19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

עם פ’ או בלי פ’ אין כזה דבר עם פלשתיני

ראשית – צודקת חה”כ ד”ר ענת ברקו, השם פלשתין הוא מושאל


השם פלשתין ניתן לישראל על ידי הרומאים בתקופת מרד בר כוכבא, וזאת עקב העם הפלשתי שיש באזור חבל עזה ואשקלון (עם שהיה יורדי ים בעלי שיער אדמוני שככל הנראה נכחדו אי שם לפני כ2000 שנה), שיטה זאת של שינוי שם היתה נהוגה באותה תקופה, כדי לנסות למחות זכר לעמים קודמים שישבו באותו מקום – כך הוקמה העיר איליה קפיטולינה על ירושלים (אשר הוקמה על חורבותיה של יבוס).

 

שנית – בנוגע ל”עם”, העם שמכנה את עצמו פלשתיני הגיע לארץ ממדינות ערב (מצרים, ירדן, סוריה וכו’), ככל הנראה גורשו משם לריק שהיה בארץ ישראל (וכפי שמכנה זאת מרק טווין בספרו מסעות בארץ הקודש שישראל ארץ שוממת, כאשר הוא מרבה לתאר רק שבטים בדואים ושלטונות עות’מניים שנמצאים שם, לצד היישוב היהודי הקטן.

יש שיגידו שהם התהוו כעם באותה תקופה (כ150 שנה +-), עם זאת – לא שמענו אודותיהם באותה תקופה, ויתרה מכך – עד שנות ה60 כל שידענו זה שמולנו עומד אויב ערבי, לא פלשתינאי, כאשר ביהודה ושומרון ישבה המדינה הצעירה ירדן (אשר גם עליה ישנו דיון מעמיק).

בדיונים על הסכמי השלום עם מצרים סאדאת סירב לקבל את רצועת עזה על היושבים בה, הירדנים מסרבים לתת אזרחות לאלו המכנים עצמם פלשתינאים, גם אלו שישבו ביו”ש תחת שלטון ירדני ואף אונר”א מסרב לתת תושבות לפליטים (בניגוד לכל פליט אחר בעולם) ובכך מנסים להעניק זכות השבה לצאצאיהם, זכות שלא קיימת בשום מקום בעולם.

בעולם הערבי סירבו להעניק זכויות לפליטים וכך המציאו את הקשר בינם לבין אלו המכנים עצמם פלשתינים הגרים בארץ ישראל וכן סירבו לקבל אותם אף כחלק מהסכמי שלום.

כל זאת כחלק ממלחמתם של מדינות ערב בישראל, ממציאים עם, נותנים לו שם, וקובעים לו את האוכלוסייה שלו, כך מנצלים אוכלוסיה כדי לפגוע בישראל ובלגיטימיות שלה על שטחי ארץ ישראל.

כל דרך פעולה זאת פוגעת במיליוני אנשים וצאצאיהם ומנצלת אותם כפיונים במלחמה של העולם הערבי בישראל (ועל כן הגזענים האמיתיים, והאויב האמיתי של אלו המכנים עצמם פלשתינים זהו רוב העולם הערבי), כחלק מהאנטישמיות המודרנית – לא מלחמה ביהודים, אלא מלחמה בציונים / ישראל – You name it.

אז יש שיגידו שהם התהוו כעם לפני 50 שנה בלבד, וגם אם נקבל טענה זאת, איזהו עם זה, שכל המצאתו הינה כחלק ממלחמה של העולם הערבי בישראל?

האם זהו העם הערבי המגורש והמצורע שיושב בציון כדי להלחם בישראל? אולי

אבל דבר אחד בטוח – הוא לא פלשתיני.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אילת שקד נתפסה משקרת לציבור

עינר אביב

דירה עכשיו

אריק זיו ויזר

מתוך הסיטואציה

אמיתי שיף

ד”ר עמנואל נבון קורא לירושלמים ולליכודניקים להצביע לניר ברקת

אלי חזן

תסריט ידוע מראש

אלי חזן

היהפוך כושי עורו? היהפוך ביבי לטרומן?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן