26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת ואתחנן- "שבת נחמו" (מן ההפטרה ישעיהו פרק מ' )

"נַחֲמוּ נַחֲמוּ, עַמִּי–יֹאמַר, אֱלֹהֵיכֶם.  דַּבְּרוּ עַל-לֵב יְרוּשָׁלִַם, וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ–כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ, כִּי נִרְצָה עֲו‍ֹנָהּ:  כִּי לָקְחָה מִיַּד יְהוָה, כִּפְלַיִם בְּכָל-חַטֹּאתֶיהָ". (ישעיהו מ', א-ב)

מדי שנה אנו קוראים את פרשת ואתחנן בשבת הראשונה שלאחר תשעה באב ושבת זו נקראת "שבת נחמו" על שם ההפטרה מספר ישעיהו הפותחת במילים:                                                "נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱ-לֹהֵיכֶם"

במלים אלו מתחילה ההפטרה של שבת זו, "שבת נחמו". דורות רבים אמרו את דברי הנביא בלי לראות אף ניצוץ של תקווה, של נחמה, ואף על פי כן האמינו שדברי ה' שנאמרו מפי הנביא, יתקיימו.

דורות התפללו: "ולירושלים עירך ברחמים תשוב ותשכון בתוכה כאשר דיברת ובנה אותה בקרוב בימינו בניין עולם… ברוך אתה ה' בונה ירושלים". אבל במשך דורות רבים ירושלים הייתה חרבה ושוממה ולא נבנתה. והיום, ירושלים ופרבריה נבנים בתנופה גדולה וברכת "בונה ירושלים" היא ממשית ביותר.

אבל עדיין זקוקים אנו לדברי הנביא: "נחמו נחמו עמי". יש עוד קשיים גדולים, גשמיים ורוחניים. יש אורות, אבל גם יש חושך רב, התבוללות, כפירה, מתירנות מופקרת, ואיומי השמדה מצד המדינות הערביות הקיצוניות ומצד ערביי א"י  ומצד ערביי יהודה ושומרון ועוד מדינות רבות התומכות בשאיפות הרעות האלו בשתיקה. אלו סכנות מאיימות בתחום הגשמי. ויש צורך בדברי נחמה מעודדים שהסכנות הגשמיות ובעיקר הרוחניות יחלפו, שכל הזוהמה הרוחנית הזאת תעבור ותחלוף. ומי יכול לנחם ניחומים של ממש, ממי אפשר לקבל ניחומים של אמת? לא מבשר ודם, ואפילו לא מגדולים וחכמים שבבני אדם, אלא מה' אלוקי ישראל בלבד.

מתוך הצרה ומתוך השסעים שיש היום בחברה, ומתוך הרקב דווקא תהיה צמיחה ,כמו הזרע הנרקב וממנו צומחים חיים חדשים, כך נקווה לצמיחה התחדשות ותמיד לטוב לעמנו.

שבת שלום

אלי כהן מירושלים עיר הנצח 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אור אדום לשר התחבורה

אלי חזן

הצלחת המנהיגים מעולם העסקים

זאב בן-יוסף

השקת קמפיין

עומר אריכא

נבחרי הליכוד – הותרתם אותנו לבד בקרב על קהילת הלהט”ב

אלי חזן

אף אחד לא מופתע מסערת ברק

אריאל אילוז

הצ'ופר שיחסל את כולנו למסתנני דרום תל אביב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן