23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: מוטרד מהכרסום לגבי ירושלים

יו"ר הכנסת בעקבות נאום ביידן וביקורו: מוטב שעמדתנו בענין ירושלים תהיה גלויה ומפורשת

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, התייחס באמצעי התקשורת לדבריו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמר:

"ביידן הוא תומך של ישראל. עם זה, ישראל איננה יכולה לאמץ חלק מעקרונות המו"מ כפי שהוא רואה אותם, שכן בעינינו נחצים כאן קווים אדומים. בהיסטוריה של שתי המדינות כבר היו אי הסכמות, ועלינו להשמיע את עמדתנו לגבי ירושלים עלינו באופן ברור ולהניחה על השולחן: אי-אפשר לדבר על שלום אם יחלקו את ירושלים.

אני מודאג מאוד ממחיאות הכפייםשדבריו של ביידן זכו להם באונ' ת"א. אני מוטרד מהכרסום בקווים האדומים שהצבנו לעצמנו, ומהשחיקה בהבנת הצרכים האסטרטגיים של ישראל, עליהם איננו יכולים להתפשר. עד 99' היה קונצנזוס לגבי י-ם, ואפילו מרצ ראתה בירושלים תנאי בל יעבור, כמעט כמו שלילת "זכות השיבה" לפליטים הפלסטינים. היום אני רואה גם בקעים בקונצנזוס הלאומי לגבי ירושלים. אני מודאג מאוד מהקלות הבלתי נסבלת של חציית קווים ברורים ושבירת המסגרת, שהייתה תנאי סף בל יעבור.

לגבי עיתוי הפקדת תכנית הבניה: בוודאי שזו תקלה, לפרסם זאת בעת ביקור אישיות כה בכירה, יש לנו מחלוקת איתו בקשר לפתרון הסכסוך.

אחדות ירושלים היא מיקרוקוסמוס ליכולת שלנו לחיות כאן יחד, יהודים וערבים; אם לא נוכל לקיים מציאות זו כאן, אני חושש שלא נוכל לעשות זאת בכלל."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מירי רגב רוצה תיק חברתי

אריק זיו ויזר

20 למותו: בגין והצדק חברתי

אריק זיו ויזר

ועדת הכלכלה דחתה את הצעת האוצר להעלות את אגרת רשות השידור

אריק זיו ויזר

המטריד פורש לבני עצובה?

אריק זיו ויזר

חוק שריון ירושלים להכנה לקריאה ראשונה – בן זאב

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת: "גנדי היה נאמן לאמת שלו, לא לסקרי דעת קהל"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן