25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשיות השבוע – מטות – ומסעי

אלי כהן חושב שארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל

 

וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, וִישַׁבְתֶּם-בָּהּ:  כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ, לָרֶשֶׁת אֹתָהּ (במדבר לג’,נג ).

וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, מִפְּנֵיכֶם–וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם, לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם; וְצָרְרוּ אֶתְכֶם–עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ( שם, נה).

פרשת מסעי סוגרת את ספר במדבר, ומתארת את סיום מסעות בני ישראל .בני ישראל עומדים להיכנס לארץ ישראל וה’ מצווה אותם להוריש את יושבי הארץ. בצורה אירונית ביותר ובהשגחה פרטית מוחלטת, הדברים האלו כאילו נכתבו בדיוק למצב בו אנו נמצאים כיום.

הפסוקים במדבר (לג׳ ,נא׳ – נו׳) מתארים את הדברים בדקדוק. אנו מצווים להוריש את כל יושבי הארץ. ״כי לכם נתתי את הארץ״, חשוב להבין שהארץ שייכת לה’ והוא נתן אותה לנו ולא לגויים. ואז הוא אומר שאם לא נוריש את יושבי הארץ, הם יהיו ״לשיכים בעיניכם ולצנינים בצדכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה״. כלומר לא רק שלא נזכה בחלק שהם יושבים בו ולא אנחנו, אלא שהם ירצו גם את החלק שכן זכינו לשבת בו.

היום אפשר לראות את הדברים ברורים יותר מתמיד. ישנו עם שיושב בתוכנו, שאותו אנחנו מפרנסים, נותנים לו שירותים שונים, גרים בבתים מפוארים, מים, חשמל, תקציבים ( 14 מיליארד ₪) ועוד שלל דברים נוספים. והם בתמורה נלחמים, עושים פיגועים, ומנסים לחסל אותנו בכל דרך אפשרית הפגנות וקריאות לפוגרום ביהודים ” חייבר חייבר אל יאהוד” .הם מקיימים היטב את הפסוק ״וצררו אתכם על הארץ״.

אנחנו יכולים לחפש פתרונות עד מחר. יכולים לחלום על השלום הנכסף. יכולים לנסות לרצות את כל העולם כדי שיאהבו אותנו. אבל כל זה לא יעזור.

לצערנו זה כבר לא רק אומות העולם, כי גם בתוכנו ישנם כאלו שקוראים לעצמם יהודים ובכל זאת לא אכפת להם שחיילים קדושים שלנו נהרגים ,ואף נותנים עצות איך לפעול נגדנו בזירה הבינלאומית ומשתתפים  בהפגנות ובהחרמות נגדנו – כאילו אנחנו עם זר שהוא האויב  .

פרשת מסעי מביאה לנו פתרון אחד ויחיד. ה’ מצווה אותנו להוריש את כל יושבי הארץ. אסור להשאיר פה אף אחד. ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל.

אפשר להתווכח עם זה כמה שרוצים. אפשר לחלום על השלום. אבל זה לא משנה גם אם נשמיד את החמאס או את הג׳יהאד, כי תמיד יהיו ארגונים חדשים שיקומו להם רק כדי להצר לנו. כי זה מה שה’ ציווה להוריש את יושבי הארץ, ואין שום אפשרות אחרת לחיות כאן בשקט.

שבת שלום                                                                                                                        אלי כהן

מירושלים עיר הנצח

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המשרפות עבדו שעות נוספות

נסים עוג'ר

אליקים העצני על יום השואה

אלי חזן

פריימריז, איחוד ומה שבינהם

אלי חזן

רק לא אורז פרסי

אלי חזן

טרבלסי על שחרור שליט

אריק זיו ויזר

פרשת תזריע מצורע –נצור לשונך מרע

עינר אביב
דילוג לתוכן