25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

פורום יו”ר סניפים בליכוד /מאת: רון בן גור

פורום חדש החל לפעול במסגרת תנועת הליכוד והוא אמור למלא את החלל שהותירו אחריהם חברי המרכז. לדעת בכירים בתנועת הליכוד: פורום מסוג זה צריך היה לקום כבר לפני שנים רבות, ואילו היה קם יתכן והיו נחסכים מהליכוד וממדינת ישראל רבים מהכשלים של העת האחרונה
הצורך למלא את החלל שהותיר אחריו מרכז הליכוד, בכל הנוגע לדינמיקה של הקשר שבין הבוחרים לנבחריהם, נראה כמו מתבקש וטבעי בפרט שלא מעט סימני שאלה הנוגעים לעתידה של תנועת הליכוד נותרו תלויים ועומדים יום לאחר החלטתו הבלתי נמנעת של יו”ר התנועה נתניהו להדיח את חברי מרכז התנועה.

החלטתו של נתניהו הועילה ללא ספק לשיפור תדמיתה של תנועת הליכוד, בעיני כלל הציבור, ומכאן שהפכה לאבן שואבת בכל הנוגע להצטרפות תומכים וחברים חדשים לתנועה. עם זאת המבחן האמיתי של כל ארגון הוא ביכולת להנגיש בין הקצוות הפועלים בתוכו וכאן מילאו חברי המרכז תפקיד מכריע בכל הנוגע להידוק הקשר שבין הבוחרים לנבחריהם שלא לדבר על ניהול התשתית ההסברתית והארגונית ערב הבחירות הפנים תנועתיות.

הניסיון למצוא חלופות מתאימות למלא את מקומם של חברי המרכז לא הביא עד היום לתוצאות של ממש, ועד שנתבשרנו לאחרונה על פורום חדש שהחל לפעול בהליך מכוון למציאת אפיקים מעשיים ואפשריים לשיפור הנגישות שבין הבוחרים לנבחרים ולמועמדים הפוטנציאלים לקראת הפריימריס הקרובים.
הפורום פועל תחת השם “הנהגת יו”ר סניפי הליכוד” והוא מאגד בתוכו את כלל יו”ר הסניפים של תנועת הליכוד.

מקומם הטבעי של יו”ר הסניפים בצמרת הארגונים המקומיים של התנועה מבטיח את יכולתם לפעול לצורך ארגון מפגשים וכנסים עם נבחרי התנועה והמתמודדים, יותר משל כל האחרים. יתרה מכך פעילות מסוג זה היא גם טבעית ומתבקשת ומהווה חלק מהליך דמוקרטי כשר למהדרין שכל תנועה פוליטית יכולה להתברך בו, ומבלי שניתן יהיה למצוא בו פגמים נוסח אלו שהיו במסגרת פעילות המרכז האחרון. 

את הרעיון להקמת פורום יו”ר הסניפים הגה האדריכל והעיתונאי שלמה לביא מייסד ועורך עורך עיתון “פורום” של תנועת הליכוד, ויחד איתו: שלמה מדמון יו”ר סניף כפ”ס העורך הפוליטי של עיתון “פורום” וחבר מזכירות הליכוד, ואיש הליכוד הוותיק שאול אדם ששימש בתפקיד מזכיר מזכירות הליכוד והיה המאחד המיתולוגי של תנועות רפ”י ואומץ. השלושה שיתפו עד היום פעולה במספר רב של מיזמים פנים תנועתיים והוכיחו יכולת ביצוע יעילה במיוחד ולצידה תוצאות מהירות ומיידיות. 
בסדרת מפגשים אשר נערכו במהלך החודשים האחרונים גיבש צוות המייסדים שורה של עקרונות מנחים לפעילות הפורום ואף בחר נציגים לתפקידים השונים. 
לתפקיד יו”ר הפורום נבחר שלמה מדמון. 
לתפקיד המנכ”ל נבחר שאול אדם. 
לתפקיד הדובר נבחר שלמה לביא.
לתפקיד חברי הנהלה נבחרו: 
יוסי ג’ינו – יו”ר סניף מגדל
איתן אשורי – יו”ר סניף חוף הכרמל 
מתי יצחק – יו”ר סניף ראש העין 
עמי אביטל – יו”ר סניף קירית גת 
ידידיה צוריאל – יו”ר סניף גני תקווה 
עאטף אל גרנוואי – יו”ר סניף רהט 
אוסקר פישר – יו”ר סניף רמת אביב
אילן כהן – יו”ר סניף רעננה 

בין הוועדות השונות אשר תפעלנה במסגרת הפורום ניתן למצוא:

ועדת תקשורת והסברה

ועדת כספים

ועדת תרבות וארגון

ועדת התיישבות וחקלאות

ועדת ביקורת

ועדת אתיקה

ועוד… 

עוד יערכו במסגרת הפורום, ימי עיון וסדנאות ליו”ר הסניפים ובמגוון רחב של נושאים במיוחד בכל הנוגע לתקשורת המונים והסברה. 
כמו כן הוחל בטיפול, בסיוע עו”ד מומחה, לרישום הפורום כעמותה מן המניין אצל רשם העמותות במשרד המשפטים. 

“עד למועד הפריימריס הקרובים בליכוד” אומר דובר הפורום שלמה לביא “יש בכוונתנו להביא למצב בו כל מתמודד יוכל לפנות באופן עצמאי לכל אחד מיו”ר סניפי הליכוד החברים בפורום ולבקש את עזרתו בארגון מפגשים, כמו גם סיוע בכל הנוגע להיכרות עם המתפקדים באזור הנמצא באחריותו. הנהלת הפורום תשמש מצידה כתובת לכל המתמודדים ללא יוצא מן הכלל בכל הקשור לבקשות עזרה והכוונה ולמציאת פתרונות להבטיח נגישות מרבית אל קהל הבוחרים הנאמד כיום במאה ושלושים עד מאה וחמישים אלף נפש לפחות. במידת הצורך ישמש הפורום גם כתובת למתן מענה במקרים של חוסר שיתוף פעולה מצד הגורמים הרלוונטיים, הכל על מנת להבטיח למתמודדים חשיפה מרבית ודמוקרטיה במיטבה כיאה לתנועה היחידה בארץ שיש בה גם על מנת להבטיח עתיד לתושביה של מדינת ישראל”. 
לדעת בכירים בתנועת הליכוד: פורום מסוג זה צריך היה לקום כבר לפני שנים רבות, ואילו היה קם יתכן והיו נחסכים מהליכוד וממדינת ישראל רבים מהכשלים של העת האחרונה. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סער ארדן וכחלון במג’אר

אריק זיו ויזר

סניף הליכוד בכפר סבא בכנסת ובמשרד החוץ

אריק זיו ויזר

שנה בלי עוזי כהן ז”ל / בת-שבע כהן

אריק זיו ויזר

חברי עוטף צפון – עוטף ירושלים – עוטף מרכז יוצאת לדרך !!

אריק זיו ויזר

סניף הליכוד בטבריה מאוחד

אלי חזן

היום מפגש עם נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן