30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין נפרד מג'ומס בדמעות: "אחד הפרלמנטרים הבולטים שעיצבו את הכנסת"

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נפרד הבוקר בלשכתו בדמעות מחברו, יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון (ג'ומס), שהגיש לו את מכתב התפטרותו מהכנסת. ריבלין אמר, כי "ג'ומס הטיל צל גדול על הכנסת, ואין לי ספק שהדורות הבאים בכנסת עוד יכירו בכך. ג'ומס לא היה רק ח"כ אלא אחד הדמויות שעיצבו את הכנסת".

ריבלין הזכיר בהתרגשות, את "אחד הרגעים המכוננים שבו ניכרה גדולתו של ג'ומס, לאחר שהתקבלה ההחלטה על פינוי גוש קטיף:‏ אז קם ג'ומס, שתמך והאמין במהלך בכל מאודו, חיבק את צבי הנדל מסיעת האיחוד הלאומי ותושב גוש קטיף, ובכה. זהו רגע מכונן בתולדות הכנסת ובתולדות הציונות." ריבלין הוסיף, כי "הכנסת מאבדת את אחד מחבריה הבולטים והמרכזיים ביותר. כל חבר כנסת יוכל בעתיד להתפאר בח"כ אורון. טוב תעשה ממשלת ישראל אם תסמיך כעת את ג'ומס לפתור את סוגיית הבדואים בנגב."
בדברי הפרידה מג'ומס במליאה, הוסיף ריבלין: "אין לי ספק, שקולך ימשיך להדהד בחלל הציבורי שלנו בבהירות ובעוצמה.התפטרותך היא אירוע בעל השלכות על מעמדה של הכנסת ועל פני הפוליטיקה בישראל. ג'ומס איננו רק פרלמנטר מובהק מהמעלה הראשונה, אלא סמל; מורה-דרך בעל עמדות מוצקות; אידיאולוג לוחם ועקבי; פוליטיקאי מהזן שהציבור הישראלי רוחש לו געגועים עזים. גו'מס הוא בר פלוגתא ציוני לעילא ולעילא, המאמין במוסריותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית; איש שהויכוח איתו מוכיח שהחברה הישראלית מסוגלת לנהל ויכוחים קשים ומרים, ועדיין להמשיך ולהישען על מכנה משותף אחד, מאחד ומלכד. מעבר לחילוקי ההשקפות והדעות, יש הסכמה בבית הזה, מקיר לקיר, שג'ומס הוא מן המוערכים והחרוצים, מבין חברי הכנסת מעל ומעבר לכל חילוקי הדעות הפוליטיים. ג'ומס יוכל כעת להתפנות להקמת תנועה סוציאל-דמוקרטית אמיתית, שחשובה כל כך, גם למתנגדיו".ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפרד גם הוא מג'ומס במילים חמות: "אתה פטריוט אמיתי, ומתבלט כמחוקק וג'נטלמן. לעולם אינך חוצה קווים של טעם טוב גם בויכוחים. אין אצלך טריקת דלת אידיאולוגית, אתה מוכן לשקול את מכלול השיקולים למרות האידיאולוגיה.גיליתי אצלך יכולת מופלאה של אדם שנכון לשאול את עצמו מה נכון לעשות לטובת מדינת ישראל. אני בטוח שדרכינו עוד יצטלבו. אני מודה לך על שנות שירות ארוכות לטובת מדינת ישראל, שלא תוותר
יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, החמיאה אף היא: "אתה פניה היפות של ישראל. אינך פועל רק מטעם בוחריך אלא מטעם הציבור הישראלי כולו. לו יכולתי הייתי מנסה לשכנע אותך להישאר. אתה רואה לנגד עיניך את האינטרסים הרחבים של ישראל: להלחם כשצריך מול אלה שתוקפים אותנו, ולנסות להגיע לסיום הסכסוך המתמשך. אתה מחויב כולך לשני הצדדים של המשוואה הזו ".
ח"כ אורון נפרד בהתרגשות לאחר עשרים שנותיו בכנסת: "עשיתי מאמץ מתמיד כדי לגשר בין הרעיונות שאני מאמין בהם לבין הפרקטיקה. אני שמח במורשת שגדלתי עליה, ואני מנסה להגשים אותה בדרכי, ובזירה החשובה הזו, בכנסת, שניתנה לי ההזדמנות ליישם בה את רעיונותי. אני מודה לכל חברי הבית הזה, שלעתים גם התעמתנו, אבל אני מקווה, שהצלחתי לעשות זאת בכבוד הראוי".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זאב אלקין עומד על האינטרסים החיוניים של ישראל

אריק זיו ויזר

בשורה לילדים הנכים ?

אלי חזן

"על כלל סיעות הבית לעשות לביטול ההתיישנות על עבירות גילוי עריות"

אריק זיו ויזר

יעוגנו בחוק מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף

ט"ו בשבט – יום חג לכנסת

אלי חזן

ליכודניק לא נגע : "חוקי אלקין"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן