39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ראש מועצה מחוק או מוחק ?

למערכת ליכודניק הגיעה ידיעה כי בכוכב יאיר סוערות הרוחות עקב נסיון מחיקת הנצחתו של ח”כ יגאל כהן ז”ל משם הישוב צור יגאל

 

אז בואו נעשה מעט סדר : כוכב יאיר הוקם בתחילת שנות ה – 80 והוא נקרא על שמו של יאיר – אברהם שטרן – מפקד הלח”י. צור יגאל נוסד לאחר מכן ונקרא על שמו ח”כ יגאל כהן ז”ל. את יאיר כולנו מכירים. אך מי היה יגאל כהן ומדוע חשוב לשמר את זכרו ?

 

ח”כ יגאל כהן, בן תל-עדשים, נמנה על חניכיו של בן גוריון ועל מקימיה של מפלגת רפ”י. תרם ממיטב שנותיו ומרצו כנבחר הציבור. במשך חמש קדנציות בכנסת ישראל, מטעם מפלגת הליכוד, שירת את הציבור הישראלי ללא לאות, שימש פה למגזרים וסקטורים נרחבים בציבור הישראלי ובכלל זה לעשרות אלפי חקלאים ותנועת המושבים. אולי יותר מכל, יגאל כהן ז”ל היה מזוהה עם ההתיישבות בארץ ישראל והיה ממייסדיה של שדולת יש”ע בכנסת.  יתרה מכך, יגאל כהן ז”ל היה ומיוזמי הקמת הישובים באזור לרבות היישוב צור יגאל ולא בכדי נקרא היישוב על שמו.

 

עם אחוד הישובים כוכב יאיר-צור יגאל בשנת 2003  היה זה אך טבעי, כי שמות שני ישובים המהווים הנצחה לאישי ציבור “יולחמו” לידי שם מאוחד השומר על זכרם, וממשיך את מורשתם, ומבטיח ליישובים כי הזיהוי הטבוע בהם יישמר. לא למותר לציין, כי ערב האיחוד, מספר התושבים בצור יגאל היה גדול משמעותית מזה שבכוכב יאיר. חשוב לציין בהקשר זה, כי בפועל מאז האיחוד ועד היום שם הישוב הינו “כוכב יאיר – צור יגאל”.

 

על אף החלטות המפורשות אשר היו אמורות להביא לסיום התהליך, וחרף תכתובות, דיונים, ישיבות, פניות לוועדת השמות והבטחות שלטוניות רבות של שר הפנים דאז פורז והמועצה המקומית  – עדיין נעדרת הטבעת החותם הסופית של ועדת השמות שנדרשת על מנת לתת תיקוף פורמלי, אחת ולתמיד, לשם היישוב “כוכב יאיר – צור יגאל”. לא זו אף זו, לאחרונה במסגרת בדיקה שנערכה למול ועדת השמות, נודע לנו כי הועדה פנתה שוב למועצה החדשה (אשר נבחרה לא מכבר) כדי שזו תביע את עמדתה ביחס לשם היישוב.

 

למרבה הצער, פנייה זו של ועדת השמות נפלה לידיו של ראש המועצה החדש מר שימי אליאל (יש עתיד) “כמוצא שלל רב”, תוך שראש המועצה רואה בכך הזדמנות והחל במה שניתן להגדיר כלא אחרת ממסע אישי “לשינוי היסטורי” של שם הישוב, תוך אצטלה של מיתוג מחדש ועוד מיני סיסמאות והבטחות.

 

חשוב להדגיש : לא כל אנשי יש עתיד פונים למקומות שליליים אך מר אליאל מעניק את התחושה שהנה לנו “פוליטיקה חדשה” במלוא מובנה הרע של המילה.

 

דומה כי ראש המועצה אינו בוחל בשום פעולה על מנת שהעדפתו האישית תתקבל כהחלטה רשמית. ראש המועצה אף ערך לצורך כך “משאל תושבים” אלקטרוני אשר למיטב ידיעתנו השתתפו בו אחוזים בודדים באוכלוסיה ומהימנותו מוטלת ספק. יתרה מזו, דומה כי חלק מן העובדות אשר נמסרו לגורמים שונים אינן מדויקות בלשון המעטה, פרסומים בנושא הינם חסרים ומגמתיים, ההחלטות והדיונים במוסדות המועצה נעשו שלא בדרך הראויה ובאופן חפוז ועוד.

 

הנושא עומד לפני החלטה גורלית בישיבת ועדת השמות הממשלתית שליד משרד ראש הממשלה, שתתכנס ביום חמישי ה-30 לאוקטובר ותובא לאישור שר הפנים גדעון סער.

 

אין צורך להכביר במילים אודות הפגיעה העמוקה בכבוד המת והעלבון הנלווה למחיקת שמו וזכרו של כל אדם באשר הוא אדם ובמיוחד דברים אמורים למנהיג ואיש ציבור יקר משם הישוב אשר נקרא על שמו כאמור. בד בבד, נשאלת השאלה איזה מסר אנו מעבירים לתושבי הישוב ובמיוחד לדורות הצעירים שנולדו וגדלו בישוב צור יגאל: האם לערכי המנהיגות; נאמנות ;תרומה ועשייה ישנו תאריך תפוגה? האם באמת אנו כמדינה וכחברה יכולים להרשות את מחיקת זכרו ושמו של מנהיג ואיש ציבור? האם כל מועצה מקומית והעומד בראשה הנבחר לתקופה קצובה של מספר שנים יכולים להחליט לשנות את שם יישובם? אין אנו מעלים בדעתנו מה יקרה אם ינסו למחוק חלילה את הנצחתו של יצחק רבין ז”ל ועוד.

 

למערכת ליכודניק נודע כי נושא מחיקת הנצחתו של ח”כ יגאל כהן ז”ל מקבל תמיכה גורפת מכל סיעות הבית והתגייסות של חבריו ומוקיריו של יגאל בממשלה ובכנסת. אך קיים חשש שהרכב שמאלני מובהק של חברי ועדת השמות יסיט את הדיון מסוגיית ההנצחה של איש ההתיישבות.

 

אלמנת המנוח – שולמית כהן, חברת מרכז ותיקה (מקום ראשון בעמק יזרעאל), וחברה פעילה בהנהלת נשות חרות מסרה לליכודניק: “אני לא מעכלת שאנו בכלל נמצאים בסיטואציה הזאת ואני סומכת על ראש הממשלה ושר הפנים כי לא יתנו יד למחיקת שמו והנצחתו של יגאל”.

 

יובל ארד, חבר מועצת העיר כוכב יאיר צור יגאל, מסר לליכודניק : “מדובר במחטף לאור יום. ראש המועצה ניהל תהליך לקוי הנחזה להיות דמוקרטי ושוויוני תוך ניסיון להטעות את הציבור ובמיוחד את ועדת השמות”. עוד הוסיף כי : “בניגוד גמור להודעתו של ראש המועצה כי רוב של 64% בחרו בשם הישוב החדש הסתיר את האחרון את העובדה שבפעל רק  7% מתושבי הישוב הצביעו במשאל”.

 

מערכת ליכודניק קוראת לכל החברים להתגייס למאבק נגד מחיקת הנצחתו של חברנו חה”כ יגאל כהן ז”ל.  כנסו ללינק והצביעו בתחתית הכתבה בעד השארת שם הישוב “כוכב יאיר – צור יגאל”

http://m.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4583286,00.html

 

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר תקציב הוועד האולימפי לשנת 2010

אריק זיו ויזר

דברי התובנה של נתניהו

אריק זיו ויזר

המבצע העולמי של מתנדבי ובוגרי בית”ר בהרצליה

אלי חזן

מפגן כוח למגזר הדתי לאומי בבית שמש

אלי חזן

ברדוגו משרת ומתמודד עד הניצחון

אריק זיו ויזר

ליכודניק מאחל מזל טוב לגילה גמליאל לרגל הולדת הבת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן