20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

על "עובדה" ושקרים אחרים…

סגן השר איוב קרא מגיב לעובדות שהוצאו מהקשרן לחלוטין בתוכנית "עובדה" 

במהלך השנים בהן אני מכהן כחבר כנסת וכסגן שר, נדרשתי לעיתים קרובות להישמע לרחשי ליבו של הציבור ונעניתי לעיתים קרובות לפניות הציבור אלי באופן ישיר במפגשים או אירועים, באמצעות מנהל הלשכה שלי, באמצעות מתנדבים מסורים המסייעים במסירות ככל הנדרש והן באמצעות הפייסבוק שהפך להיות כלי חשוב ביום יום ובאמצעותו אני שומר על קשר ישיר עם תומכי וכלל הציבור ובהם ישראלים שחיים בחו"ל וידידי ישראל מעבר לים.

כחבר כנסת וכסגן שר עומדת לנגד עיני טובתה של מדינת ישראל אותה אני מייצג, ועומדים לנגד עיני כל אותם מצביעים, שותפים לדרכי ולדרכה של תנועת הליכוד, שבזכותם אני מכהן כחבר כנסת, ושאת דרכנו המשותפת עלי לייצג.

לעיתים קרובות, מותקפים חברי הכנסת של הליכוד בשל עמידתם הבלתי מתפשרת על דרכם, על פעילותם ברוח המצע עליו נבחרו להנהיג את המדינה. לא סוד הוא, כי בעמדות מפתח רבות בתקשורת אוחזים אנשים שדעתם שונה כהבדל בין יום ולילה מדרכו של הליכוד. לא סוד הוא, כי התקשורת משמשת כלי לניגוח פוליטיקאים, וכדרכה של מדינה דמוקרטית ביקורת היא דבר נכון חיובי וראוי, כל עוד הביקורת נעשית באופן ענייני וראוי.

 

השבוע, במסגרת תכנית עובדה, "נזעקה" אילנה דיין בדרמטיות ובפאתוס שלא היו מביישות תלמידה בבית הספר למשחק, על פגישתי "הנוראית" עם איש עסקים גרמני במסגרת מה שהגב' דיין מכנה "הון ושלטון". אין ספק, קשה לייצר כותרת שתתפוס את העין (ואת המפרסם שצריך לשלם עבור זמן פרסומת). השאלה שצריך לשאול היא – האם יש כאן בכלל כותרת?

בחודש יולי האחרון הוזמנתי (ונסעתי לפי הנוהל באישור הכנסת) כאורח וכנואם בפסטיבל התרבות העולמי, אשר מימן את נסיעת המוזמנים (ללא מימון ציבורי על חשבון משלם המיסים) בו חגגו עשרות אלפים מרחבי העולם במסר של אחווה ושלום בין עמי העולם. הארגון המזמין Art of Living מוכר ע"י האו"ם ופועל לשיפור איכות החיים ורווחת הקהילה. גם עידן רייכל, הזמר המוערך ייצג את ישראל בפסטיבל זה.

מספר חודשים לפני הגעתי לברלין, ישראלית בשם שרון שחיה בברלין יצרה עם מנהל הלשכה שלי מנדי, קשר באמצעות הפייסבוק. לאחר מכן, הגיעה שרון יחד עם מרסיי אשר הוזכר בתכנית, לפגוש את ראשי בית החולים תל השומר בעניין שיתוף פעולה וידע טכנולוגי. הוזמנתי להשתתף בפגישה זו ומכאן היכרותי השטחית עם השניים.  מאוחר יותר, שרון יצרה קשר גם עימי באמצעות הפייסבוק והביעה הערכתה ותמיכתה ומדי פעם שלחה מסרים שונים ביחס לפעילותי הפוליטית. נשאלתי ע"י שרון אם אוכל להיפגש איתה אם וכאשר אהיה באירופה. בשלב מאוחר יותר, זמן קצר טרם נסיעתי לברלין פנתה שוב וציינתי בפניה שאהיה אורח של הפסטיבל בברלין. שרון הציעה לי שוב ליצור קשר עם מרסיי כאיש עסקים שיכול לתרום לישראל, אולם שום קשר לא נוצר ולא תואמה כל פגישה שהיא ביני ובינו ישירות או באמצעותה.

עם הגעתי לברלין, שרון הגיעה לפגוש אותי ושאלה שוב אם אני מוכן להיפגש עם מרסיי שהינו מכר ותיק שלה, איש עסקים עימו נפגשתי בבית החולים תל השומר, אשר עוסק בתחום בתי חולים ובתי אבות ומוכן לתרום לישראל. לאחר שקילת המידע שנמסר לי ע"י שרון ולאור שיחה קודמת עימו כשהיה בארץ, החלטתי לקיים את הפגישה. בפגישה נדונה אפשרות תרומה לבי"ח כרמל בחיפה והתנהלה שיחת היכרות טלפונית בין מרסיי לבין רופא בכיר בבית החולים. כמו כן נדונה האפשרות לקשר בין מרסיי לבין אנשים אותם אני מכיר בניגריה – אנשים אשר תורמים לרווחת הקהילה בדרכים רבות ותומכים באופן גלוי במדינת ישראל כמו הכומר אדבוייה, ידיד ישראל. אין לי ולא היתה לי כל כוונה לזכות ברווח אישי כלשהו כתוצאה מיצירת קשר זה. הטענה המגוחכת כאילו אני נלהב לקבל תכנית עסקית לצורך רווח אישי הינה לא יותר מאשר דברי בלע. כדי לקבל התייחסות רצינית, עלי להעביר הצעה רצינית הנעשית ברצינות ולא כלאחר יד. הצעה כזו לא הועברה ממרסיי בסופו של דבר.

תקופה זו היתה חשובה במיוחד למדינת ישראל. בפתח ארב הניסיון הפלסטינאי לקבל הכרה במדינה פלסטינאית ממוסדות האו"ם. מדינות אפריקה היוו ועדיין מהוות יעד אסטרטגי חשוב מאד למדינת ישראל. בדרכים רבות, חלקן נסתרות, נעשו מאמצים רבים להביא מדינה ידידותית לישראל כמו ניגריה (וגם מדינות נוספות) להתנגד לבקשה הפלסטינאית או לכל היותר להימנע בהצבעה, בניגוד גמור להחלטה של הליגה הערבית בה חברה ניגריה.

הכומר אדבוייה, מלבד היותו ידיד ותומך ישראל, עומד בראש קהילת מאמינים המונה מיליונים, והוא מקורב לנשיא ניגריה ג'ונתן גודלאק. הכומר פועל רבות למען רווחת התושבים, הוא הקים מערך לוגיסטי אדיר הכולל התפלת מים, בתי ספר, גנים, אוניברסיטה, מרפאות ועוד. סיוע לאדם כזה שמקדיש את כל חייו למען הזולת, אינו דבר של מה בכך.

מורכבות הפעילות העדינה של הפוליטיקה לעיתים נסתרת מעיניים זרות. התמונה המלאה יכולה להתבהר ממרחק ולאחר זמן. לא תמיד אנו מצליחים אבל תמיד עלינו לעשות את הטוב ביותר.

ולעניין עובדה ושקרים אחרים… לפגישה עם מרסיי אליה נסעתי, הצטרפה שרון אשר קידמה ויזמה מפגש זה ואיתה, באורח פלא כמעט, חברתה "שהגיעה מישראל", מי שהתבררה בעת השידור כתחקירנית התכנית יערה. לשאלתנו במה היא עוסקת, ענתה יערה שהיא סטודנטית לקולנוע. האומנם? והאומנם יערה הגיעה לפתע לברלין ולפגישה אותה יזמה חברתה משכבר הימים, פגישה אותה צילמה ותיעדה בסתר תוך התחזות,לתכנית עובדה? או האם תכנון הפגישה, פגישה אשר בה אין שום פסול, נעשה ביוזמתו של מישהו מעוניין במיוחד?

נכון, רכב אחד נשלח לאסוף אותי ורכב נוסף הובא על ידי ידידי חיים המתגורר בברלין שגם נהג בו. אלמלא שרון וחברתה התחקירנית יערה הצטרפו לפגישה, הרי שאני והנלווים לי היינו יכולים להגיע ברכב אחד בלבד… ונכון הוא שאכלנו ארוחת צהרים, דבר שכל אחד מאיתנו נוהג לעשות דבר שבשגרה. לא במסעדת פאר, אלא בארוחה ביתית. ונכון הוא שחזרנו במטוסו הפרטי של מרסיי ישירות אל שדה התעופה של ברלין, בעידודה של שרון, אולם כאשר התעכבנו ונוכחנו כי אנו עלולים להפסיד את הטיסה לארץ, כך גם עשינו בסופו של דבר.

אז לפעמים, עובדה היא לא עובדה, אלא אוסף מכוון ומגמתי של מידע חלקי בלבד שמטרתו אחד הוא. לא ביקורת עניינית אלא הכפשה. לא בכדי שודרה התכנית בערב שקדם למתן החלטת בית המשפט העליון בעניינה של אילנה דיין וסרן ר' אשר הוכפש ונערך בו בית דין שדה בתכנית עובדה. בית המשפט פסק כי עליה ועל התכנית לשלם לו פיצויים. סכום הפיצויים שקבע בית המשפט העליון הוקטן אמנם מהסכום שנקבע בבית המשפט המחוזי אולם זהו אינו סוף פסוק וסרן ר' מתכוון לערער כנגד החלטה זו לבג"צ. צריך לזכור, שאני הייתי היחידי שהאמנתי בחפותו של סרן ר' ותקפתי את תכנית עובדה מה שלא נעלם מעיני העורכים והמגישה. עיתונות ובוודאי תכנית המתיימרת לערוך תחקירים אינה יכולה "לייצר" סיפור יש מאין ועליה לנקוט משנה זהירות בבואה לבקר או להאשים. הדבר נכון אז ונכון גם עכשיו.

אני עשיתי, עושה ואעשה כל שניתן לטובת מדינת ישראל ובוחרי. לא תכנית זו או אחרת תרפה את ידי או תשחיר את פני. העשייה חשובה יותר, המדינה חשובה יותר, האזרחים חשובים יותר.

אני גאה להיות שותף בפעילות יומיומית חלקה גלויה וחלקה נסתרת למען מדינת ישראל. אני גאה להיות ישראלי ואני גאה להיות חבר בכנסת ישראל. וזו צריכה להיות הכותרת האמיתית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן השר קרא נפגש עם ההנהגה הארצית של מחאת האוהלים

אריק זיו ויזר

איוב קרא, על קוצים וקיצונים

אלי חזן

לך בני… לך ותגן על אימא, על אחיך, על אזרחי מדינת ישראל

אלי חזן

קרא לכל הדתות

אלי חזן

קרא מסביר ישראל לירדנים

אלי חזן

אייל דותן: "ברכות לסגן השר קרא על גיוס בנו"

אלי חזן
דילוג לתוכן