29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

פרס זה הרס עצמי

לחיאני נדבק באפקט אולמרט, על מי נשען הליכוד, הזיכוי של סילבן ?

נו פרס

שמעון רואה את סוף הקדנציה שלו כנשיא המדינה. הוא כבר יודע שכדי שיישאר רלוונטי הוא חייב למצוא שק חבטות. ויש שק כזה…. ישן חדש בשם בנימין נתניהו. הסנונית הראשונה הגיעה בהצהרה אותה נשא: “נתניהו טרפד עאלק הסכם שלום”.

אז בואו ונזכור : פרס היה ראש ממשלה והיה אחד מהמובילים להסכם אוסלו. כן זה אותו הסכם שהיה בבסיסו של הבאת עראפת וחבר מרצחיו ליהודה ושומרון. זהו ההסכם שהביא אותנו לאינתיפאדה של  אוטובוסים מתפוצצים. אנו צריכים לשמוע ממנו ש”היה הסכם”. עכשיו מתברר כי ההסכם היה עמום. כך למשל ההכרה במדינה יהודית. היא הייתה אמורה להיות כאשר אבו מאזן לא מכיר במדינה יהודית אך יהיה חתום שנתניהו ראש הממשלה של מדינה יהודית.

למה? כי הם לא מסכימים. כך גם בהסכם של פרס עם הסרבנים. אך פרס רצה עוד פעם להיות שושבין של חתימה בלי לקחת אחריות. לעם הרי אחרי הסכם כזה יבואו ערביי ישראל ויטענו כי הם רוצים אוטונומיה והשמאל יהנהן. נו אז הם רוצים. ואחרי מספר שנים נראה אותם מתקפלים שוב. ניתן להם אוטונומיה. יש לזכור כי בהסכם אוסלו רבין אמר שלא יאיימו עלינו שיעופו טילים מעזה. עכשיו זה רק שאלה מתי הם עפים וכמה.


 

שופט חוקר
צורת החקירה המתנהלת במדינה היא מתחת לכל בקורת .יש טעם רע בהתנהלות של מערכות האכיפה, החקירות והשפיטה .פרשת סילבן שלום צריכה להיות קו פרשת המים. חייב להתבצע שינוי מהותי בתהליך החקירות. הוכח כי כל מרכיבי מערכת לוקים בחסר וחוטאים לעבודתם : היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות והמשטרה .
פרשות החקירה השונות מראות כי קיים חוסר תום לב. בל נשכח כי משטרת ישראל פשטה על ביתו של בנימין נתניהו על מתנות לכאורה אותן קיבל במרמה.  בתום כהונתו הציג נתניהו רשימת מתנות שקיבל. הוא היה ראש הממשלה הראשון שהגיש רשימת מתנות ומבחינת החוק אם נבחר הציבור רוצה את המתנה הוא רוכש אותה. אז קם עם ישראל ונפל על פרשת המתנות. כוחות של משטרת ישראל מלווים עם עיתונאים פשטו על ביתו של נתניהו ומשרדו כדי למצוא את “המתנות שלקח”. ברבות הימים התברר כי המתנות היו במחסן ששייך למדינה. ארוזים למופת דרך אגב, והחקירה התנפצה.

זאת דוגמה אחת מיני רבות : ריבלין, רפול, נאמן. אלו חלק מהשמות שנאלצו לעמוד בפני חקירה שמנעה מהם תפקיד משמעותי בממשלה. מהחקירות הללו לא יצא כלום.

מערכות החקירות והתביעה ניהלו חקירות למטרת החקירה והשחרת השם ולא למען האמת. לכן, מערכת המשפט צריכה רפורמה בחקירות מיוחדות ולשלב את השיטה הצרפתית שלחקירות מיוחדות ממונה שופט חוקר שמוביל את החקירה.

בצרפת ובמדינות אחרות הפועלות לפי השיטה של השופט החוקר מונח המתורגם לרוב כ”השופט החוקר”. השופט החוקר מוכשר במיוחד לערוך חקירות, במקרים של פשעים חמורים או חקירות מורכבות. הוא שומע עדים וחשודים, מורה על חיפושים ושולח צווים. מטרתו אינה להביא לדין אדם מסוים, אלא למצוא את האמת, וככזה, עליו לאתר הן ראיות מפלילות והן ראיות מזכות. גם התביעה וגם ההגנה יכולים לבקש ממנו לפעול באופן מסוים, או לערער על מעשיו בפני בית המשפט לערעורים.

השופט החוקר מחליט אם יש ראיות מספיקות כנגד חשוד מסוים, ואז הוא מפנה את החשוד  לערכאה המשפטית, היכן שההליכים הינם הליכים לפי השיטה האדברסרית, ובהם שומע שופט פאסיבי את הראיות המובאות על ידי הצדדים. שישמע את התיק לגופו ויחליט בדבר אשמת הנאשם או זכאותו, השופט החוקר אינו חלק מן מתהליך המשפט


קנה רצוץ

 

מעל בימת הועידה קיבל שבח שטרן ברכה מיו”ר הועידה דני דנון על כך שהצליח להביא להסכמה עם נתניהו.

אין ספק כי נתניהו וגם דנון נשענים על קנה רצוץ. הרי שבח וחבריו הם הגורם שנמצא כאבן ריחיים בליכוד. הם משפיעים מבפנים אך בפועל הם משרתי הבית היהודי. הרי בסופו של יום הם דחקו מרשימת הליכוד את כל מה שהסתמן מרכז והליכוד הופיע ברשימה ימנית שמעולם לא הייתה כזאת אך אותם מתפקדים של שבח שטרן הלכו והצביעו לבית היהודי. אין ספק כי הליכוד היום עומד לקראת התפוצצות כאשר בעלי הבית של הליכוד הם שלוחים של אורית סטרוק ודומיה מהבית היהודי.

לכן כאשר אתה רואה כיצד הגייס החמישי בליכוד מוביל את הפשרות אתה אומר שיבוא יום והם יגורשו לכל עבר כגורם שנוא. לא פחות מכך. הרי כל בר דעת יודע שאלו החובשים את הכיפות הסרוגות תמיד אינם עושים לשם שמיים ואחרי זה יגיעו הדרישות.

הדוגמה לרמת ההשפעה היא חבר כנסת אופיר אקוניס אשר בשנה האחרונה הקצין לימין ועקף אפילו את פיגלין.

בועידה ראינו כי אפקט כחלון נשמר. כך פעילים רבים מדברים על המפלגה שיקים. אין ספק כי יש לא מעט חברים שמרגישים שהסביבה שלהם כבר לא תומכת באופן אוטומטי בליכוד. הדור הצעיר שבא אחריהם כבר לא מרגיש נאמנות לבית שנקרא ליכוד. התלכיד של ליכוד מפלגה לאומית ליברלית שהחזיקה במספר דגלים התפרק. הדגל החברתי נראה כי הלך עם כחלון, הדגל הלאומי הלך עם הכיפות הסרוגות לבית היהודי, הדגל ליברלי נזרק מהליכוד ע”י הכיפות הסרוגות.

הליכוד הפך מתנועה גדולה שרבים יכלו למצוא בה בית למפלגה שרבים לא מוצאים את עצמם בה .

וכל המבטלים שוכחים כי נכון שלנתניהו אין כרגע אלטרנטיבה אבל הליכוד עוד יכול לגלות כי אולי יש להם מנהיג מוביל אבל לליכוד לא יהיה מספיק מנדטים להרכיב ממשלה.


תג מכוער

 

אין ספק כי התופעה הזאת מכוערת בכל מימד וללא ספק פרנסי ההתיישבות חייבים להוקיע אותה בכל צורה. לא עם קריצת עין אלא להוקיע אותה התופעה קודם כל גורמת להם נזק.

ותפקיד המשטרה והשב”כ למצוא את האשמים.

שיטת הפעולה של תג מחיר היא שיטה דומה לפעילות אלקעידה ופה אני אומר להבדיל, אך הפעילות היא מאד דומה במובן הבא : הקמת תאים עצמאיים תחת הסברה כיצד לפעול כדי לא להיתפס . מסתובבות חוברות הדרכה כיצד לעמוד בחקירות השב”כ והמשטרה.

שליחת המפגעים היא על בסיס מקומי הביצוע כאשר הוא ע”י בודדים. בדרך כלל לא יותר משלושה, ארבעה שותפים. במקרים רבים מדובר בזוג.

פעולת תג מחיר התחילה בצורה מאורגנת אחרי ההתנתקות. אז החליטו כי בפעם הבאה יהיה תג מחיר והתנתקות או כל פעולה שתתבצע ע”י המדינה יהיה לה מחיר. כך נולד המושג תג מחיר. הבעיה היא שהגולם קם על יוצרו. אלו שדיברו על תג מחיר לא לילד הזה פיללו. ילד שגדל פרא על גבעות השומרון ועכשיו הוא ללא שליטה .

ועם כל זה חייב השב”כ לטפל בבעיה לעומק.

כבר התייחסתי לאימרה העלובה של כרמי גילון על זה שהשב”כ יכול ולא רוצה. לטענתו הוא מכיר זאת. האם התכוון לכך שהוא יכול היה למנוע את רצח רבין ולא רצה כפי הנראה?


אפקט אולמרט

 

כעת שאולמרט רק ממתין לדעת כמה הוא הולך לשבת, מתחיל האפקט של הרשעה שלו להשפיע על עוד נאשמים הסנונית הראשונה שלומי לחיאני ראש העיר של בת ים. שלומי שרקד עם כוכבים עכשיו בדרך לכלא רק כנראה לשנה אחת לאחר שחתם על הסכם עם הפרקליטות. לחיאני הבין כי קו פרשת המים הוא אולמרט ומה שהיה לפני כבר לא יחזור. אז עם כל הבומבסטיות של לחיאני שהוא יצא זכאי כבר ברור שהוא לא זכאי. לחיאני הבין שעדיף לו שנה אחת עכשיו מאשר הרבה שנים בעוד שנתיים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חשבון נפש חברתי

אריק זיו ויזר

וילך הברק אצל המרזל

אריק זיו ויזר

לא האור(ית) של נתניהו !

אריק זיו ויזר

יומן שלום לשלום

אריק זיו ויזר

הקומבינטור חזר

אריק זיו ויזר

לבני עולה ומעמד האישה יורד – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן