27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

פראיירים רבין אשם

אולמרט ונתן אשל נשארו להשפיע, האוניברסיטה באריאל למה מתנגדים? , סוחרים בפליטים,

 

רבין אשם
ב92 התרחש מהפך. ממשלת שמאל עלתה לשלטון. סיסמת הבחירות של יוסי שריד הייתה : “יומרץ רבין”. ממשלת רבין הביאה לעם ישראל שני אסונות : האסון הראשון הסכם אוסלו שהביא את הטרור לרחובות הערים שלנו ועלה לנו בדמים של אלפי הרוגים, מסבארו בירושלים, דיזנגוף בתל אבי ועד מלון פארק בנתניה. האסון השני שעד היום לא תוקן : רבין ביטל את ההעדפה של משרתי הצבא מול השותפים שלו אז : הערבים והחרדים. כלומר רבין גרם שכל מי שמשרת בצבא יופלה לרעה מול הערבים והחרדים. עכשיו אנחנו משלמים את פרי הביאושים שיצרו לנו בממשלת רבין .
רבין יצר העדפה על כל מי שבא ותרם למדינה. רבין הפך אותנו המשרתים בצבא לפראירים. עכשיו בכל הסיפור של שינוי המצב מדברים גבוהה על קנסות לאלה שלא יתגיסו, אני רוצה לראות את מדינת ישראל נותנת קנס לדפני לייף על שלא התגייסה, כן מי שתעמוד על הבמה מחר בערב ותקרא לגיוס לכולם – חרדים אך רק לא תל אביבים, פצפיסטים וערבים.
לא צריך קנסות צריך רק להחזיר את ההעדפה של מי שבא ותרם למדינה, כן יקבל יותר בקיצבאות ילדים, כן יקבל יותר בחינוך חינם באוניברסיטה, כן יקבל יותר במכרזים של המדינה, כן יקבל יותר במינוי דירקטורים בחברות ציבוריות, כן יקבל יותר.
מי שיתרום למדינה יקבל יותר.

 


 

בשבוע שעבר כתבתי כי שר האוצר יובל שטייניץ התנגד להגדלת הגירעון. ייתכן כי טעיתי וזאת משום שראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר השבוע כי מי שהציע להגדיל את הגירעון היה שטייניץ. מתברר כי היו גורמים
בסביבת נתניהו שדאגו לגזור קופון על חשבון שר האוצר. בכל מקרה, אחרי הצהרת נתניהו מצאתי לנכון לתקן את המעוות.


מוכתמים אך משפיעים
לחברי הכנסת של קדימה היה חלום שנתניהו יקח אותם למפץ עם הליכוד אך אפילו השבוע הם הוכיחו לנתניהו כי חבל על הזמן אי אפשר ללכת איתם למרחקים ארוכים ובוודאי אפילו לא לקצרים. מדהים כיצד חבורה שאינה עוברת את אחוז החסימה מנסה להטביעה את עצמה פעם אחר פעם. רק חבל שהם אינם מבינים כי יש לנהל מדינה ואי אפשר רק לפנטז על הכנסת הבאה.
מקורב למופז אמר לו השבוע : “תראה איך פלסנר גומר אותך. אנחנו צריכים זמן והוא מקצר את התקופה שקדימה צריכה כדי להשתקם. כפי הנראה הוא סגר עם לפיד”.

 

“מה?” שאל מופז. “עם לפיד לא יכול להיות!” הבהיר המקורב : “אתה לא מבין , מאחורי לפיד יש את אולמרט, ופלסנר האב חבר של אולמרט הרי כך הגיע בנו לקדימה”.

ואומנם השבוע היה השם של פלסנר  השם החם בתקשורת. בכירים בקדימה הסתכלו ולא האמינו כי יכול לבוא אחד כמוהו ולהרוס את תקופת החסד שנתנו להם נתניהו ומופז. הרי ברור לרובם כי היה ומתנהלת מערכת בחירות אין לקדימה מקום. יו”ר הקואליציה זאב אלקין הגדיר את אנשי קדימה כ”סובלים מפיצול אישיות” והציע להם בסרקזם ללכת לטיפול פוליטי פסיכולוגי.
השבוע גם חברם לשעבר חיים רמון הקים פלטפורמה חדשה כך שכל מה שנותר להם לצפות ולראות מי מהבודדים יצליח להגיע לאחת המפלגות הקיימות. אין ספק כי קדימה, ציפי לבני והמורשע חיים רמון החזירו את המושג הישן
והטוב “הבלתי מפלגתיים”. מפא”י כזכור הייתה איחוד של תנועות הפועל הצעיר, פועלי ציון והבלתי מפלגתיים, אז היום בישראל יש : העבודה, מר”צ, הליכוד. קדימה, ציפי ויאיר לפיד הם הבלתי מפלגתיים.

נתן אשל חדש
השבוע הוגש הטלפון לראש הממשלה כאשר המסך היה מופנה לצלמים, מיד הצלם עומר מירון הגדיל את מסך הטלפון ואז התברר כי זהו נתן אשל. על המסך הופיע הכיתוב “נתן אשל חדש”. שר בכיר אמר ביום רביעי כי המושג נתן אשל חדש צריך להדביק לגיל שפר, כי שוב הוכח שהאיש שמנווט הכל אצל נתניהו הוא נתן אשל. את אשל מעולם לא עיניין הגדרה אלא היכולת לבצע. גם כאשר הציגו אותו כעבד נרצע של שרה הוא המשיך לבצע מאחורי הקלעים את העבודה לנתניהו, עכשיו גיל שפר הוא רק הכסות לעבודה של נתן אשל. נתן מחליט שפר מבצע.
בכל זאת, הרי הוא שם בקרבת נתניהו ובכל זאת לוחש לאוזנו. אמר השר : נתניהו שומע את כולם ומקשיב לנתן אשל.
תראה, גיל שפר מקורב לשר אחד שכל היום הם מסתמסים אחד עם השני, אלופי המסרונים הם, אך בסופו של יום בנימין נתניהו הוא שקובע ונתניהו מקשיב לאשל נקודה.
אז אין ספק כי יש שניים שנמצאים מחוץ לפוליטיקה אך ההשפעה שלהם מורגשת, אולמרט דרך לפיד, ונתן אשל דרך נתניהו.


ב – 9 בכיכר
בן כספית בטור שלו מפליג על המצב הפוליטי. אל דאגה לא נשמע ממנו מילה טובה על נתניהו אך שלו הקריאה למחאה היא אנמית והיא נראית היום כמו קריעה של מחאת הקיץ הקודם, רק שעכשיו התברר לעם כי המחאה הפכה להיות
קרדום לחפור בו. עלוקי הקרן החדשה שנהנו במשך שנים מהכנסה יפה על תהליך השלום, עכשיו שינו אג’נדה ו”הסכם ג’נבה ” הוא פאסה. עכשיו יש לנו מחאה ויש כבר מי שמקבלים משכורת ויש נסיעות לחו”ל ואחנו עוד נראה במשך הרבה שנים כיצד ההסבר על המחאה עובר מהרחוב לאולמי הכנסים כאשר יסבירו לבאים לכנסים למה צריך צדק חברתי. מדוע לא נשאלת השאלה היחידה : למה אחרי מאבק הקוטג’ הופסק המאבק בקרטל המזון? הרי הוכח כי אפשר להוריד את מחיר המזון , ואני טוען כי המחיר יכול להגיע להורדה של חמישים אחוז. יש שלועגים כאשר אני
טוען זאת אך האם לפני שלוש שנים היה מישהו מאמין כי אפשר להוריד את הסלולרי למאה שקל בחודש? מי שהיה טוען כי זה מה שיקרה היה הזוי , אפילו חברות הסלולר לא האמינו כי זה המצב שהם יגיעו. כך זה אפשר גם בשוק המזון. אוי דפני ליף. השבוע התברר כי המסכנה מקבלת משכורת מהמחאה, הרי אם היא רוצה צדק חברתי שתעביר את הכסף שהיא מקבלת על המחאה לחסרי הדיור.
וסתיו שפיר נמצאת באוויר יותר מהקרקע. היא מסבירה בעולם על המחאה. “אלוהים לנהנתנות בחרת בסתיו ודפני”.
אז כולם ביחד עם בן סתוי ודפני ב9 בכיכר.


אוניברסיטה באריאל
ההתנגדות לאוניברסיטה באה משני כיוונים : אחת מהשמאל הישראלי לא רוצה לראות שום הישג למתישבים ביש”ע למרות שגם להם ברור כי אריאל תהיה חלק מכל הסכם. בכל מקרה, אותם אני מבין. המאבק הוא אידאולוגי ועיקבי אך את ראשי האונברסיטאות שמתנגדים לכך אני לא מבין. במשך שנים לא הוכרה אף אוניברסיטה במדינת ישראל, למרות שהאוכלוסיה הוכפלה והושלשה. יש רק סיבה אחת שהם מפחדים שפתאם תקום אוניברסיטה שתנוהל כמו בשנות האלפיים ואז יתברר כי האונברסיטאות הותיקות פשוט לא מנהלות נכון את הכספים שלהן.
הרי הם שם זורמים תקציבים אסטרונונומים ואין מפקח, וכל הזמן הם בגירעון, עכשיו אם תקום אוניברסיטה באריאל והיא תוכיח כי אפשר להתנהל אחרת יבואו אל האוניברסיטאות הוותיקות וידרשו מהם להתנהל בשקיפות.


המסחר בפליטים
מדינת ישראל משקיעה מאמצים רבים למגר את בעיית ההגירה של מחפשי העבודה בישראל. סביב ההגירה הזאת יש תעשייה אחת גדולה של מאכערים בדואים בסיני. כולנו מכירים את השבטים של הבדואים. יש מהלך אחד שיכולה מדינת ישראל לבצע שיצמצם את זרם המהגרים. המהלך הזה צריך להיות מהלך של תשלום לראשי השבטים בסיני שימנעו את ההברחות, ברגע שיהיו גורמים מתוגמלים ברור כי כבר לא יהיו הברחות. הרי אנחנו משקיעים מיליארדים בגדר במצרים. צריך לזכור כי בשלב שהגדר תיגמר בגבול עם מצרים יגיע הזרם דרך ירדן .
שווה להשקיע בבדואים בסיני ולשלם להם שימנעו הברחות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איש הצללים שלנו באמריקה

דניאל נחמיה

גילון המסית חוזר

אריק זיו ויזר

צחי חוזר למגרש הבית

אריק זיו ויזר

מירי הביסה את רג’וב.

אריק זיו ויזר

רובי מחכה לביבי

אריק זיו ויזר

מצביעים רמי לוי

אלי חזן
דילוג לתוכן