23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

פעם קראו לזה קיבוץ, היום קוראים לזה תאגיד

לפני קריאת הטור שאלו את עצמכם: למה. למה המדינה צריכה בעלות על ערוץ טלויזיה? מה זה יתן? מה זה נתן? זה קורה באיראן, זה קורה בצפון קוריאה, בסין ובשאר מדינות "דמוקרטיות" למופת. השידור הציבורי שם ברמה מעולה.

הורגלנו במשך שנים לרעיון עתיק שהיה נכון אולי לימים קדומים בהם שוק התקשורת היה בחיתוליו ואז ראוי היה שהמדינה תתערב ותתמוך. אגב, גם אז היו תופעות פסולות כמו ה"מחיקון" אבל הימים ההם עברו. אין צורך יותר בהתערבות ובמימון של ערוץ ציבורי. אפילו המדינה בה הומצא הרעיון הזה, בריטניה, כבר מבינה שלממלכתיות אין מקום בעידן של כלכלה מודרנית ושם כבר יש קולות שקוראים לביטול מוסד המלוכה מפאת בזבוז כספי ציבור.

העולם מתקדם ורק פה יש מי שמבקשים לחזור בזמן אחורה. פעם קראו לזה קיבוצים, היום קוראים לזה תאגיד. הקיבוצים נכשלו והבינו שמשתלם להפריט את המנגנון הכלכלי וגם השידור הציבורי הוכח כלא יעיל. בינינו, מתי זפזפתם להנאתכם לערוץ 1? אבל אולי רק בישראל זה לא עובד טוב? לא. מי לא מכיר רשתות אמריקאיות, FOX news, CNN, MSNBC, מי לאחרונה צפה בערוץ PBS ?

"חשוב שבזמני חירום יהיה למדינה ערוץ תקשורת" אמר לי חבר מתחום התקשורת. הזכרתי לו את האולפנים מסביב לשעון במלחמת לבנון או במבצע צוק איתן. ואמרתי לו שאת דובר צה"ל אנחנו מעדיפים לראות בערוצים המסחריים, באיכות HD וללא תקלות. המגינים על פתיחתו של תאגיד השידור הציבורי מדברים על הפקות מקור או תכנים איכותיים ושוכחים שהאקזיטים הגדולים ביותר נעשו ע"י גופי תקשורת מסחריים, לא ציבוריים. "חטופים", "כפולים" ואפילו "הכוכב הבא", כולם נמכרו בעבור הון למדינות מעבר לים על ידי אנשים איכותיים לא פחות. השוק החופשי המונהג תחת שלטון הימין הוביל לכך שמפרסמים מעדיפים לפרסם בערוצים המסחרים (ערוץ 2 ו-10) כי הם מבינים שבהם כולם צופים. כך זה אמור לעבוד.

מסומן באדום: היגיון שמאלני. שמישהו יעדכן אותה שכבר כמה אלפי שנים רק החזק שורד.

 

מורה (חינוך), מרפא (רפואה), מעון (דיור), מלבוש (ביגוד) ומזון (תזונה). אלו הם חמשת המ"מים שתווה מורנו זאב ז'בוטינסקי. תקשורת הייתה אז. היו עיתונים והיה רדיו ובכל זאת, לא חשב מייסד בית"ר שעל המדינה לדאוג גם לצרכי תחום התקשורת. אין שום היגיון שהמדינה, אנחנו, בכספינו היקר, נממן תאגיד שידור ציבורי. בלי להיכנס בכלל לסוגיית המינויים וההשתלטות הגסה של קבוצת תקשורת אליטיסטית על התאגיד, יש פה אוקסימורון שקבוצת עיתונאים מפגינים מול בית ראש הממשלה בעד חופש כאשר הקמת התאגיד פירושה היעדר חופש בשל הכפיפוּת לגורם המממן. חופש אמיתי משמעו ניתוק כבלי ממון מן המדינה. עיתונאות אמיתית יכולה לבקר כאשר היא עצמאית לחלוטין. כאשר היא ניזונה מהכנסות שתלויות בתפוקה שתייצר. אם תהיו איכותיים – יצפו בכם. תהיו מקצוענים – תהנו מפרסומות, לעומת זאת, תהיו בנאליים ועתיקים ותשארו עם קהל צופים המורכב ברובו מבני דור תש"ח.

אבל פה בדיוק קבור הכלב. כשאתה מקבל שכר בצורה אוטומטית וללא קשר לביצועים, אתה יכול להרשות לעצמך להיות בינוני. אתה יכול להרשות לעצמך לשדר רק לקבוצת קהל ספציפית וסגורה. ושמישהו ינסה לחדור למועדון הזה. ואין פה סתימת פיות. תשדרו, תחמיאו לחברים שלכם, תעשו מה שהתרגלתם לעשות בגל"צ, רק לא על חשבון המיסים שלנו. אנחנו עובדים קשה מדי בשביל ששליש מהמשכורת שלנו תלך על שיבוטים של רזי ברקאי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר אקוניס נמצא חיובי לקורונה; איחולי החלמה מהירה

דניאל נחמיה

אמיר אוחנה אצל איילה חסון: שר הבט״פ הנוכחי מתמודד עם דברים שבתקופתנו לא הכרנו!

מערכת ליכודניק

בחזרה ל – 73'

אלי חזן

אוחנה למשרד החוץ – מה לא ברור?

מערכת ליכודניק

מעין אדם-דוברת השרה רגב לשעבר תשתתף בעונה החדשה של הישרדות

אריאל אילוז

בימים אדומים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן