18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

ריבלין בשומרון : מדברים שלום, עושים מלחמה

יו”ר הכנסת הגיע לשומרון להביע הזדהות עם המפעלים עליהם הטילה הרש”פ חרם

יו”ר הכנסת ח”כ רובי ריבלין, סייר הבוקר באזור התעשייה ברקן. אל יו”ר הכנסת הצטרף גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שמרון. הסיור החזיוק לתעשיית השומרון הוא התשובה לחרם אותו מנהל הרש”פ כנגד מוצרים ישראלים.
במהלך הסיור נפגש יו”ר הכנסת עם עובדים ישראלים ופלסטינים העובדים בתעשיית השומרון. ריבלין אמר: “דינו של חרם כזה בדיוק כדין חרם על מפעלים בתל אביב או בשדרות. מדובר בפעולה עוינת שיש להתייחס אליה בהתאם. אני קורא לרה”מ ולשר האוצר לבחון האם נגרמים נזקים כתוצאה מן החרם ולפצות את המפעלים בהתאם. עם זה, ישראל כבר צלחה בעבר חרמות מצד העולם הערבי, והיא איננה זקוקה לפעולות תגמול.”
 
ריבלין הזהיר מפני השלכותיו של החרם על יחסי ישראל והפלסטינים. לדבריו, “מדובר בקריאת תיגר על הדו קיום ובפגיעה בסיכויי הנורמליזציה. אזור התעשייה ברקן הוא גשר  אמיתי לשלום ולדו קיום. הצעד הזה הוא סדק שאם נתעלם ממנו הוא עלול מכאן ואילך להתרחב עד כדי חרם כלכלי של העולם הערבי, ומכאן החשיבות שיש לבלימתו המיידית ולהצבעה על הסכנות הגלומות בו, לכל הצדדים”.
 
יו”ר הכנסת, שביקר במפעל “סלטי שמיר” ובמפעל “מגה פרינט” (המייצר ביגוד חד פעמי לבתי חולים), שכל אחד מהם מעסיק למעלה ממאה עובדים, שוחח בין היתר עם העובדים הפלסטינים והתעניין בתנאי עבודתם. הפלסטינים תיארו באוזניו את תחושתם הטובה כשותפים לכל הפעילות במפעל, אולם העדיפו שלא להתייחס לנושא חרם המוצרים. 
 
במהלך הביקור נועד יו”ר הכנסת עם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, עם  יו”ר מועצת יש”ע דני דיין   עם נציגי התעשיינים ומנהלת אזור התעשייה. 
מסיקה אמר, כי “המפעלים ביהודה ושומרון יעברו את החרם, התעשייה כאן חזקה ביותר. מי שנפגעת כאן היא מדינת ישראל, שיורקים עליה בראש חוצות והיא איננה עושה כמעט דבר . כרגע ממשלת ישראל איננה פועלת ברצינות כדי לעצור את החרם. הרשות הפלסטיינית נושכת את היד שמאכילה אותה, תוך הפרה בוטה של הסכמי פריס לשיתוף פעולה כלכלי בין מדינת ישראל  לרש”פ . לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך לכבד את ההסכמים על סחר חופשי באופן חד צדדי. אם הרשות מפירה את ההסכמים ופוגעת בתעשייה של מדינת ישראל. ” לדבריו, מדינת ישראל מחוייבת לנקוט במספר צעדי  תגובה מצידה. אם מדינת ישראל תסגור בתגובה את  מעבר  הסחורות המיובאות לרשות והמיוצאות אליה, תבטל את אישורי המעבר במחסומים לסוחרים מהרשות, תמנע מעבר חופשי של סחורה מהרשות לתחומי הקו הירוק ותקזז עלות נזקים אפשריים מכספי המע”מ והמכס שהיא מעבירה בקביעות לרשות, כל רעיון החרם הזה ייעלם באותו הרגע”.  
 
 יו”ר מועצת יש”ע,  דני דיין: “ממשלת ישראל יודעת היטב מהם הצעדים שעליה לעשות  כדי להביא לסיום החרם בתוך ימים ספורים. במקום זאת, רק השבוע היא החליטה על מחוות כלכליות לטובת הרשות . החרם הוא פעולת איבה לכל דבר ועניין ועל הממשלה להגיב בצורה מהירה וחדה. בכוחה לביא את החרם לידי סיכום”.
 
אזור התעשייה ברקן הוא אחד מחמשת אזורי התעשיה שבשומרון ומאזורי התעשיה המובילים בארץ ובו כ-140 מפעלים ישראלים, בהם עובדים למעלה מ- 5,000 פועלים – כמחציתם יהודים וכמחציתם פלסטינים מיו”ש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תגובת יו”ר הכנסת לענין המלצת ועדת גרונאו שלא להעמיד נהג לרשות ח”כ מטלון:

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין על ההסכם הקואליציוני המתגבש

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין על דיון בממשלה בנוגע לפינוי פיצוי מוקדם: פרובקציה ולא מדיניות

אריק זיו ויזר

נאום יו”ר הכנסת, ראובן ריבלין , בהר הרצל – יום העצמאות תש”ע

אריק זיו ויזר

נאום יו”ר הכנסת רובי ריבלין בישיבת הכנסת לזכרו של גנדי

אריק זיו ויזר

“ריבונות יהודית בירושלים איננה דבר מובן מאליו”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן