתפקדים היה זה יו”ר המזכירות ישראל כץ שמנע את המשלוח.

מאז שנתניהו חזר להיות יו”ר הליכוד יש סוג של מאזן כוחות בין התנהלות יו”ר הליכוד לבין ההגבלות שיוצרת מזכירות הליכוד.
השבוע נוצרו סדקים בהתנהלות בין המזכירות לבין נתניהו, הוויכוח היה מי ממנה את בעלי התפקידים בליכוד, נתניהו בלבד או שהמינויים צריכים לעבור את אישור המזכירות? לפי חוקת הליכוד המתוקנת הכל צריך לעבור את מזכירות הליכוד .

ביחס להתנהלות בבחירות האחרונות נראה כי בוויכוח בין שלמה פילבר לבין הדו”ח של שי גלילי עוד נראה הרבה גיצים,  יש חברי מזכירות שרוצים לראות את פילבר מחזיר כספים שהוצאו באופן לא תקין במערכת הבחירות , יש חברי מזכירות שדורשים מינוי חוקר חיצוני בנושא ויש חברים, בראשם זאב בן יוסף,  ששוקלים ללכת לערכאות משפטיות שיחייבו את הליכוד בחקירת סוגיה זאת.

חבר מזכירות נוסף, דני כץ, דרש לפתוח את כל המינויים במצודה , דרישה חשובה של שקיפות , אך מנגד מתברר כי דני כץ בעצמו כנראה עובר על החוק ואינו יכול לכהן כחבר מזכירות. דני כץ עובד כיועץ פוליטי לסגן השר איוב קרא ונשאלת השאלה, האם יכול חבר מזכירות להיות גם יועץ לסגן שר במקביל?
אם חבר מרכז לא יכול לכהן בתפקידים בכירים קל וחומר חבר מזכירות.
ח”כ אמסלם תקף את יו”ר המזכירות כי כל הישיבה היא רק בגלל העימות של יו”ר המזכירות עם נתניהו, בין אמסלם וכץ עבר חתול שחור מאז הבחירות לתפקיד יו”ר המרכז, בשל העובדה שישראל כץ תמך בחיים כץ שניצח.

בסופו של יום אין ספק כי נתניהו וישראל כץ ימצאו את האיזונים וההסכמות לניהול הליכוד.


לקראת פגרת הקיץ

 

בעוד כשלושה שבועות יוצאת הכנסת לפגרת קיץ ארוכה ממנה תשוב רק לאחר החגים, אפשר כבר לומר שהמושב הקצר הנוכחי, שהחל לאחר יום העצמאות, היה עמוס לעייפה: הממשלה התרחבה כשליברמן הצטרף אליה, רוה”מ העצים את פעולותיו לחיזוק הקשרים המדיניים של ישראל באזור, באפריקה, טורקיה ועוד, מתווה הגז עבר ומשק הגז קיבל תנופה, החוק לביטול הספרים של מירי רגב ויואב קיש עבר, חוק רציני ומקיף למאבק בטרור עבר וחוק העמותות עבר. מושב פורה במיוחד.

האתגר המרכזי של הממשלה בחודשים הקרובים הוא להעביר את תקציב המדינה הדו-שנתי.

מה שצפוי בתוך הליכוד הוא שיו”ר המרכז, השר חיים כץ, יממש את התחייבותו בבית הדין של הליכוד שעד אוגוסט המרכז יתכנס ויקבע מועד לבחירת מרכז חדש, המועד לבחירות כפי שעלה בדיונים בבית הדין  צפוי להיות דצמבר 2018 או ינואר 2019.


השבוע של איפרגן

 

אחד הגורמים שהביאו למהפך בחשיבה על החייל היורה מחברון, הוא משה איפרגן, חבר מרכז הליכוד מירושלים.
בשתי כתבות המבוססות על הפרוטוקולים של הדיון שפרסם באתר “מידה” הראה איפרגן שבניגוד למה שהצבא מפמפם מתחילת הפרשה, חיילים רבים בזירה דיווחו על חשש מהמחבל, חשש ממטען חבלה.

בנוסף, הראה איפרגן שהצבא מנהל קמפיין נגד אזריה, בתדריכים שהשתתפו בהם חיילים וקצינים לפני שמסרו את עדותם נאמר להם שמעשהו של החייל חמור.
במצב כזה מדובר בהדחת עדים ובשיבוש הליכי חקירה בהיקפים גדולים, מה שבכל הליך משפטי אזרחי היה מוביל לביטול המשפט.

המאמרים שבהם הביא שלל ציטוטים מהפרוטוקולים חשפו פער עצום בין מה שמתגלה בהליך המשפטי לבין דיווחי התקשורת.

המאמרים יצרו מהפך אצל חלק מהעיתונאים המסקרים את הפרשה, לאחריהם הסיקור עבר מהטיה מוחלטת נגד אזריה לסיקור יותר ביקורתי.

איפרגן אמר לליכודניק “הציבור צריך להבין, שמרגע שאזריה הופנה להליך משפטי הוא חוסה תחת חזקת החפות, כלומר הוא זכאי עד שהתביעה לא תוכיח את אשמתו מעבר לכל ספק סביר.

ממה שנחשף בפרוטוקולים עולה שכשאזריה הגיע לזירה הוא הוזהר מפורשות שלא להתקרב למחבל, כי הוא עדיין חי ויש חשש למטען. זאת עדותו של סמל מחלקה וותיק שהעיד במשפט שכך הזהיר את אזריה.

עדות זאת כמו גם של שלושה חיילים נוספים סותרת לחלוטין את הגירסא של צה”ל ושל בוגי יעלון שפעל בחוסר אחריות ובתפקידו כשר ביטחון לא הפסיק מלעסוק בסוגיה, למרות שהחייל נמצא בהליך משפטי.

בוגי רמס את זכויותיו של החייל  ברגל גסה, בעיני הוא האחראי הראשי להפיכת האירוע למחלוקת ציבורית תוך שהוא תוקף את הציבור כאשר דבריו הפכו לכלי נשק בהסתה נגד ישראל, בין היתר ע”י אבו מאזן

לא משנה מה כל אחד חושב על האירוע ועל החייל באופן אישי, על דבר אחד אין וויכוח, שלחייל מגיע משפט הוגן, וזה לחלוטין לא מה שקורה”.


שלומית אברהם-גלוברזון

 

שלומית מונתה לתפקיד עורכת החדשות בתאגיד החדש, המינוי הזה הביא לביקורת רבה, זאת למרות שמנהלים שלה לשעבר פרגנו לשלומית. קרוב לודאי שהמבקרים את שלומית נגועים באינטרסים אישיים ושוביניסטים פתאום היא צעירה ללא יכולת עמידה.
איני מכיר את שלומית אך עם הניסיון שיש לה, אני מאמין שצריך לתת לה את האפשרות להוכיח את יכולות הניהול שלה לפני שפוסלים אותה על הסף.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האיש שלא ידע לריב, נרצח

אריק זיו ויזר

לפי מורשת בגין הסכמים יש לכבד

אריק זיו ויזר

נתניהו במלכודת תאצ’ר

אריק זיו ויזר

ממשלת עבאס סכנת חיים !

אריק זיו ויזר

עכשיו המפתח בידו

אלי חזן

פילוג או אחריות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן