18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שאגת אריה, גם בליכוד מחכים – יומן פוליטי – אריק זיו

יש בליכוד הרוצים לראות את אריה דרעי בהנהגה, העתון שאנשים קוראים דואג לפורעים, מהם השמונה בעקבות ביבי, לאן נעלם אלוף פיקוד צפון של נתניהו, חוק מופז מדוע הוא טוב, מילה טובה על אולמרט.

התחדשות
נושא חזרתו של אריה דרעי אל העולם הפוליטי צובר תאוצה ועולה מחדש ביתר שאת על סדר היום. גם בליכוד. ל”ליכודניק” נודע כי פעילים מרכזיים מאזור השרון מתכוננים לפנות לאריה דרעי בדרישה שיצטרף אל הליכוד.
הקבוצה מתכננת לערוך מפגש עם קבוצה של כעשרה פעילים מרכזיים עם אריה ולהזמין אותו לכנס מרכזי. התקווה שלהם היא כי כאשר אריה יראה שיש בליכוד קאדר גדול שהיה רוצה לראות אותו בהנהגת הליכוד הוא ישתכנע ויצטרף.
ההרגשה של רבים מהפעילים היא שנוצר ואקום של הנהגה מול השטח. הקבוצה חושבת שבואו של אריה לליכוד תיצור דינאמיקה מחודשת. בנוסף לדרעי, מתכננים הפעילים לפנות לעוד דמויות ציבוריות : האלוף לשעבר יום טוב סמייה ותת אלוף גל הירש. אחד מהפעילים המובילים את הקבוצה אומר כי “הוכח ממערכות הבחירות האחרונות כי התחדשות מוסיפה מנדטים, יש ללמוד מליברמן כיצד הוא מחדש את פני תנועתו וכמובן מצליח”.
כרגע פעילות הקבוצה נשארת שקטה וזאת על מנת כדי למנוע לחץ מההנהגה הקיימת שלא לבצע פעילות סיכול ומניעה למהלך.

ענישה קולקטיבית
מאמר המערכת של עיתון הארץ תוקף את ראש העיר ניר ברקת. העיתון המהולל – מדולל מבקר את ראש העיר על כך שבעקבות ההתפרעויות של החרדים בירושלים נתן הוראה לא לספק שרותים לאזורים בהם מתגוררים המתפרעים.
ראשית, יש להודות לברקת שנוקט בגישת ג’וליאני ויש לקוות כי יחזק את מגמת האפס סובלנות. שוב מוכיח עיתון הארץ כי הוא מנותק וחסר רגישות. אנו תושבי העיר ירושלים חיים תחת הבריונות החרדית כל השנה. עכשיו זה מתפרץ והסיבות צריכות להיחקר לעומק, אך לי אין ספק כי הבעיה היא לא חניון קרתא וודאי לא האם החרדית שמואשמת כי הרעיבה את בנה, הבעיה אפוא היא יותר עמוקה.
אך חמור מזאת שהארץ נותן חסות לפורעים אשר פוגעים בעובדי העירייה. מהמשרד הממוזג ברחוב שוקן מעז העורך לשלוח את עובדי העירייה לפנות את האשפה ובכך לסכן את חייהם. ברור כי ראש העיר רוצה לספק את השירותים המגיעים לתושבי העיר, אך האם כדי לספק את השירותים צריך לסכן את עובדי העירייה?
שעורך הארץ יצא מהמשרד הממוזג ויתנדב לנקות את רחובות מאה שערים. אנו נמחא לו כפיים אך שלא ישלח את עובדי הניקיון והשרותים להיפגע ע”י פורעים.

שמונה בעקבות ביבי

מאה ימים לממשלה אבל ההפתעה הטובה הייתה הספסל האחורי של הליכוד. בימי הקמת הממשלה בשיחות במזנון הכנסת הייתה הרגשה ששמונת חברי הכנסת שאינם שרים, אשר רובם היו חדשים (חוץ מחיים כ”ץ ויו”ר הסיעה זאב אלקין) יתנהגו כטירונים אך לא כך היא.
בקדימה הבטיחו כי יעשו לחדשים קרקס בכנסת. בינתיים החדשים מקרקסים את קדימה.
מתברר כי החדשים הצליחו והוכיחו כי הם ראויים להזדמנות שקיבלו.
היום ברור כי הח”כים החדשים הם ההפתעה הטובה של הליכוד. מול שרים אשר מפחדים למנות חברי ליכוד לתפקידים, מול לשכה צולעת של נתניהו אנו מוצאים כי השמינייה הזאת היא ברכה והצלה לממשלה.

אלוף פיקוד צפון
כך כינה נתניהו את ישראל יעקב מהתענכים כאשר הוא עמד בראש המטה שלו פעם אחר פעם.
ישראל יעקב הוא דוגמא לאחד הפעילים הותיקים ביותר במחנה נתניהו והוא גם דוגמא מובהקת לאלה אשר נתניהו התנתק מהם.
בשבוע שעבר היה מפגש של נתניהו עם פעילים, אך אלוף פיקוד צפון של נתניהו וכל השלד של ראשי מטות נתניהו בצפון נעדרו וסרבו להגיע.
אין ספק שכפי שקרה בירושלים נתניהו איבד עוד גזרה של תומכים וותיקים.
ישראל יעקב בנוסף לכך שהוא עמוד התווך הצפוני היה חבר ועדת הבחירות שהפיל את פייגלין מהמקום העשרים לשלושים ושש וכן, הוא משמש חבר מזכירות.

הגונב מגנב פטור
חוק מופז נראה על פניו כחוק גרוע. זהו חוק אשר מאפשר למופז ועוד שישה לפרוש מקדימה ולערוק לתמיכה בנתניהו. כמובן שהנכלולים הפוליטיים הללו יחברו בתמורה לתפקידים.
אך לדעתי יש להעביר את החוק. הרי בקדימה לא יכולים ליילל. הם כבר עשו זאת לליכוד כאשר עזבו את הליכוד ב – 2006.
עכשיו הם משלמים על כי הוכיחו שלא צריך לשמור אמונים לבית ולמפלגה. עכשיו כאשר השררה התרחקה מהם רבים מהם מתגעגעים וחוק מופז פותח להם דלת לשררה.
אני לא יודע אם תהיה פרישה מקדימה, אך ברור שהחוק לא מוסיף בריאות ללבני, לכן יש להעביר את החוק לחסרת החוליות.

אולמרט

אפילו אהוד, אבי ההתכנסות וההתנתקות מבין מה שציפורה לא תבין אף פעם. אולמרט מבין כי יש מצבים שבהם גם יריבים פוליטיים נאבקים ביחד כלפי חוץ.
לכן גם בשבוע קשה שעבר עליו השכיל לכתוב מאמר מכונן שמסביר לאובמה שהבעיה לא בהתנחלויות.
אך מי לא הבינה זאת ליבני ויש האומרים כי היא שופכת שמן למדורה מתוך הבנה שכך תגיע לשלטון
ציפי תלמדי מאהוד כך נוהג מנהיג אחראי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

לאן נעלם הליכוד/יומן פוליטי מאת :אריק זיו

אריק זיו ויזר

החתול השחור של שלום

אריק זיו ויזר

כן ג’נבה – לא להסכם

אריק זיו ויזר

אנו עם יהודי ולא כנעני

אריק זיו ויזר

השיבה הבייתה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן