30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי ידיעה מידיעות
נרי אבנרי

על טיפש אחד ושני צבועים

מישנה: יש בישראל כוחות אור, שנאבקים בכוחות חשוכים שמנסים לסתום כאן פיות. אם חלילה ינצחו כוחות החושך, מזהירים הפרופסורים זאב שטרנהל וירון האזרחי, אבוי לדמוקרטיה. נאה דרשו. האם גם נאה קיימו? הלכתי לארכיון…

כשקראתי את מאמרו של ח"כ שאול מופז "הבריונות של אם תרצו" (מעריב / 24.8.10), נזכרתי במה שאמר עליו יובל שטייניץ: ("לציפי אין אופי, ו-) למופז אין שכל. יש לו בעיה בהבנת הנקרא" (חדשות ערוץ 2 / 15.9.08).

למרות שלא שאלתי אותו אני בטוח שבוויכוח הקשה בין הסטודנטים מתנועת "אם תרצו" למרצים האנטי ציוניים, מופז תומך בסטודנטים. אז למה תקף אותם? -איך אמר שטייניץ?- בעיה בהבנת הנקרא. הוא החליט שהסטודנטים תקפו את אוניברסיטת בן-גוריון, בעוד שהם נעולים על המרצים המוציאים דיבת הארץ רעה.

בלי שום ספק, תנועת "אם תרצו" טלטלה את האקדמיה והתקשורת. פתאום משום מקום, צצים "צוציקים"  שמחציפים פנים מול פרופסורים שונאי ציונות. אלה נזדעקו: פשיסטים עלייך אקדמיה… הלאה המקארתיזם!… לא ניתן לסתום כאן את הפה!… אני שומע ושואל את עצמי: כמה צביעות יכולה אישיות של איש שמאל להכיל?

מאחר ואי אפשר להגיב על כל זעקות השבר ששמענו מהעדר, בחרתי להשיב לשני פרופסורים ידועים: זאב שטרנהל וירון האזרחי, שניהם היו רוצים שנחשוב אותם למפיצי חופש ביטוי וערכים דמוקרטיים.  

 

 

פרופסור שטרנהל (כמו פרופסור האזרחי) לא יכול לשאת את המחשבה שיהיו מרצים שייסתמו להם את הפה. תחת הכותרת "רק כוח יעצור כוח", מאיים שטרנהל: "יש להבהיר שכל ניסיון לפגוע במעמד של מרצה מסיבות פוליטיות ייתקל בתגובה קשה של הסגל האקדמי בישראל. התגובה הבינלאומית הצפויה, כולל אפשרות של חרם, עלולה להיות כואבת לא פחות" (הארץ / 27.8.10).

שלושה ימים קודם, כתב פרופסור האזרחי: "מאבק קשה מתחולל היום בין אלה שמנסים להשתלט על המרחב הציבורי ולצמצם את גבולות התודעה של האזרחים, לבין אלה הנאבקים על מרחב ציבורי פתוח לביקורת ולוויכוח- שני גורמים שהם חיוניים לחופש המחשבה והדעה בדמוקרטיה שלנו" (ידיעות-אחרונות / 24.8.10).

מסתבר שיש בישראל כוחות אור, שנאבקים בכוחות חשוכים שמנסים לסתום כאן פיות. אם חלילה ינצחו כוחות החושך מזהירים הפרופסורים שטרנהל והאזרחי, אבוי לדמוקרטיה. נאה דרשו. האם גם נאה קיימו?

באפריל 2002, נתניהו היה איש פרטי. הוא הוזמן לאוניברסיטה העברית כדי לקבל תואר ד"ר כבוד ולשאת דברים. היו שחשבו: נתניהו לא ידבר כאן!! 23 פרופסורים חתמו על עצומה לא לאפשר לו להופיע. "נתניהו לא ראוי לכבוד מהאוניברסיטה העברית" נכתב   בעצומה, "ראש הממשלה סיכן ומסכן בתקופת כהונתו הקצרה מוסדות ועקרונות היקרים לכל חברה נאורה והמבססים דמוקרטיה ראויה"…

בין החותמים: משה מעוז, מרדכי קרמניצר עמנואל סיוון מנחם ברינקר ו… ניחשתם נכון, זאב שטרנהל וירון האזרחי… ככה זה כשאין מראה בבית…

 

 

 

 

נרי אבנרי ידיעה מידיעות

 

 

אגב, הקריאה להחרים את האקדמיה ולהפסיק לה תקציבים ומענקי מחקר, גם היא לא חדשה וגם עליה יש לשמאל זכות ראשונים. שופופו…

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דרושים מטונפים מהימין- פרויקט מיוחד

אלי חזן

דב ויסגלס, זה בשבילך

אלי חזן

מה אריק היה אומר על ציפי

אריק זיו ויזר

הפקרתה של הביביסטית / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

יש אנשים שאסור להרגיז

אריק זיו ויזר

הפשיסט חזר כמגדלור דמוקרטי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן