30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

רק החזק יכול לקבל שלום

סדרת ההרצאות של מכון ז’בוטינסקי על העולם הערבי הסתיימה. יואב עפרי מסכם

“אם מובארק הכל-יכול עף מהשלטון, אזי אף אחד אינו יכול לעמוד עוד מול ההמונים, זהו המצב הנפשי הנוכחי במזה”ת הערבי” – אמר המזרחן ד”ר מרדכי קידר, בהרצאה האחרונה במסגרת הקורס “העולם הערבי והמוסלמי לאן?” שהתקיימה ב”מועדון המכון” של מכון ז’בוטינסקי.

בדברו על “יום הנכבה” והניסיונות לפרוץ את הגדרות לישראל, אמר ד”ר קידר, כי הפלסטינים רואים עצמם כקבוצת מדוכאים האומרים לעצמם: “גם לנו יש דיקטטור שיש להפגין נגדו, וזוהי ישראל. ישראל צורפה לרשימת הדיקטאטורים שנגדם הציבור הערבי אומר: “Yes, we can.

הוא הסביר, כי תדמיתה של ישראל היא של “מדינה רכרוכית, חלשה, כי היא מבקשת שלום. תדמיתנו היא של מי שמצטייר כחלש, ולכן הצד השני, הערבי, מנסה בכל פעם להתנפל עליו. שלום הם לא יתנו לנו, שלום מקבל רק מי הבלתי-מנוצח”.

באשר לסוריה הסביר המרצה, כי אסד זקוק לישראל כאויב, כי רק כך הוא יכול לשרוד, ולכן גם חייב את הגולן כשטח כבוש. כך הוא יכול לאחד את כל השבטים והפלגים בארצו נגד ישראל. באשר לאפשרות שמדינה פלסטינית תוכרז באו”ם בספטמבר, הוא הדגיש כי הפליטים, למשל אלה שבלבנון, ישארו במחנותיהם לעדי עד. הידיעה על כך היא שדוחפת אותם לרוץ לעבר הגדר.

בתשובה לשאלה בדבר האיפוק היחסי בקרב ערביי ישראל ב”יום הנכבה”, אמר ד”ר קידר, כי רוב אזרחי ישראל הערביים מעדיפים לחיות כאן אפילו כאזרחים סוג ב’, ורק לא לחיות בסוריה או בלבנון.

עם הרצאתו של מרדכי קידר, תמה סדרת ההרצאות בת תשעה מיפגשים, שהחלה עוד לפני פרוץ האירועים המהפכניים באזורנו. בספטמבר מתוכננת להיפתח סדרת ההרצאות הנוספת ב”מועדון המכון” של מכון ז’בוטינסקי – על “קיר הברזל וביטחון ישראל”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הילולת בושאייף המסורתית הפכה השנה למפגן תמיכה ענק בנתניהו

אריק זיו ויזר

אורח מפתיע בשומרון: שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן

אריק זיו ויזר

עיר ללא ראש

ד"ר אביגדור הדר

לע”מ בשירות הציבור – תפרסם תמונות ללא עלות

מאבק דוד מול גולית : קרב על עצמאות הסוכן ונאמנות הלקוחות

אריק זיו ויזר

בשורה להסברה הישראלית

עינר אביב
דילוג לתוכן