25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

עתירה נגד צרוף מפלגה לליכוד של עמנואל ויזר

בית הדין הנכבד מתבקש בזאת להורות על בטלות ההצבעה שהתקיימה במקביל לבחירות המקדימות בליכוד, אשר בה היו אמורים חברי מרכז הליכוד להצביע בנושא הוראת שעה המשנה את חוקת הליכוד. ואלו נימוקי העתירה בבית הדין של תנועת הליכוד

העותר: עמנואל ויזר
רח’ חדרה 11, תל אביב 62095
טל’: 03-6965331 פקס’: 03-6965311

נגד

המשיבים: 1. ח”כ בנימין נתניהו – יו”ר הליכוד
2. תנועת הליכוד

עתירה דחופה לביטול הצבעה

בית הדין הנכבד מתבקש בזאת להורות על בטלות ההצבעה שהתקיימה במקביל לבחירות המקדימות בליכוד, אשר בה היו אמורים חברי מרכז הליכוד להצביע בנושא הוראת שעה המשנה את חוקת הליכוד. ואלו נימוקי העתירה
1. ביום 7.12.08 בלילה שלפני הבחירות המקדימות לרשימת הליכוד בכנסת, קיבל העותר הודעה כי מתקיימת הצבעה של חברי מרכז הליכוד על הצעה שהעלה המשיב 1 ולפיה, בניגוד לאמור בס’ 80 לחוקת הליכוד, יוכל מרכז הליכוד לאשר התקשרות עם גוף פוליטי ברוב המשתתפים בהצבעה.
2. העותר יטען, כי דינה של הצבעה וההחלטה שהתקבלה בה להיבטל, הן מחמת חוסר סמכותו של מרכז הליכוד לקבל החלטה כזו והן משום פגמים חמורים בהליכים, הכל כמפורט להלן.
א. חוסר סמכות המרכז:
3. ס’ 80 לחוקת הליכוד קובע:
“החלטה על התקשרות של התנועה עם גוף פוליטי אחר תתקבל במרכז, והיא טעונה רוב של חברי המרכז.” (ההדגשה לא במקור – ע.ו.)
4. הצעת יו”ר התנועה שהובאה להצבעה היא, כי במקום רוב של חברי מרכז, תתקבל החלטה כנ”ל ברוב המשתתפים בהצבעה.
5. דא עקא, שלמרכז הליכוד כלל אין סמכות לשנות סעיף זה, שכן בעוד ס’ 55 (א) מסמיך את ועידת הליכוד לשנות את החוקה, הרי שס’ 55 (ה) המסמיך את מרכז הליכוד מחריג במפורש מגדר סמכות זו את שינוי ס’ 80 הנ”ל.
6. המשיבים, בהיותם מודעים לחוסר סמכות זו, מנסים להסוות את החריגה מהסמכות בכך שהם מדברים על “הוראת שעה” במקום תיקון חוקה, אלא שגם נסיון זה אינו יכול לעמוד שכן גוף שאין בסמכותו לשנות את החוקה, בודאי אינו יכול לעקוף אותה בדרך של “הוראת שעה”, מה עוד שלא התרחש ארוע כה בלתי צפוי עד שניתן לטעון כאילו הוראת החוקה לא התייחסה אליו ושבשלו נדרשת “הוראת שעה”.

ב. הליכים פגומים:
7. מבלי לוותר על טענת חוסר הסמכות של המרכז לתקן הוראת שעה כאמור , הרי שגם לו היתה סמכות כזו מלכתחילה הפגמים בהליך הם כה חמורים עד שדי בהם כדי להביא לבטלותו.
8. כאמור לעיל, הודעה על ההצבעה ועל נוסח ההחלטה שבה נמסרו רק לילה קודם להצבעה עצמה. זאת בניגוד לס’ 57ב(ב) לחוקה, המחייב למסור את נוסח ההצעה לפחות 14 יום מראש.
9. זאת ועוד – לא התאפשר קיום דיון כלשהו בהצעה ובכך הופרה הוראת הסעיף הנ”ל המחייבת קיומו של דיון ועריכת הצבעה רק ביום שלאחר מכן.
10. לא זו אף זו – ההצעה לא הועלתה כלל לדיון בפני ועדת חוקה וזאת על אף הוראת ס’ 57ב(א).
11. המשמעות של הליקויים הנ”ל הינה כי לא התאפשר כל דיון בהצעה הבאה לפגוע בסעיף כה חשוב בחוקה, עד שזכות שינויו ניתנה לועידה בלבד.
12. כאמור לעיל, אין בהענקת כותרת “הוראת שעה” כדי לשנות את מהותה של ההחלטה המהווה שינוי חוקה ולפיכך גם לו היה מרכז הליכוד מוסמך לעשות שינוי כזה, חומרת הפגמים לכשעצמה היתה מביאה לפסלות ההליכים.

אשר על כן, מתבקש בית הדין הנכבד לקבוע כי להצבעה שהתקיימה אין כל תוקף וכי הוראת ס’ 80 לחוקת הליכוד ממשיכה לחול בנוסחה הקיים.

____________
עמנואל ויזר
העותר



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מכתבו של גרטל למשה כחלון

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף חולון

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף גני תקווה

אריק זיו ויזר

הודעה משותפת דחופה של חברי שדולת הליכוד לקידום החינוך והשדולה החברתית-לאומית

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף יהוד

אריק זיו ויזר

ברוך נתח הציג את מועמדותו לועדת חוקה. מספרו הוא 60

אלי חזן
דילוג לתוכן