20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

עננים שחורים מעל דמשק

חיסול האליטה הצבאית של שלטון מפלגת הבע'ת 

עננים שחורים מעל שמי דמשק בישרו רעות , האליטה הצבאית הקרובה למשפחת אסד חוסלה בפיצוץ עז – במשרדי המועצה לביטחון לאומי בשכונת אל – ראודה בדמשק .

ביום ד' 18.07.2012 – ברחוב הכי שמור בדמשק  , נשמע פיצוץ מטען רב עוצמה בחדר הישיבות של הצמרת הביטחונית מסרו את נשמתם – הגנרל עסאף שאווקת גיסו של הנשיא באשר אל אסד  שניצל זה לא מכבר מניסיון הרעלה , יחד עימו נהרגו דאוד ראג'חה שר ההגנה הסורי , שר הפנים מוחמד איברהים שעאר , יועצו ואיש סודו של אסד הגנרל חסן תורכמני , ואחראי על  ביטחון הפנים בדמשק  בן דודו של הנשיא חאפז מחלוף .  

הידיעה על חיסולם פשטה כמו אש בשדה קוצים וגרמה לאופורייה ולחגיגות של שימחה בקרב קבוצות האופוזיציה הסוניות ובראשם "צבא סורייה החופשית" שמיהר לפרסם הודעת ניצחון מטעמם – אולם פרשנים ויודעי דבר הבינו מייד כי קיים סיכוי סביר שנשיא סורייה באשר אל אסד עצמו יחד עם אחיו מאהר ראש המשמר הנשיאותי – הם הם שעמדו מאחורי חיסולו של עאסף שאווקת אותו ראו לאורך שנים נטע זר אשר ניצל את נישואיו לאחותם בושרה לצורך צבירת כח וממון – לאורך השנים הוא עמד בעינם  לצנינים – התנגדותם  לקבלתו לחיק המשפחה של כל האחים לבית אסד לרבות האח הבכור באסל , מי שנחשב לגיבור לאומי בסורייה ונהרג בתאונת דרכים לא עזרה ובלחץ האחות בושרה הוא צורף להנהגת המפלגה וקיבל תפקיד כראש המודיעין הסורי בדמשק .

 יש לזכור שב-2008  לאחר ביקורו של עימאד מורנייה במשרדו של שאווקת כראש המודיעין הסורי – הוא נכנס לרכבו והתפוצץ , אירוע זה הטיל צל כבד על מעורבותו של שאווקת עצמו בחיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה מורנייה , עד היום המודיעין האירני רואה בו כמי שיזם את החיסול על אדמת דמשק מטריפ ספורים ממשרד המודיעין  "המוחברא'ת" הסורי שהיה באחריותו של שאווקת .

24  שעות לאחר החיסול הקים נשיא סורייה –קבינט ביטחוני חדש שירכז את המלחמה במורדים  והעמיד את אחיו מאהר כראש המטה המזויין והחליט להכיר במיעוט הכורדי בראשו ראשי המחתרת הכורדית אנטי טורקית –   אותם העמיד לאורך הגבול עם טורקייה  ככח מזויין חוצץ .

כמו כן תיגבר את כוחות ה"שאביחה" האכזריות  אותם "רוחות הרפאים האירניות"  שנודעו בזכות מעשי הרצח והאונס האכזריים שהם עושים באזרחי סורייה – בראשותו של הגנרל עלי חסאן, מפקד מיליציית 'השביחה' העלוואית .

ברור לכל בר דעת שיום אחד אחרי הסתלקותו של אסד והפלת שלטון מפלגת הבע'ת – תחל בסורייה מלחמת אזרחים עקובה מדם – כל המיעוטים החיים כיום בסורייה מודאגים מאוד מהיום בו הסונים יממשו את הבטחתם לבצע טבח בעדה העלווית שיעית ובכל מי שעמדו תחת כנפי המשטר הסורי ומפלגת הבע'ת בכלל זה גם הדרוזים  הנוצרים האורתודוכסים ומיעוטים אחרים שממהרים להתבצר ולהתחמש לקראת פרוץ מלחמה מזויינת בינם לבין הסונים המהווים רוב בסורייה . מצב זה מדאיג במיוחד את הכנסייה היוונית אורתודוכסית ואת הנהגת העדה הדרוזית בהר הדרוזים ובישראל .

בקרב הכוחות האמריקנים במזרח התיכון, וכוחות צה"ל  הוכרזה כוננות מלחמה  עליונה כמו כן הוכרזה כוננות צבאית בירדן, סעודיה, עיראק, וטורקיה.

האמריקאיים חוששים שאסד ינסה להבעיר את השטח לכיוון של מלחמה כוללת ויממש את האיומים שנשמעו לא פעם ממנו ומגורמים איראניים לרבות חיזבאללה להבעיר את הגבול הצפוני עם ישראל .

בימים האחרונים הוא החל הנשיא הסורי להזיז נשק כימי לכיוון יחידות הטילים והארטילריה של הצבא הסורי ואף ערך תרגיל צבאי גדול של ירי טילים לרבות שימוש בטילים מדגם סקאד ד' , היכולים לשאת ראשי נפץ כימי – ישראל הודיעה כי לא תאפשר לאיום כזה להמשיך להתקיים והזהירה כי תמנע העברת נשק זה לידי חיזבאללה בלבנון אשר גם בקרב כוחותיו חלה כוננות ודריכות לקראת מלחמה עם ישראל – אין ספק שברגעי לחץ, אובדן שליטה ובשעה  שהטבעת תתהדק סביב צווארו ינסה אסד להרחיב את המלחמה לתוך לבנון על כל המשתמע מכך .

 

 

 

 

 כל הזכויות שמורות למחבר – גיל שמואלי ת.ד 12036 נהריה 22344 © . 

,

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת וירא – הסנגוריה הציבורית של אברהם אבינו על סדום ועמורה

אלי כהן

אז מה אם הרצל אמר

אריק זיו ויזר

הרצחת וגם ירשת – השתלטות נסראללה על לבנון

אריק זיו ויזר

טורקיה על כלכלה תיירות ומה שבינן – מוטי רוחאם

אריק זיו ויזר

נשי חרות, העבר, ההווה, העתיד

אריק זיו ויזר

חזן מאיר לשטרסלר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן