23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

צו השעה : ברביבאי למפכ"לות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באריאל שצריך אישה לתפקיד, אריק זיו מבקש להציע הצעה שיהיה מאוד קשה לסרב לה – ורק מהסיבות הנכונות 

 

נדמה כי רובנו מסכימים להנחה כי הגיע הזמן שבראשות המשטרה תעמוד אישה.

אם בעבר הביאו מבחוץ קציני צה"ל כדי לשקם את המשטרה עכשיו הרי שעכשיו יש לבצע מהפך כפול : להעמיד אישה בראש. בתפקוד האלופה במיל' מתאימה להיות מי שתעשה מהפכה : ארבע שנים של אישה בראש המשטרה תייצר לנו משטרה טובה יותר.

המועמדת שלי היא אורנה ברביבאי.

במקרים רבים, כאשר ארגונים עוברים משבר, מביאים אליהם אדם שמגיע מחוץ למערכת כדי לזעזע ולשקם את ההריסות. זה הזמן של המשטרה. אחרי מערכת פרשיות של הטרדות מיניות של בכירי המשטרה, הגיע זמן שינוי ואין מתאימה לכך מהאלופה במיל' אורנה ברביבאי.

הנגע שנמצא במשטרה היה נורמה בעבר בצה"ל. צה"ל עבר שינוי מהותי כאשר הנורמה כיום  היא : "אישה היא לא חפץ".

אורנה עברה את השינוי בצה"ל והגיעה עד התפקיד הבכיר של אלופה בצבא ולכן היא המתאימה ביותר להיות המפכ"לית הבאה.

 

תכירו. מתוך ויקיפדיה :

ברביבאי נולדה ברמלה וגדלה בעפולה. בתם של צילה טויס, עולה מעיראק, ואלי שוחטמן, עולה מרומניה. בת למשפחה בת שמונה ילדים. התגייסה לצה"ל בשנת 1981 ואת מרבית שירותה עשתה בחיל השלישות. היא פיקדה על קורס קציני שלישות בבה"ד 11, שימשה ראש מדור נשים בבקו"ם, מפקדת לשכת הגיוס באר שבע, שלישת אוגדת מילואים, ראש ענף מיון ושיבוץ במפקדת זרוע היבשה וראש מחלקת סגל בזרוע היבשה, מאז הייתה לפורצת דרך בקרב נשים בצה"ל. בנובמבר 2003 מונתה לשלישת פיקוד המרכז, השלישה הפיקודית הראשונה בתולדות צה"ל, בספטמבר 2005 קודמה לדרגת תת-אלוף ומונתה לקצינת שלישות ראשית, בתקופה שבה הוכפף החיל לזרוע היבשה, והייתה האישה הראשונה שמונתה למפקדת חיל שאינו חיל נשים. בדצמבר 2006 מונתה לראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה.

 

ביוני 2008 מונתה לראש מטה אגף כוח האדם (אז עדיין בשמו "אגף משאבי אנוש") במקומו של אבי זמיר. באותה שנה נבחרה על ידי העיתון "גלובס" לאחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל.

ב-23 ביוני 2011 מונתה לראש אגף כוח האדם והועלתה לדרגת אלוף, ובכך הפכה לקצינה הראשונה בתולדות צה"ל בדרגה זו, במינוי קבע.‏ לקראת סיום כהונתה נערך מבצע צוק איתן, שבו טיפלה אישית במסירת ההודעה על קביעת החיילים הנעדרים, אורון שאול והדר גולדין, כחללים.‏ בספטמבר 2014 סיימה את תפקידה ופרשה מצה"ל.‏ מונתה לאחר שפרשה מהמערכת הצבאית ליו"ר מגבית התרומות של קרן ויצ"ו בישראל.

 

נבחרה לאחת ממשיאות המשואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה'תשע"ד (2014).

 

ברביבאי בעלת תואר ראשון במדעי החברה והרוח מאוניברסיטת בן-גוריון ותואר שני במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה. בוגרת המכללה לביטחון לאומי וקורס "מפנה", קורס ניהול לדרג הבכיר בצה"ל. נשואה ואם לשלושה ילדים ומתגוררת בגבעתיים..

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגור את הפינה עם איציק דדוש : והפעם, גבי יחיא

איציק דדוש

לוין : "אני משוכנע שנכון לאפרת וליישובי הגוש שגשוג"

אריק זיו ויזר

והפעם בשומרון : יעל דן

אריק זיו ויזר

מתעניינים במזרח התיכון? למכון ז'בוטינסקי הדרך לסייע לכם להבין

אריק זיו ויזר

דווידי:השמאל הציוני מסית

אריק זיו ויזר

מה קרה בהר ברכה?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן