19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

על תבונה ורגישות

צפינו כמו כולם במסיבת העיתונאים המשותפת של רוה”מ מר בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ בה התבשרנו על הקלות בחלק מהגזרות הכלכליות שהוטלו על כולנו בתקופה האחרונה  .

באם להיות אמיתיים איננו חסידים גדולים של מסיבות עיתונאים שכאלה שבאות כראקציה להתמרמרותו של הציבור, הדרך הנכונה היא תכנית ברורה בה מוגדרים יעדים ברורים ,תכנית המשלבת תבונה כלכלית עם רגישות חברתית, ראקציה היא תגובה ותמיד(כך אנו סבורים)עדיפה יוזמה מאשר תגובה.

יחד עם זאת טוב לדעת כי העומד בראש ערני לרחשי הציבור ומצוקותיו ,טוב לדעת שהתגובה היא מידית שלא כמו בשנים עברו בהן כיהנו ראשי ממשלה אחרים שהיו אדישים ואטומים לרחשים הנ”ל ודאגן לכאורה לביתם ולא לביתנו. זה בדיוק ההבדל בין ממשלת ליכוד לבין ממשלה המנוהלת ע”י מפלגות קיקיוניות שקמו בעקבות אינטרסים אישיים(לכאורה כמובןJ ).

התבשרנו באותה מסיבת עיתונאים על ירידה שתבוא במחירי הדלק, התחבורה הציבורית והמים אבל איך אומרת הפרסומת המפורסמת בטלויזיה :”זה טוב אבל לא מצוין” ,ומח”כ המצוינים(אין עוד מפלגה עם ח”כים ברמה הזו!) שלנו ומראש הממשלה שלנו שעל כישוריו אין בכלל עוררין מותר וצריך לבקש מצוינות, את הטוב נשאיר למפלגות אחרות.

מצוינות לדעתנו היא ביטול חוק תאגידי המים (שחוקק ע”י קדימה) באופן מידי!

החוק נולד אמנם לאחר ניהול לא נכון של משק המים ברמה המוניציפלית אך לא לילד הזה פיללנו.

לא פיללנו למחירי מים כאלה שנובעים באופן ישיר ממשכורות מנופחות של בעלי התפקידים למיניהם בתאגידי המים, ממכוניות שרד של אותם מנהלים, ממשרות מיותרות בתאגידים הנ”ל ומחשבון הוצאות ענק שעליו אנו האזרחים משלמים מכיסנו. תאגידי המים הם טעות וכל יום שעובר והשיטה נשארת אותה שיטה הרי שמדובר בעוול הנעשה לאזרחי המדינה באשר הם.

גם השיטה הקודמת בה משק המים הופקד בידי העיריות והרשויות המקומיות והן עשו בו כרצונם הייתה שגויה ולכן אנו סבורים שיש לשלב בין השתיים בצורה שתמנע מהעיריות להשתמש במיסי המים בכדי לממן פרויקטים שלא קשורים למשק המים ,לא נשכח גם מקרים בהם שילמו אזרחים את חשבון המים אך נותקו בעקבות אי תשלום של העיריה למקורות .

אנו סבורים כמו רבים(!!!)אחרים כי יש לבטל ולסגור לאלתר את אותם תאגידי מים ולהחזיר את השליטה במשק המים המוניציפלי לעיריות ולרשויות המקומיות. רק שהפעם תפגושנה העיריות רגולטור שימונה ע”י המדינה בכל עיר ובכל רשות מקומית המועסק ע”י משרד ממשלתי (יש מספיק שרים בלי תיק ואפשר למנות את אחד מהשרים הנ”ל לאחראי על משק המים, זה משק חשוב מספיק בכדי שיופרד מהמשרד לתשתיות לאומיות) ואשר אינו בא דין וחשבון לראשי הרשויות המקומיות או העיריות. מנהל אשר יהיה אחראי כי הכסף אשר נגבה מהתושבים בעבור השימוש במים יחולק כך:

א)תשלום מידי לחברת מקורות בעבור הצריכה הכוללת של אותו החודש(אין יותר מצב שהחוב אינו משולם לאחר שהלקוח שילם בעבור צריכתו)

ב) 80% מהסכום הנותר(לאחר התשלום לספקית המים) יושקעו במשק המים המקומי בלבד(!!),בשיפור תשתיות קיימות, בהקמת תשתיות חדשות, ובשיפור השירות לאזרח.

ג)10% מהסכום יועבר לעיריות ויוקצו גם לפרויקטים אשר אינם קשורים במשק המים

ד)10% האחרונים יועברו למשרד הממשלתי אשר ממונה יהיה על אותה מערכת רגולציה וזאת לטובת הקמת מתקני הטפלה ברחבי הארץ, ישנה תכנית ממשלתית להקמת מתקנים שכאלה והכסף הנ”ל יופנה לפרויקט הלאומי הנ”ל ,זה אחד הפרויקטים החשובים ביותר למדינה אשר סובלת כבר שנים מכמות משקעים נמוכה ומירידה מתמדת של מפלס הכנרת, משק המים בישראל בסכנה ברורה ומידית. חברות ישראליות מספקות את הטכנולוגיה ובונות מתקני התפלה בכל העולם, השעה הגיע כי הן תבננה גם בארץ את אשר בונות הן לגויים ,לא רק שזה חיוני וקריטי בעבור משק המים שלנו אלא שפרויקטים שכאלה יכולים לספק מספר לא מבוטל של משרות ומקומות עבודה, יש לכולנו רק מה להרוויח.

זו לדעתנו הדרך הנכונה לניהול משק המים בצורה הוגנת ויעילה ומבלי להקשות על חיי האזרח ומבלי לגבות ממנו סכומים אסטרונומים ללא הצדקה.

בבואנו לדון על מחירי הדלק עלינו להבין כי לא מדובר במוצר מותרות .כמעט כל אחד מאתנו משתמש במוצר הזה ע”מ לנהל שגרת חיים תקינה. אנו צורכים אותו כאשר אנו נוסעים למקום העבודה שלנו ע”מ לפרנס את משפחותינו ובעקיפין מאותה המשכורת גם משולמים המיסים שלנו למדינה, אנחנו משתמשים בו בכדי לאסוף את ילדינו מהגנים ומבתי הספר, לערוך קניות ע”מ לקיים את משפחותינו, גם בזמנים טובים פחות כאשר עלינו להגיע לביה”ח או לרופא אנחנו צורכים את המוצר הנ”ל, בציניות נציין שגם כאשר אנחנו נוסעים לקלפי להצביע ואוספים בדרך עוד חברים ע”מ לממש זכותם זו אנחנו צורכים את המוצר הנ”ל, כפי שכתבנו בתחילה כבר אין מדובר במוצר תענוגות ובהתאם לכך צריכה להיות התייחסות המדינה כלפיו וכשאנחנו מדברים על התייחסות המדינה אנחנו מדברים על מחירו של ליטר דלק.

גם אחרי הורדת המס בחזרה לרמתו הקודמת מחיר הדלק הוא בלתי סביר לחלוטין! המחיר הנ”ל אינו משאיר מקום אלא לקזז בהוצאות חשובות אחרות של משק וזאת על מנת שיוכל האזרח הממוצע לסיים את החודש ללא רף הוצאות שגדול יותר מרף ההכנסות, על חיסכון או על השארת לירה לבנה ליום שחור בכלל אין מה לדבר. השוק בצמיחה של 8% כך ע”פ הנתונים , ניתן כרגע לוותר על הורדה נוספת של מס החברות ו\או על סיבסוד\מימון של מגזרים שפחות תורמים לכלכלת המדינה או לביטחונה ע”מ שיוכל האזרח הממוצע לסיים את החודש בכבוד וע”מ שיוכל לנסוע לעבודתו בשקט מבלי לחשוש לתדלוק של יום המחרת.

6.35 ₪  זה הסכום שצריך לעלות ליטר דלק במדינת ישראל כל אגורה מעל הסכום הנקוב הנ”ל הינה עוד קש על גב הגמל ואנחנו מאמינים כי אף אחד מאתנו ובטח  שאף אחד מקברניטי המדינה לא רוצה להיות שם כאשר יונח על גב הגמל הקש שישבור אותו.

גם נושא הדיור לצעירים בוער בעצמותינו,זה לא שעושים פה טובה לצעירים שבינינו ועוזרים להם לקנות דירה זו חובתה של המדינה כלפי בניה ובנותיה הצעירים שאך לא מזמן פשטו את מדיהם ומצאו להם את בחיר\בחירת ליבם ורוצים להגשים את מילות השיר”קח לך אישה ובנה לה בית”,במציאות של היום מילות השיר הנ”ל הן בגדר מדע בדיוני,אם המשורר היה כותב את השיר היום אז המילים היו “קח לך אישה ולך תגור אצל ההורים”.ומי שחושב שזו בעייתם של הצעיריםהוא טועה טעות גדולה,אתם בני ה50 וה 60 מה תעשו אם מחר בבוקר בע”ה יופיע בנכם ויודיע לכם שהוא החליט להתחתן בשעה טובה והוא רוצה לקנות בית?לא תעזרו לו כספית(ממה שיש וממה שאין לכם)?לא תחתמו לו על המשכנתא?הרי ברור לכם\ן שבאם לא יוכל לרכוש דירה הרי שתקבלו אותו ואת דור ההמשך כדיירי משנה אצלכם בדירה!נראה לכם תקין?תתעמקו בנושא ותבחינו כי זו הבעיה של כולנו ולא רק של הצעירים שבינינו,יש מספיק חברים שלנו לחיים ולדרך שחתומים על משכנתאות של ילדיהם\ן ותומכים במשפחות הצעירות שקמו להן(וכן ירבו) כי אחרת המשפחות הללו לא תוכלנה להחזיק מעמד,ובשביל מה אנו עובדים קשה כל החיים אם לא לראות את ילדינו (שיהיו בריאים) מחייכים ושמחים ונהנים מהחיים.

גם בעניין הזה מדובר בחקיקה נכונה שתיתן את הדחיפה בכוון הנכון בדרך להגשמת חלומם של הצעירים לרכישת דירה,שירגישו שהמדינה אוהבת אותם לפחות כמו שהם אוהבים את המדינה.

לדעתינו חוק שאומר כי 20% מסך הדירות שיבנו בכל פרוייקט חדש תהיינה דירות 3 חדרים הוא התחלה טובה,אלה דירות קטנות יותר(בסביבות ה 80מ”ר)שיאפשרו לצעירים לקחת משכנתא ולגור בפרוייקט חדש ולא להשכיר דירה במרתפים ובעליות גג למיניהן כפי שקורה היום ולבזבז את כספם סתם.הפרוייקטים שנבנים ויבנו אינם חייבים להיות מורכבים רק מדירות 4-5-6- חדרים ,זו אטימות לשמה.אותו חוק אמור לדבר על כך שהזכות לרכוש תהיה רק מי שבעבורו זו דירה ראשונה ובכך לחסום את דרכם של אנשים מבוססים יותר לרכוש את הדירות הנ”ל כהשקעה ולהשכירן לצעירים.

רעיונות יש בלי סוף השאלה אם הכפפה תורם והאם היא תורם בזמן,אנו סבורים שבממשלה שמורכבת רובה מאנשים מצויינים(הח”כים והשרים שלנו,של הליכוד,הם ללא צל של ספק המוכשרים והטובים ביותר שיש לכנסת ישראל להציע!!) הדברים יכולים להתנהל מהר יותר ואנו מאמינים שכך אכן יהיה.יש ממשלה בישראל והיא ממשלה טובה!

משפט אחד גם לשר החינוך גדעון סער,אמנם נושא הבטיחות בדרכים והתאונות אינו תחת אחריותך כשר החינוך אך ביכולתך לעזור ולהציל חיים,וכל המציל נפש בישראל הרי כאילו הציל עולם ומלואו.האם לא ניתן לדאוג שכבר בגיל 3 עת ילדינו נרשמים לגני העירייה הם יזכו לביקור של חונכת אשר תדון עמם על מהו רכב,מי נוסע בכביש ומי הולך במדרכה,למה חייבים חגורות בטיחות וכו…?וכך מגיל 3 והלאה יזכו הילדים לשיעור מעלף ומאלף על הרגלים נכונים והתנהגות נכונה בכביש ובדרך.יתרה על כך בהגיעם לגיל בגרות אנו סבורים כי אחת מבחינות הבגרות צריכה להיות בנושא הנ”ל כאשר היא כוללת בתוכה הרגלי נהיגה נכונים,הרגלי התנהגות נכונה בכביש,תמרורים וכו… . הכל מתחיל ונגמר בחינוך ופה לדעתנו יש לשר החינוך הזדמנות להשפיע ישירות על מה שהוא היום האסון הגדול ביותר מאז קום המדינה,אסון תאונות הדרכים.

עם כל הכבוד לניהול הכלכלה הישראלית שזוכה לשבחים חייב להיות איזון בין מצב כלכלת המדינה למצבו הכלכלי של האזרח,לא יתכן שתהיה צמיחה של 8 אחוז ובפועל מעמד הביניים נשחק לחלוטין והפך למעמד הנמוך, והנמוך ירד אל מתחת לקו העוני,באם לא תינתן תשומת הלב הנדרשת ע”י קברניטי הכלכלה הרי שניצור כאן מדינה עשירה עם אזרחים עניים. לא יכול לחיות במחוזותינו הקפיטליזם הטוטאלי כשם שלא ראוי שיחיה פה הסוציאליזם הטוטאלי אך את עמק השווה שביניהם חייבים למצוא והוא זה שצריך להתקיים בישראל של היום.לא יתכן שהעשירים הופכים לעשירים יותר והעניים לעניים יותר!זה בלתי נסבל ומתחילה התמרמרות בלתי מבוטלת של האזרחים ושל הרחוב , זה מתאים לממשלות עבר שנוהלו ע”י מפלגות אחרות, לא שהליכוד בשלטון!

לא רק משום שזו המפלגה שלנו ,לא רק משום שחשוב לנו שהמפלגה תישאר מפלגת השלטון ולעוד שנים רבות אלא משום שכך צריך להיות. נקודה.

אנחנו צופים בחברים שלנו כמו שוקי אוחנה מצפת ומודי סעד מכפר יאנוח,ג’קי אדרי מדימונה ,אבי ג’מאל ואלי דבי מחיפה,דודו פדלון ממושב זיתן ,הרצל דלל מהוד השרון,אורן כהן מכפר סבא,אילן כהן מרעננה,שלמה פורטל,אורי פרג’,גדי יברקן,עמיחי גרינוולד ועוד רבים וטובים (שאת רשותם להעלאת שמם  לא ביקשנו ולכן לא נציין) נלחמים כאריות בעבור המטרות הנ”ל (ונוספות)על חשבון זמנם הפרטי ועל חשבון כיסם האישי ואנו גאים בהם ומעריכים אותם בצורה שקשה לתאר(מדי פעם מופיע ח”כ במטה המאבק נואם ומצטלם ולאחר מכן קצת שוכח\ת לסיים את אשר הבטיח,אנא לסיים לשם כך נשלחתם לתפקיד הקדוש הזה שנקרא שליח ציבור,ומי שבודק את ההיסטוריה של העם היהודי יגלה כי שליח ציבור נחשב לתפקיד קדוש וחשוב עד מאד,זו לא ביקורת לשם ביקורת אלא ביקורת בונה כמובן ונכתבת באהבה!), אך יחד עם זאת אנחנו חייבים לציין כי אין זה מתפקידם!!!הממשלה היא ממשלה שאנחנו בחרנו והיא זו שאמורה לטפל בנושאים הנ”ל,ובעבור זה אנו משלמים את שכר חבריה,היא ולא אנשים פרטיים תוך גילוי אומץ לב חברתי ואכפתיות יוצאת דופן,הם אמורים להיות הדובדבן שבקצפת ולא  הקצפת והדובדבן!!

לח”כים שלנו ,לשרים ולראש הממשלה האוחז בהגה נאחל הצלחה מכל הלב ומי יתן וידריככם הקב”ה לקבלת ההחלטות הנכונות והחכמות,סעו ונווטו את האוטובוס הזה בתבונה כי באם מביטים אתם במראה האחורית הרי שבאוטובוס הזה יושבים כולנו,תושבי מדינת ישראל,זו אחריות עצומה כפי שאתם הרי כבר יודעים,בהצלחה!!!!הצלחתכם הצלחתנו

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל – צרפת : אהבה חד צדדית

אריק זיו ויזר

תהיות של ליכודניק צעיר

דביר זיו

“וְיִקְרְאוּ אֶל-אֱלֹהִים, בְּחָזְקָה; וְיָשֻׁבוּ, אִישׁ מִדַּרְכּוֹ הָרָעָה “

אריק זיו ויזר

לוין למשפטים !

עשרים לאוסלו : כך נרמס החוק ברגל גסה

אלי חזן

לאן יוביל תפקיד יו”ר האופוזיציה את יאיר לפיד?

מזל מועלם - אתר אל מוניטור
דילוג לתוכן