18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

פרס,ברק אנטומיה של אי חקירות

הפייסבוק שוב עשה זאת. הפעם יצר אפשרות להעלות זכרונות מהעבר. למעשה הוא מעלה זיכרונות של אירועים שהתייחסנו אליהם בעבר וכך לאחרונה קפץ לי פוסט מלפני שלוש שנים : “צריך רק לזכור שבפרס נהגו בכפפות משי, מעולם לא ניהלו חקירות נגדו כמו שנהגו באולמרט , הירשזון, אריה דרעי,קצב ואחרים שהורשעו וכנגד אלו שיצאו נקיים כמו רובי ריבלין, רפול, נאמן והרשימה עוד ארוכה.
מעניין מה היה קורה אם פרס היה עובר את מערכת החקירות שעברו אולמרט והאחרים אין ספק שמצבו לא היה טוב.”
הפוסט הוא עם קישור לכתבה במעריב

מתברר כי אין יותר טוב מאשר הזיכרון של האינטרנט כאשר מנגד העובדות מנצחות .
בכל שלב החקירות של נתניהו אנו עדים לצביעות מאוסה גם בתקשורת וגם בפרקליטות. נתניהו נחשד כי קיבל תרומות ומתנות בניגוד לחוק. יכול להיות שנתניהו לא נהג נכון אבל כאשר היו דברים דומים כאלה אצל מנהיגים מהשמאל מעולם לא נהגו כמו בנתניהו ובליכוד.
במה מאשימים את נתניהו ? לכאורה כי הוא קיבל מתנות בשווי של מאות אלפי שקלים במצטבר, אך כאשר שמעון פרס ז”ל קיבל מאות אלפי שקלים שלא במצטבר אפילו לא דרשו ממנו להחזיר.
ואם נעריך נכונה אז מדובר אצל פרס ז”ל במצבור של מאות מיליונים לאורך הקריירה הציבורית שלו אך מי בדק ומי יפגע במנהיג השמאל? רק התקציב שלו כנשיא היה פי שלוש מתקציבו של מי שהגיע אחריו. בכל מקרה, תקציב של מוסד מיותר.

התפרסמה ידיעה ששמעון פרס קיבל שלא כחוק מאות אלפי שקלים אבל הדבר לא מצריך חקירה.
“התרומות שקיבל פרס חרגו מהמותר בחוק. דו”ח של המבקר בנושא הפריימריז לקראת הבחירות האחרונות קובע כי המשנה לרה”מ קיבל תרומות שחרגו במאות אלפי שקלים מהמותר. עם זאת קובע המבקר כי אין צורך בחקירה”.
בואו ונעבור לאהוד ברק והעמותות שלו.
צריך לזכור שבעמותות ברק התגלגלו אין ספור מיליונים של שקלים כאשר מקורבי ברק השתמשו בכסף כדי לנהל תעמולת בחירות אסורה. גם אז התקשורת ומערכת הפרקליטות הגנה על נציגי השמאל וגם כאשר היו שניים שהיועץ המשפטי המליץ להעמיד לדין הפרקליטות לא עשתה את תפקידה והעמידה לדין אלא שלאחר זמן מה הסירה את ההמלצה. לא ניסו למצוא עד מדינה כנגד ברק או מקורביו, פשוט לא העמידו לדין את האשמים.
החקירה בדקה את פעולותיהן של העמותות ובהן “דור שלום”, “ישראל של כולנו – ישראל אחת שלנו”, “עוד לא אבדה התקווה”, “העמותה לקידום נהגי המוניות בישראל”, “תקווה לישראל”, “אלטרנטיבה לקידום העלייה”, “נגב עכשיו”, “אזרחים מימין ומשמאל”, “סטודנטים רוצים שינוי”, “התקווה – העמותה העצמאית למען יהודי אתיופיה”, “תנו לעבוד בכבוד”, “הכול בוער חביבי” ועוד.

במסגרת החקירה אהוד ברק נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות על חוק מימון מפלגות ובחשד לרישום כוזב במסמכי תאגיד. ברק השיב לשאלות החוקרים וטען כי לא היה מודע לפרטי ניהול העמותות והעברת הכספים ואף הנחה את מנהלי הקמפיין לפעול בהתאם לחוק. עדות זו זכתה לאישור הנחקרים האחרים בפרשה. בנוסף, נחקרו בפרשה יצחק הרצוג, שפיקח על העברת כספי קרנות מחו”ל לעמותות השונות ובחר לנצל את זכות השתיקה בחקירה, טל זילברשטיין, ששימש בתפקיד מנהל הקמפיין של “ישראל אחת” בבחירת ראש הממשלה, ח”כ ויצמן שירי, שנחשד כי היה מעורב בתקצוב מקצת העמותות, דורון כהן, גיסו של ברק שייסד אחדות מהעמותות וגדעון סולימאני, שכיהן כגזבר עמותת “נגב עכשיו”. להגנתם טענו החשודים כי חוק מימון מפלגות אינו חל על הבחירות הישירות לראש הממשלה, אולם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לא קיבל עמדה זו.

בשנת 2003 הודיע רובינשטיין כי לא יוגשו כתבי אישום בפרשה כנגד אהוד ברק, יצחק הרצוג, ויצמן שירי ודורון כהן בשל חוסר ראיות, אך המליץ על הגשת כתב אישום כנגד טל זילברשטיין וגדעון סולימאני. החקירה כנגד זילברשטיין וסולימאני נמשכה עד יוני 2006, כאשר הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב לאחר שימוע שנעשה לשני החשודים, כי כל התיקים בפרשה ייסגרו, בשל הקושי לבסס כתבי אישום.
הקשר הסמוי והגלוי לעין של שימוש בעמותות לא החל בעידן ברק, גם בבחירות 1992 נעשה שימוש שלא כחוק בעמותות וכספים ע”י מפלגת העבודה אך מי בדק אז זה התאים למערכות היה מהפך והכול סבבה.
ראו את הודעת הקרן החדשה לישראל לאחר ניצחון אהוד ברק כאדר למחרת ניצחונו בבחירות לראשות הממשלה ולכנסת ה-15 שלח מנכ”ל הקרן בישראל, אליעזר יערי, מכתב לתורמים ולצוות הקרן החדשה שכותרתו “מחשבות ראשוניות בעקבות הבחירות”. במכתב התייחס לתוצאות הבחירות ולחלקה של הקרן בכך. בין השאר כתב:

“אמש התרחש דבר גדול בישראל. החברה הישראלית, בתצוגה מדהימה של דמוקרטיה, הצליחה להשיג שתי מטרות: לסלק מהשלטון קואליציה ביזארית שגילמה סטגנציה פוליטית, הידרדרות מוסרית, וקלריקליות דתית וחברתית; ולהעניק לחברה הישראלית הזדמנות שנייה… בעקבות הבחירות, יכול כל אחד מאתנו – חברי מועצת המנהלים, אנשי הצוות, מתנדבים ואלפי התורמים – להרגיש סיפוק עם הערכים שמומשו בתוצאות הבחירות… אי אפשר להסתכל על מה שקרה ולא לראות את טביעות האצבעות הברורות והאמיצות של הקרן החדשה לישראל ושל ‘שתיל’… היום הוא יום גדול לישראל, הוכחנו ששינוי חברתי יכול להפיל שלטון פוליטי. משך השנים, הקרן טיפחה ועמדה מאחורי אותו פוטנציאל, שהתפרץ בין לילה כמו הר געש… אנו הקרן החדשה לישראל ויש ביכולתנו להיות כוח חשוב ביצירתה של ישראל חדשה”.
המעורבות של עמותות ברק והקרן החדשה לא פסקה יום אחד. כל אלה ממשיכים לנסות לייצר מודל של ישראלית לא ישראלית, לא יהודית ולא ציונית. תחת עמותות וגופי מחקר הם מיצרים עובדות מטעות ושקריות לאורך כל הזמן, עיתונאים נהנים מתקציבים מחוץ למקומות העבודה שלהם.
גם בבחירות האחרונות היה ניסיון להפעיל את מערך העמותות תחת השם V15 . אמנם הם נכשלו ומבקר המדינה אמר שלא היה קשר אלא שהעבודה שלו הייתה רשלנית. להזכיר שזה המוסד שלא דרש לחקור את פרס ולא דרש ממנו להחזיר כספים, זה המוסד שלא דרש להעמיד לדין את ברק , כלומר העובדות מראות שהכול חד צדדי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תומאס הפסיד דיוויד ניצח

אריק זיו ויזר

האיש שלא ידע לריב, נרצח

אריק זיו ויזר

גבאי, לבני וברק מאחוריך !

אריק זיו ויזר

הבלוף הברקתי

אריק זיו - יומן פוליטי

מנותקים נמאסתם !!!!!

אריק זיו ויזר

האם הליכוד בדרך לועדה מסדרת ?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן