20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בחירות 2013

פוליטיקה אמינה? ציון 1 מ-5 ליאיר לפיד במדד האמינות

כך עולה מבחינת עמותת פוליווטש את דבריו של האיש שהבטיח עתיד ופוליטיקה נקייה

 

יאיר לפיד, האיש שמבטיח תחת כל עץ רענן שבידו בשורת פוליטיקה חדשה ונקייה, התראיין השבוע בתכנית “ערב חדש” והתבטא כנגד מפלגת הבית היהודי: “זו מפלגה דתית, שבמצעה כתוב שצריך פה מדינת הלכה”.

 

עמותת פוליווטש, הבוחנת את מידת האמינות של פוליטיקאים, חזרה למצע הבית היהודי וכך כתוב שם:

“מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. צביונה צריך להיקבע בהידברות בין כלל הציבור על בסיס התנ”ך ומוסר הנביאים. יש להימנע מחקיקה דתית ומחקיקה חילונית כופה. יש לשדרג את מעמד המשפט העברי במדינה”.

על סמך מצע הבית-היהודי, העניקה פוליווטש ליאיר לפיד את הציון 1 מתוך 5 במדד האמינות.

וכך נכתב בתחקיר של העמותה: “ייתכן כי לפיד התבלבל עם מצע הבית היהודי מהבחירות הקודמות שם נכתב כי” התנועה שואפת לעצב את מדינה ישראל ברוח התורה, ורואה בכך המשך טבעי למפעל הדתי-ציוני, כעולה מחזון הנביאים”.

יש לציין כי מאז הבחירות האחרונות המפלגה עברה שינויים משמעותיים הכוללים בחירות פתוחות במסגרת פריימריז. מעיון במצע הנוכחי של הבית היהודי, קשה לקבל את טענתו של לפיד בנוגע לכינון מדינה הלכה אפילו בפרשנות מרחיבה במיוחד. “לפיכך”, מסרו בעמותה, “אנחנו מדרגים את האמירה בציון “לא נכון” (1 מתוך 5 במדד האמינות).

 

יצוין, כי כך תחקיר זה של עמותת פוליטיווטש, אשר עפ” נבחרה לאחד מן האתרים הטובים בישראל בדירוג שפורסם באתר mako, לתחקירים רבים שיצאו בעת האחרונה על שורה של פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית. נראה שלצד מספר תחקירים רבים שקיבלו ציון נמוך במדד האמינות ישנם גם כמה שקיבלו ציון טוב.

את העמותה ייסדו ספי קלר ושני קינן, שני סטודנטים מצטיינים באוניברסיטה העברית, אחד דתי ימני והשני חילוני שמאלני שטוענים כי מאסו בחוסר האחריות הציבורית של הפוליטיקאים והפזיזות באמירותיהם הלא מבוססות. בין מובילי המיזם נמצא גם שמואל תמיר-שורקי, נכדו של שר המשפטים לשעבר – שמואל תמיר.

 

לאתר האינטרנט של העמותה, לחץ כאן 

לעמוד הפייסבוק של העמותה, לחץ כאן   



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כשריאל: “ישראל חזקה בהנהגת נתניהו- ראש ממשלה חזק”.

אריק זיו ויזר

אקוניס: “שמח לככב בתשדירי של בל”ד”

אלי חזן

גדעון סער ואיוב קרא נפגשו עם 1000 פעילים דרוזים

אלי חזן

המטה החרדי בליכוד : עובדים עבור הליכוד ומותקפים באלימות

אלי חזן

המטה החרדי : ממשלה עם חרדים

אלי חזן

סקר סופ”ש: הליכוד ביתנו ממשיך להוביל

אלי חזן
דילוג לתוכן