19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת משפטים : מפסגה לחיי שיגרה.

לאחר המעמד הגדול אודותיו קראנו בשבוע שעבר בפרשת יתרו, אותו מעמד הר סיני האיום והנורא, מתחילה התורה לפרט עוד ועוד מצוות שונות ומגוונות ועיקרן דיני נזיקין, צדקה ומשפט, עבדים, בהמות ושאר רכוש. מתעוררת השאלה מהו המעבר החד הזה – מקולות ולפידים היישר אל עבד שור וחמור ? .

בסדר הדברים המופיעים בפרשה נגלה את התשובה לשאלה. בפתיחת דברינו, בעומק הדברים מונחים יסודות ההוויה היהודית בכל מה שקשור לקיום מצוות. שהמצוות שאנו מקיימים בחיי השגרה הארציים יום יום ושעה שעה, שואבים את כוחם מהחוויה הנישגבת של מעמד הר סיני. שהרי אי אפשר ולא נכון שהאדם יחיה כל חייו למעלה על פסגת ההר. המציאות הטבעית-אנושית היא, שחיי האדם הם במישור, בפשטות החיים החברתיים הזורמים. אז איך בכל אופן לא מרגישים שנופלים לשגרת חיים אפרורית ?! חיי הרוח בשגרה מבקשים מאתנו כל העת לעלות מידי פעם לפסגת ההר, לנשום אויר פסגות של חוויה רוחנית, ולרדת שוב אל מישור החיים. שומה עלינו מידי פעם ולעיתים קרובות לעלות על פסגת ההר, לגעת בחזון ובערכים של הקולות והברקים, ולחזור למישור החיים.  

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל

אלי כהן מירושלים עיר הנצח

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תפסיקו לריב

אריק זיו ויזר

נציג הליכוד, רז גרנות, נבחר לכהן כסגן יו"ר בארגון EYC

אריק זיו

לירות בכל התותחים

אלי חזן

יאיר גבאי מברך את ראש הממשלה על ההחלטה להפשיר מכרזים לבנייה בגבעת המטוס

ליכודניק

כולם מגיעים לאוווווחנוכה

אריק זיו

המדד החברתי המעוות

אריק זיו
דילוג לתוכן