19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

פרשה אקטואלית:פרשת תולדות /מאת:זאב פז

באחד מימות השבוע צפיתי בסרט המפורסם "בלק הוק דאון" המספר את סיפור "קרב מוגדישו" שנערך באוקטובר 1993 במוגדישו בירת סומליה, בין כוחות אמריקאים ללוחמי ארגון טרור מקומי שהשליט את חיתתו על האומה הסומלית וטבח במאות אלפים מבניה. המטרות שהציבו מפקדי הקרב היו, לכידתו של מנהיג הארגון, מוחמד פארח איידיד.
בכך האמינו האמריקאים, תינצר האש והשקט ישוב לשרור ברחובותיה המדממים של מוגדישו וההנהגה הסומלית תוכל לשוב לעסוק ביעדים שהציבה לעצמה כשנבחרה, דאגה לרווחת האזרחים.
אך בין התוכניות למציאות נוצר פער משמעותי, חיילי ארצות הברית שקעו "בבוץ הסומלי". ארונות של חיילים נהפכו לדבר שבשגרה. השאלה אם לסגת מסומליה ריחפה באויר בכל דיון בבית הלבן. לבסוף התקבלה ההחלטה:לסגת!
אילו נחשפו מקבלי ההחלטות האמריקאים לתמלילים הסודיים של דיוני הקבינט הישראלי מימי מלחמת לבנון הראשונה, (שהחלה בהפצצות חיל האויר ב-4 ביוני 1982) ודאי היו מתמהמהים בהחלטה לצאת לקרב. באחד מהפרוטוקלים, מופיע דו שיח מרתק בין ראש הממשלה מנחם בגין לשר יצחק פרץ בשאלה הטעונה האם וכיצד לכבוש את לבנון, בגין צידד בהצעותיו של שרון שתכליתם לכבוש את דרום לבנון ללא הגבלת זמן. בעוד פרץ תמך במבצע מוגבל בזמן. בהציגו את עמדתו, צירף פרץ סימוכין מפסיקת התלמוד בבלי במסכת בבא בתרא ביחס למקרה שבהם שניים טוענים לחפץ כלשהו ואין כל דרך לבית הדין לברר את האמת. דינם, כל דאלים גבר. ופירושו: החפץ יהא בבעלות המתדיין שגברה ידו בראיות. כשהרציונל הוא, שעוצמת האלימות והסיכון שבעליו האמיתיים של החפץ יקח על עצמו, גדולים לאין ערוך מאלו של אדם שהחפץ אינו שלו בדין. כן הוא במקרה לבנון, טען פרץ. הלא לבנון איננה שטח היסטורי של עם ישראל ואם נמנע מלהגביל את זמן המבצע , ילחמו הלבנונים בחירוף למען החזרת השטח לרשותם. אך את שרון לא ניתן היה לעצור. הוא כבש ללא הגבלה והבחנה והפך את המבצע שתיכנן בגין, למלחמה שגרמה לצה"ל להתבוסס שנים רבות בלבנון, וכפי שכינו זאת רבים ממפקדי צה"ל, "הבוץ הלבנוני". את מחיר הדמים הקשה משלמים עד היום משפחות השכול.
בימים אלה, אבו מאזן, מוביל מהלך לפיו יכריז חד צדדית על הקמת מדינה פלסטינית. זאת במקביל לפרסומים בישראל על עליה דרמטית במספר בני הנוער המבקשים להתגייס לשירות קרבי בצה"ל, ולעמוד איתנים דווקא בזמן הזה שבעולם מפקפקים בזכויות ההיסטוריות של העם היהודי על ארץ ישראל , זכויות המובטחות בספר הספרים- בפסוקי פרשתינו …וילך יצחק… וירא אליו ה' ויאמר… גור בארץ הזאת … כי לך ולזרעך אתננה… ע"כ. הוא(אבו מאזן) יודע היטב שכאשר צה"ל נלחם על שטחים השייכים היסטורית לעם היהודי-ננצח. בשל כך הוא מנסה בימים אלה לקבוע עובדות בשטח, ובטרם נתעשת. נתפלל כולנו להצלחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהכריז קבל עם ועולם, כי באם הפלסטינים יבצעו מהלך צדדי תגיב ישראל במהלכים חד צדדיים משלה. שימשיך לעמוד איתן מול המבקשים להשמידנו. נזכיר לאנשי קדימה כי הצלחה שלו היא הצלחה של כולנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מסיקה לשר אהרונוביץ: חקור כל עלילות ה'תג מחיר'

אריק זיו ויזר

ערב הצדעה והוקרה לניידות חב"ד במעמד השר יוסי פלד

אריק זיו ויזר

ינקי מכוון לכנסת

אריק זיו

ברדוגו צודק : במחלוקת סביב ועדות החקירה

אריק זיו ויזר

מתעניינים במזרח התיכון? למכון ז'בוטינסקי הדרך לסייע לכם להבין

אריק זיו ויזר

"אי אפשר לרפא את תחלואי החברה הישראלית באמצעות חקיקה דורסנית"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן