24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

פינוי שנוי במחלוקת


אתמול התקיים דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח”כ דודי אמסלם בפינוי “בית קייזלר” ( מורג ושגיא קייזלר ) ביישוב קידה לפני כשנתיים

הפינוי היה שנוי במחלוקת בעקבות שהבית היה יביל נהרס על חלק מתכולתו שנשארה בפנים ולא פונתה כמקובל . כמו כן לטענת משפחת קייזלר היה אפשר ואף רצוי להעביר את הבית  על תכולתם למקום אחר, אך דבר זה לא נבדק. 

צופיה קייזלר בת ה- 11 סיפרה בישיבת הוועדה על הרס בית משפחתה לפני כשנתיים וריגשה את הנוכחים באומרה : ” קשה לי לכתוב אתה מה שקרה לי ולאחים שלי אבל דברים כאלו אסור שיקרו שוב. לפני כשנתיים כמו בכל בוקר הלכתי לבית ספר שחזרנו הביתה בהסעה אחת הבנות אמרה לי שהרסו לנו את הבית . לא רציתי להאמין לה אמרתי לה נעלה לגג נראה את הבית שלי משם  ותראי שלא הרסו אותו . שהגענו לגג ראיתי שאין בית,  ראיתי שהבית הרוס היה לי קשה לנשום והיה לי קשה להפסיק לבכות ..” 

בסיום דבריה חזרה צופיה ואמרה: ” אני מבקשת מכם שדברים כאלו לא יקרה שוב לאף ילד ..”

, “שמעתי את צופיה קייזלר בת ה11 ונחנקתי (סרטון מצ”ב ר.ק). דבריה עשו משהו במיתרי הלב” אמר יו”ר הוועדה, ח”כ דודי אמסלם.  

כמו כן הוסיף יו”ר הוועדה : “אפילו למשפחות מחבלים יש אופציה לבקש סעד מבג”ץ לפני הריסה, בוודאי שמשפחה שנעשה לה עוול ומישהו פעל לא נכון, עומדת לה הזכות לתבוע את המדינה.
חייבים לחדד את נוהלי הפינוי כי בקצה יש ילדים . לפעמים בעת הפינוי הרגישות נעלמת באטרף הפינוי, ולכן  מישהו חייב לתת את הדעת איך מטפלים בילדים, איך מסבירים להם. הם לא מבינים את התהליך.
הצבא לא אחראי על הריסה בלבד, מפקד האירוע אחראי גם על הילדים שנמצאים בעל כורחם בפינוי הזה. אני לא פסיכולוג אבל אתם צריכים נוהל, ואני מבקש לקבל אותו. אם יש עלויות לפינוי מסודר, המדינה יודעת איך להשית אותו על מי שצריך”.

מורג קייזלר, האישה שביתה נהרס: “טוענים שהרסו את הבית כי אי אפשר היה לחתוך ולהרים אותו. מי אמר? הגעת בשעה 9:00  וב- 9:30 כבר הרסו הכל. אף אחד לא בדק אם אפשר להעביר את היביל.  מישהו היה צריך להתארגן על הציוד שזרקתם החוצה, לבוץ. זו טראומה לכל החיים. המטרה הייתה להרוס. גם לי מגיע להגיע לבית משפט לפני ההריסה, אבל הקצין אמר לי: “באתי להרוס את הבית ואת לא תוציאי כלום, גם לא טיטולים”.

בסיכום הוועדה אמר יו”ר הוועדה, ח”כ דודי אמסלם: “אני לא מבחין בין יהודים, ערבים או צ’רקסים. בית יביל לא חייבים להרוס, אפשר להעביר. לא מענישים את בעל הבית. המדינה יודעת לתבוע אנשים על נזקים. תפנו את הציוד ותשלחו לו חשבון. קצת רגישות, יש ילדים, משחקים, בגדים. צריך לתת את הדעת. כשעבדתי בעיריית ירושלים, מישהו השתלט על חנות. הבאנו מכולה ופינינו והודענו לו – כל הציוד שלך שם. זה הגיוני. להשליך ציוד החוצה בגשם זלעפות זה לא אנושי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי מנסה להדיח את ח”כ הרב חיים אמסלם?

אריק זיו ויזר

אושר בטרומית: יוסדרו גופי השירות הלאומי

אריק זיו ויזר

“הושלמה קליטתו של יועץ למשפט עברי בכנסת -צעד חשוב לחיזוק ההיבט היהודי בדברי החקיקה”

אריק זיו ויזר

מבוכה בישיבת הסיעה: צעקות והשפלות

Gilad Trugbild

ח”כ אקוניס. כלכלה חופשית – רגישות חברתית

אריק זיו ויזר

ריבלין : מתפללים אִתכם לשלומם של הכורים הלכודים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן