18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

קדימה מופז להתראות לבני – יומן פוליטי – אריק זיו

לשכת ראש הממשלה המסתמנת,מי החל לנהל משא ומתן עם המפלגות לקואליציה, הליכוד מזניח את בתי הספר והאונברסיטאות,רוני מאנה כרטיס הכניסה לאזור שהיה שמור לראשי ערים ומועמדים לכנסת,מי בא לחזק את לבני החלשה, ולמה?, ליברמן ללא מעצורים,מרץ הומרצה לחד"ש,הגייס החמישי. 

הליכוד

במידה וינצח מסתמן כי נתניהו ירכיב את הצוות שלו במשרד ראש הממשלה מאנשי מקצוע שעבד איתם בעבר. כנראה שאורי יוגב ימונה למנכ"ל המשרד, רון דרמר ימונה למנהל מטה ההסברה במשרד ראש הממשלה ומזכיר הממשלה יהיה יחיאל לייטר.

בצוות היועצים מסתמן כי בלשכת רה"מ מנהל הלשכה כיום, ארי הרו, ימונה ליועץ הקשר עם התפוצות, בני בריסקין כיועץ למגזר העולים ולתפקיד היועץ הפוליטי מדברים על מחזור יועץ מהעבר.
בסביבת נתניהו היה השבוע כעס עם הבלגה כאשר התברר כי שלום שלמה שנראה מרוחק ממטה הבחירות הודיע כי הוא מנהל את המשא ומתן עם המפלגות לקראת הקמת קואליציה.

סילבן שלום החל בהסתערות על השטח. הוא הקים מטה אישי והחל לחרוש את הארץ לאורכה ורוחבה, מטה סילבן יושב בקומה 7 במצודה.

פאנלים בבתי ספר ובאוניברסיטאות
מתברר כי הליכוד מזניח את המגזר הזה. השבוע באוניברסיטה העברית היה פאנל אך לא היה נציג בכיר של הליכוד, מול לבני וברק, ואפילו לא חומרי הסברה.
כך היה בבית הספר האזורי בעין כרם. נציגת הליכוד הייתה המועמדת קטי שיטרית מולה היו ח"כ אורלב וצלי רשף. כאשר הגיעה קטי למקום גילתה כי למרות שהודיעה למטה המרכזי על בואה והובטח לה כי יספקו חומרי הסברה ושילוט, לא היה כלום. למרות זאת הצליחה קטי להביך את אורלב ורשף כאשר קיבלה מחיאות כפיים סוערות מהקהל.

כנס פתיחת מערכת הבחירות היה מוצלח מאוד אך שוב נראו סממנים של אי סדר באזור שהיה שמור לראשי ערים ומועמדים לכנסת שלא היו ב – 40 הראשונים.
מתברר כי יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. בימים שלפני הכנס התקשר רפי דואק למועמדים והזמין אותם באופן אישי, חלקם שאל האם יישמר להם מקום ורפי הבטיח שכן.
ואולם, כאשר הגיעו התברר כי המקורבים למנגנון כבר ישבו שם ומועמדים שרצו להיכנס הוגבלו. יתר על כן, רוני מאנה נראה מכניס מקורבים, ולעזאזל המועמדים.
רק כאשר התרעמתי על ההתנהגות החלו לתת למועמדים להיכנס.
בסה"כ העיקר שעברנו בשלום את הכנס.

קדימה מופז
התקווה הלבנה של הברנז'ה ציפי לבני מתרסקת לאט לאט. מתברר כי לבני, שהומרצה נגד מופז בסקרים והומרצה בסקרים נגד נתניהו, קורסת ועומדת להחליף קידומת מ – 20. עכשיו יש לא מעט שמהמרים כי לבני עומדת לרדת למקום השלישי ואולי לרביעי משום שכפי המסתמן, ליברמן וברק עומדים לעבור את לבני.
מעניין שמי שלכלכה על מופז וגנבה ממנו את הבכורה (ושיש בכירים בקדימה שמצטערים על כך) ביקשה מאותו מופז השבוע שיעמוד בחזית הקמפיין הביטחוני. לבני מבינה כי היא חלשה, מופז לא סרב ובקרבתו החליטו שהולכים על "מתווה שרון".
מתווה שרון היה ב – 99 כאשר הליכוד נפל. שרון עמד לצידו של נתניהו וחיכה לנפילה ובכך יצר מצב שבליל ההתפטרות עמד שרון לצידו אך לאחר מכן לקח את המושכות.
מנוי וגמור עם מופז לקחת את מושכות הנהגה של קדימה בליל הבחירות. מופז ידרוש את ראשה של לבני ומה שברור הוא כי אנשי מופז לא ימתינו רגע.
בכירי קדימה מבינים כי הגשר לממשלת נתניהו יגיע רק ע"י מופז. לבכירי קדימה, שרואים כיצד השררה מתרחקת, חשוב הגשר של מופז ככלי לחסרי החוליות.

ליברמן
ליברמן עולה כמטאור בסקרים. גורמים בליכוד החלו לנסות לעצור את העלייה בסקרים. ביום שבת האחרון החל בוגי את המסע נגד ליברמן ובמשך השבוע עוד גורמים בליכוד החלו לתקוף בעקיפין והגדיל לעשות נתניהו כאשר רמז על מי שהסכים לחלוקת ירושלים.
אבל מה שברור הוא שליברמן חד וברור במסרים שלו והציבור קונה את מרכולתו.

מרץ החדשה

אין חדש במרץ. מאז ימי אלוני ושריד מרץ התרסקה כמפלגה ללא קו ודרך. ציבור שוחרי השלום ראה כיצד מרץ לא השכילה להיכנס לקואליציה גם בממשלת ההתנתקות של שרון וגם בממשלת אולמרט. אלו היו ממשלות הכי יוניות שהיו למדינת ישראל מאז ימי אוסלו העליזים.
אך מרץ לא נכנסה לקואליציה ובכך הציבור ממצב אותה כשמאל קיצוני שיותר קרוב לחד"ש.

הסרטן בלב האומה
מפלגות הגיס החמישי, כך ניתן להגדיר את המפלגות הערביות. ככל שעובר הזמן מתברר כי המפלגות והמועמדים הערבים מהווים בבואה של בשארה.
ראינו כיצד שר בממשלה מתנהג בעת המלחמה וכיצד מתנהגים תאומי בשארה. הגדילה לעשות המועמדת הערבייה של מרץ – פשוט פרשה מהרשימה.
אין ספק כי הבעיה האמיתית שלנו היא ערביי ישראל. התחושה הכוללת היא שערביי ישראל רק ממתינים לשעת הכושר לחסל אותנו ובג"ץ באופן ברור מנהל מדיניות של בת יענה. כבר בכנסת הקודמת הייתה עתירה נגד ההתמודדות של בשארה, אך בעליון אושר בשארה, ומיד כאשר הגיע מלחמת לבנון החל בשארה לפי החשד לטווח את ערי ישראל עבור החיזבאללה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנט הבסיס למהפך הבא

אריק זיו ויזר

פילוג או אחריות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

יריב,אל תתפטר!

אריק זיו ויזר

נתן אשל אתה נטו מיותר

אריק זיו ויזר

מקרתיזים כן או לא

אריק זיו ויזר

הפלייפליליסט של קדימה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן