23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

"עופרת יצוקה – 2", עכשיו, ויפה שעה אחת

במבצע "עופרת יצוקה -1" , כידוע , צה"ל לא סיים את המלאכה. עדיין נותרו בשטחי הרצועה , המחרטות ובתי המלאכה, שמייצרים את כלי המשחית, הנורים אלינו -תושבי הדרום, כל אימת שלמישהו שם משעמם, או בגלל כל סיבה איזוטרית אחרת.

 

 

עדיין נותרו על יד "ציר פילדלפי", המנהרות הארוכות , המשמשות להברחת אמל"חים מחצי האי סיני , אל תוככי הרצועה.

 

במבצע "עופרת יצוקה -1 " , היו ידיו של צה"ל כבולות, שכן – גלעד שליט היה עדיין שם בכלאו, והיה חשש שהוא ייפגע בסערת הלחימה , מירי כוחותינו או -מידי החמס.

היום – כשגלעד שליט ,תודה לאל, כבר בבית, ידיו של צה"ל שוב אינן כבולות, והוא יכול להרגיש חופשי לגמרי בפעולותיו ברצועה (כמובן , במגבלות הידועות של "אמנת ג'נבה", אם כי – האמת ניתנה להיאמר – אין עוד צבא טהור יותר או מוסרי יותר מצה"ל ). היום – יכול צה"ל להיכנס שוב לרצועה , להשמיד את כל המחרטות ובתי המלאכה, ולפוצץ את המנהרות מ"ציר פילדלפי", או – למלא אותן מים. כל דבר שיסכל את ההברחות מסיני אל תוככי הרצועה.

 

ככל הנראה, אין פניו של החמס לשלום או לרגיעה. היום , כשמתברר מתוצאות הבחירות במצרים שה"אחים המוסלמים" ונציגם -מורסי,הם הם-המנצחים בבחירות,

הרי שהחמס שהוא בן הטיפוחים של ה"אחים המוסלמים" , רק יחוש מחוזק יותר, ופחות יתחשב, ברצונותיה של ישראל.

 

 

 

מהתמונה שעולה כעת , מדיווחי התקשורת , הרי ששוב הוכרזה הפסקת אש רשמית , נוסף  לזו שהוכרזה כבר אמש. אלא ש – הירי נמשך כל העת. החמס טוען שאין אלה אנשיו שאחראים לירי הזה , ואולם – אם אין זה החמס, הרי ברור שאלה הפלגים הקיצוניים שמסתובבים ברצועה. אין הרבה אפשרויות : או שהחמס ישתלט על הפלגים הקיצוניים הללו , ויערוב לכך, שגם הם ישמרו על הפסקת האש, או – שיישא באחריות לפעילות העויינת שלהם, כיוון שהוא הריבון בשטח, והוא זה שחייב להפגין את שליטתו באזור.

 

כך או כך – אם אכן מתכוון צה"ל להיכנס שוב לרצועה, לעשות שם סדר ולהשלים את המלאכה שלא הושלמה ב"עופרת יצוקה -1",  הרי שקודם לכן , חייב משרד הביטחון , למגן את כל היישובים הנמצאים בטווח הקסאמים, הגראדים והפצמ"רים , ןלוודא שלא ייווצר שוב מצב שבו אנחנו – תושבי הדרום ,  נרגיש שוב כ"ברווזים במטווח", מופקרים לגורלנו.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חמש נקודות לשבת. והפעם : חמש חידות לשבת

אריק זיו ויזר

למי ניתנה הנבואה ?

אריק זיו ויזר

אסתר, ציפי וזהבה

הרהורים שכאלה

עינר אביב

נקודה למחשבה…

אריק זיו ויזר

הטרור המשתנה ודרכי ההתמודדות עמו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן