30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

עמימות גרעינית ישראלית – יוק !

תובנות בעקבות הבאזז התקשורתי על האפשרות לתקיפה ישראלית באירן

הטיל הבליסטי מדגם “יריחו-3” ששוגר השבוע, והתמרונ ים המשולבים של טייסי חיל האוויר הישראלי והטייסים של חיל האוויר של הולנד ואיטליה, לא מותירים ספק – ישראל גמרה אומר להפגין את יכולותיה הגרעיניות בפני העולם כולו ובראש וראשונה – בפני אירן והאייתוללות שלה.

אישית, אני שמחה על כך , היות שהאפקט החשוב ביותר של הבעלות על נשק גרעיני הוא – ה ה ר ת ע ה המושגת מעצם הידיעה של המדינות הסובבות אותך שיש לך נשק גרעיני. מעצמה גרעינית אינה חייבת לתקוף מעצמה גרעינית אחרת המאיימת עליה , בכדי להגן על עצמה- די בכך שתפגין את יכולותיה הגרעיניות ותשיג את אפקט ההרתעה

העובדה שהרמטכ”ל האיראני סאלאחי , מתחיל לצאת בהצהרות מתלהמות כמו -“אם תותקף – אירן תעניש בעונש כבד את הציונים”, מוכיחה כי אפקט ההרתעה מתחיל לעשות את שלו.

עד כה, בעקבות הסכם שנחתם בין נישראל לארה”בשנות ה-70, לפיו ישראל תשמור על עמימות בכל הנוגע לבעלות שלה על נשק גרעיני, ובתמורה – תקבל מענקים נדיבים ומלוות ארוכות טווח, מארה”ב , כמו גם – עיסקאות נשק בלעדיות, נשמרה העמימות עד לשבוע האחרון. כעת נראה שאין לה מקום בהתפתחויות שלנגד עינינו.

ישראל, חייבת לנקוט את כל האמצעים כדי להניא את אירן מלהמשיך לפתח את הפצצה הגרעינית שהיא מנסה כבר הרבה זמן לפתח. עד כה- אירן נתקלת בקשיים מקשיים שונים – הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו”ם בעקבות הדו”ח של סאא”בא – “הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו”ם” שמלווה ומפקחת על מתקני הגרעין של אירן , זה כבר כשבע שנים, ואשר בעקבותיו נאסר על מדינות החברות באו”ם לספק לאירן חומרים כמו -נפט, מוטות דלק גרעיני, ועוד. בנוסף – יד נעלמה משבשת לעתים תכופות את המחשבים של מהנדסי הגרעין האיראניים.

יחד עם זאת – האיראנים מנסים כל העת למצוא דרכים חליפיות להשיג את הדרוש להם ממדינות המקיימות איתם קשרי מסחר כמו – קובה, למשל.

.ישראל חייבת להמשיך להפעיל לחץ על העולם שימשיך בסנקציות הללו.

יחד עם זאת – היא חייבת לגבש קואליציה של מדינות שיפעלו כנגד איראן. ישראל חייבת להציג את האיום האיראני כ-איום על שלום העולם כולו ועל יציבותו, ובכך – לשתף כמה שיותר מדינות שיפעלו נגד איראן.

ישראל חייבת להביא למצב שבו -“צדיקים – מלאכתם נעשית בידי אחרים” .

יחד עם זאת – היא חייבת להיות ערוכה לכל תסריט אפשרי.

יש לקוות שהסנקציות וההרתעה הישראלית יעוש את שלהם , וכי לא ניאלץ לשלוח את “בחורינו המצויינים” למלחמה אל מעבר לים , אלא אם לא תהיה לנו כל ברירה.

בשורות טובות !



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מסקנות בעקבות הפיגוע הרצחני

אריק זיו ויזר

הצעה – להקים “רשות חירום לאומית”

אריק זיו ויזר

“דברים שרואים מפה – לא רואים משם”

אריק זיו ויזר

הפיוס בין פתח לחמאס – אינו מבשר טובות

אריק זיו ויזר

ההצהרה של גולדסטון – מעט מדי, מאוחר מדי

אריק זיו ויזר

הסרט -“ג’נין ג’נין” -הוצאת דיבה כנגד צה”ל

דילוג לתוכן