13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

עצות תקשורתיות לחברי הכנסת החדשים של הליכוד

רגע לפני שהכנסת חוזרת מהפגרה מצ"ב מספר עצות וצריך לזכור שאור הזרקורים מסנוור אבל לעיתים הוא גם שורף . ליבנת נזרי פותחת צהר לעולם מורכב 

 

 

לאן נעלמה התקשורת? איזה מגניב היה בתקופת הבחירות? פלשים, מיקרופונים בכל פינה.

השבוע, מתחילה העבודה השגרתית והסיזיפית. ישנם 120 חברי כנסת ועשרות הודעות לעיתונות כל יום ולוועדות הכנסת הכתבים לא תמיד מגיעים ולא בכל חוק חדש הם מתעניינים.

כן! התקשורת כולה תהיה נוקשה, לא מתעניינת, מחפשת דרמה או גימיקים. אז איך בכל זאת יוצרים את המיתוג הנכון ומקבעים תדמית בתודעת הציבור בצורה מדויקת וספציפית?

*(נכתב בלשון זכר וסליחה מראש ח"כ מירב מיכאלי)

 

Û מיתוג ומיצוב לא מלאכותי

ראשית ולפני הכל תהיה עצמך. דע את החולשות ותסתיר אותן ודע את החוזקות ותבליט אותן. אל תהיה מישהו אחר ב – 180 מעלות. אין תחליף לאותנטיות.

Û התקשורת היא אמצעי לא המטרה

נכון, זה מאד מחמיא לראות תמונה שלך בעיתון ולהתראיין בטלוויזיה. התקשורת היא אמצעי לדעת קהל, לקידום מטרות ועוד.  זיכרו, אחרי הכל ולפני הכל, אתם מחוקקים. אל תהיו סלב ונערת הקישוט של התקשורת .

Û קחו דובר טוב לעבוד איתכם

תפקיד הדובר בלשכתכם חשוב ביותר. הדובר הוא זה שמתלווה אליכם ובקשר עם התקשורת. הדובר לא רק ישכנע את התחקירן בתוכנית הרדיו להעלות אתכם לשידור ויסמס לכתבים תוך כדי ועדה את דברכם אלא גם ימצא את ההזדמנויות התקשורתיות הנכונות ויידע להעצים ולמנף כל פעילות שלכם.

Û מינון ואיזון יחד עם מקסום מקסימאלי ונכון

השתמשו בתקשורת באופן מושכל וענייני. אל תסחפו להגיב על כל דבר. נצלו כל דבר עד תום כמו בשיטת הסלאמי. לדוגמא : הגשתם הצעת חוק- הוציאו הודעה טרם הגשתה, הודעה בזמן הגשתה, הודעה לאחר ועדת שרים, הודעה לאחר קריאה ראשונה וכו'.

 

Û הכול שאלה של תזמון-השתלבו בסדר היום הציבורי

לא מספיק להגיד את הדבר הנכון. צריך להגיד אותו בזמן הנכון! צפויה עלייה של מחירי הדלק זה הזמן לבקש דיון בוועדה ולהוציא הודעה.

 

Û יצירתיות וחדשנות : לא רק "פוליטיקה חדשה" גם תקשורת חדשה

תקשורת תמיד תאהב ותחבק את החדש רק מפני שהוא חדש!! צרו רעיונות חדשניים, חשבו מחוץ לקופסא ותשתמשו ברשתות החברתיות באופן מושכל.

Û רעש תקשורתי כן ! גימיקים לא!

הגבול הוא דק ועדין – אל תעברו אותו. בכנסת הקודמת מס' חברי כנסת שהגזימו עם הגימיקים מצאו את עצמם עם תדמית ציבורית בשפל.

Û כמו באח הגדול – בכנסת רואים הכל –הכתבים הם לא "אחים"

הכתבים חיים איתכם בכנסת. שימרו על יחסים בינאישיים אבל לא להתבלבל,  לכל אחד יש את התפקיד שלו. כמעט כל הסיפורים נוצרים בסמול טוק… בנוסף חלקו קרדיטים עם מספר מקסימאלי של כתבים ככל שניתן. חיבוק ע"י עיתון מסוים יובא לפסילה של הצד השני

 

 

Û כל הקודם זוכה!

יש דיון בוועדה ? תוציאו הודעה און ליין. מי ששולח ראשון נכנס לתקשורת. ישנה התרחשות שמחייבת תגובה? מהרו להוציא. התגובות הראשונות נכנסות. לא בגלל דברי הטעם אלא רק בגלל שהם ראשונות.

 

 

ועוד מספר פרטים קטנים שתמיד עוזרים…

 

 

Û ההצלחה טמונה בפרטים הקטנים

  • שבתות בכלל ושבתות תרבות בפרט הן הזדמנות טובה לייצר כותרות. בזמן שכולם שובתים הזירה נשארת פנויה להיכנס לכותרות.
  • הסתכלו לפעמים על הרייטינג-יש לכם סיפור טוב ? אל תעלו אותו ברשת מורשת בחצות. תשמרו אותו לעיתונים של שישי כי אז ישנם יותר קוראים או לחדשות בטלוויזיה.
  • פגרות כנסת, חול המועד וכו' : תנצלו את המועדים שהתקשורת פחות עמוסה לסיפורים
  • חפשו את הסיפור האישי והפן האישי. התקשורת אוהבת סיפורים אישיים

יש דרך ארוכה שהיא קצרה ודרך ארוכה שהיא קצרה

 

  • אין תחליף לעבודה פרלמנטארית – אי אפשר לככב רק בתקשורת בלי לעבוד
  • דברו בשפה קצרה ולעניין. התקשורת לא מעבירה מסרים ארוכים ומסורבלים
  • הפייסבוק הוא כלי נהדר איך אינו מחליף את התקשורת המסורתית
  • אתם עדין לא מוכנים להתראיין. תתחילו לאט לאט : בתחילה בסינקים מתוזמנים וערוכים, תרגלו ראיון מול מצלמה..גם כאן "קשה באימונים קל בקרב"

 

 

** ליבנת נזרי הינה יועצת תקשורת מעל כ-15 שנים, בעלת משרד יחסי ציבור שמייעץ לחברות\ארגונים ועמותות , בכנסת הקודמת עמדה בראש מערך הדוברות של יו”ר ועדת כלכלה כרמל שאמה הכהן, הייתה יועצת אסטרטגית בגיתם ועבדה עם החברות הגדולות במשק.

חפשו אותנו בפייסבוק:ליבנת תקשורת

אימל: [email protected]

נייד:052-3606834



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום הולדת לנבון קצב – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

סקר ליכודניק : חוטובלי ראשונה

החברים פגשו את שרעבי

אריק זיו ויזר

גאווה בליכוד באריאל

אלי חזן

הדור הצעיר היה הראשון לזהות את פוטנציאל השייכות של אמסלם לליכוד

אלי חזן

ברית בין הניצים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן