26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

פרשת כי “תבוא” : הכרת הטוב

אלי כהן חוזר אלינו שוב עם פרשת השבוע 

 

וְהָיָה, כִּי-תָבוֹא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה; וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּ בָּהּ. וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תָּבִיא מֵאַרְצְךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ–וְשַׂמְתָּ בַטֶּנֶא; וְהָלַכְתָּ, אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם. 
פרשת כי-תבוא פותחת בשתי מצוות, הנהוגות רק בארץ ישראל. מצוות אלו נקראות גם ‘מצוות התלויות בארץ’. המצווה ראשונה היא הבאת הביכורים למקדש. הביכורים הם הפירות הראשונים (הבִּיכּוּרִים). כאשר אדם מביא את ביכוריו למקדש עליו לומר את ‘מקרא ביכורים’.

מביא הביכורים קורא נוסח קבוע בו מתואר בקצרה סיפור עם ישראל: הירידה למצרים, השעבוד, ההצלה וההוצאה ממצרים על-ידי אלוהים והבאת עם ישראל לארץ. פרי הביכורים הוא סמל לתוצאה של כל אלה-ההשתרשות והצמיחה בארץ. 
עניין הביכורים בא להדגים את כניעתו המוחלטת של האדם לה’ והכרת בטובתו והכרת הטוב .לשם הבעת יסוד זה באמונה נבחרה ראשית פרי האדמה ,שכן כל ראשית חביב על האדם. הראשית “מתנה ” לה’ כתודה בעל החסד שעושה עמנו, האדם חייב בשמחתו להזכיר את ימי ענותו, כדי להעריך את גודל החסד שהרעיף על הבורא ,ולהכיר בטוב ולהודות עליו . 
שבת שלום ומבורך 
אלי כהן ירושלים לנצח

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עלובי הסירות

אריק זיו ויזר

השלום שמעבר לפינה

אלי חזן

דמוקרטיה שפה קשה

אריק זיו ויזר

קריסה ולקחה? /מאת:איתי חיים

אריק זיו ויזר

לקבל את כולללללללללללללללם

דביר זיו

שני צידי המטבע של מתווה פרי

אלי חזן
דילוג לתוכן