20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין בעקבות פרץ : “יש לקבוע קוד התנהגות חדש”

בעקבות חבירתו של פרץ ללבני המערכת הפוליטית קובעת שיאי הפתעה וסלידה חדשים

אם חשבנו שאין גבול להפתעות במערכת הבחירות האחרונה הרי שההפתעה מבית מדרשם של עמיר פרץ, אשר נטש את העבודה בפעם השנייה, וחבר לתנועה של לבני, שבר שיא חדש.

חה”כ עמיר פרץ הגיע בצהרים (ה’) ללשכת יו”ר הכנסת על מנת למסור ליו”ר הכנסת ריבלין את מכתב התפטרותו מהכנסת. במעמד מסירת המכתב אמר ריבלין: “אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה עובר על התרבות הפוליטית שלנו. אני בא מבית אידיאולוגי מאוד, ולנגד עיני צומחת תרבות חדשה שגורמת לרבים בישראל להרים גבה ומעוררת תגובות מעורבות בכל קשת ההשקפות הפוליטיות. לצערי, מה שהיה בעבר חריג הופך בימים אלו להתנהלות שגרתית ומקובלת, ואינני מתייחס רק למעמד הנוכחי. אי אפשר להסתפק רק בשאלות של הציבור. נדמה לי, שגם הכנסת הבאה תצטרך לקבוע קוד התנהגות פוליטי חדש שיעצור את הסחף. אני  סבור שעל הכנסת הבאה להידרש לשאלה החוקתית והדמוקרטית, האם רשאי מועמד שהתמודד בבחירות מקדימות במפלגה אחת, לחבור בסמוך להן למפלגה אחרת”.  ריבלין הבהיר לפרץ כי איננו מחויב על פי חוק להתפטר מהכנסת והוסיף: “בהחלט אני מעריך את הצד המוסרי בהחלטה שלך, אך יש לנו קשיים לא מועטים בחוויה הפוליטית החדשה שלנו”.  פרץ אמר לריבלין: “מקור ההחלטה שלי הוא אידיאולוגי וערכי. אין חבר כנסת שהוכיח פעם אחר פעם כמה הוא מחויב לערכיו כמוני. אני רואה בדוגמה אישית דבר חשוב ביותר. כאשר משהו בוער בי אני עושה מעשה. אינני רוצה להשאיר בידיי את החברות בכנסת ששייכת למפלגת העבודה ומתייצב אצלך היום למסור את התפטרותי. אני מניח שעוד צפויה לנו עוד הרבה עבודה משותפת.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר בטרומית חוק “עידוד התיישבות”

אלי חזן

לאור פענוח הטבח היום של משפחת אושרנקו ח”כ כרמל שאמה: עונש מוות לרוצחי ילדים עד גיל 13

אריק זיו ויזר

חוק הגבלת קדנציות לגזברים ויועצים משפטיים בעיריות

אריק זיו ויזר

דף קשר לנבחר

אריק זיו ויזר

יוזמה לביטול מועצת הצמחים

אריאל אילוז

אלף מתפקדים חדשים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן