26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

עוזי דיין: סוגיית ההקפאה לא מתה. היא תחזור.

דיין נאם בבמת דיון של המועצה הציונית בחיפה האדומה, שרוב חבריה מזוהים עם קדימה ומפא”י

 

 “עלינו לפתוח בהקדם סיבוב חדש של שיחות עם האמריקאים שבמסגרתו עלינו להערך לקראת דרישה נוספת לחידוש ההקפאה” כך אמר עוזי דיין בבמת דיון של המועצה הציונית בחיפה. לדבריו אומנם נחלצנו מהמלכודת של הדרישה להמשך ההקפאה ל90 יום, אבל אין זה סוף פסוק. האמריקאים לא שינו את מדיניותם הבסיסית, ולכן יש סבירות שידרשו שוב להקפיא בניה בהתנחלויות.

עוזי דיין הסביר שהדרישה להקפאה ל90 יום היא חלק ממלכודת גדולה יותר. האמריקאים דורשים שבתקופה זו יתנהל מו”מ שבו תיפתר שאלת הגבולות בין ישראל למדינה הפלסטינית. לדיין ידוע ממקורות מודיעיניים על התוכנית הפלסטינית. הם מעונינים להכריז חד צדדית על מדינה. ברור להם שלא יהיה קל לזכות בהכרה בינלאומית על מדינה ערטילאית בלי גבולות ברורים ומוסכמים. לעומת זאת אם יציגו גבולות שאפילו ישראל מכירה בהן, אף מדינה לא תוכל לסרב לגבולות אלה וממילא להכיר במדינה הפלסטינית. לאחר שהפלסטינים יקבלו הכרה, העולם יתמוך בהם גם כאשר הם יקבעו עובדות בשטח ויתעלמו מדרישות ישראל לבטחון, לזכויות התושבים הישראלים בישובים היהודיים ביו”ש, וישראל לא תוכל למנוע שיבה של 10 מיליון פלסטינים ליו”ש ואח”כ הם ילחצו לחזור גם לישראל. גם האמריקאים יודעים על תוכניות אלה ועל הסכנות הקיומיות לישראל, ובכל זאת תומכים בדרישות הפלסטינים.

כדי לסכל את הסכנות האלה מציע דיין למנהיגי ישראל להתעקש על קיום מכתב בוש מ2004, ולדרוש מהאמריקאים לכבד את רציפות מדיניותם במיוחד לגבי ההכרה בזכותנו לגבולות בני הגנה.

עוזי דיין מציע לנקוט יוזמה ולהגיש לאמריקה תוכנית שיהיו בה שלשה קוים אדומים: הראשון, התחיבות שירושלים לא תחולק. שנית, לוודא שדרישות השיבה של הפליטים הפלסטינים יידחו על הסף דה פקטו וגם דה יורה. להגיד מראש “לא!” ברור ונחרץ אפילו לפלסטיני אחד. בלי פשרות שיובילו לפריצת הסכר. והשלישית, לקבוע בהסכמה שנהר הירדן הוא גבול הבטחון של ישראל, ובבקעת הירדן תהיה בריבונות ישראל כדי להגן על הגבול הזה.

בהמשך נאומו סקר דיין גם את ההתגרענות האיראנית, והציג שלש חלופות שבהן יכולה ישראל לפעול בנושא. את דבריו האחרונים הקדיש באריכות לנושא החינוך. הוא סיפר על גילויי בורות מדהימים של הדור הצעיר וחיילים בתרבות יהודית ובהיסטוריה של ארץ ישראל. לדעתו יש משמעות בטחונית לחוסר הידע של הדור הצעיר ושל החיילים בהווה ובעתיד, כיון שזה ממעיט את המוטיבציה להגן על קיום המדינה היהודית.

לאחר ההרצאה התקיים דיון במועצה הציונית, ונראה שדבריו של עוזי דיין עוררו ענין ורושם רב. התגובות החיוביות של הקהל ראויות לציון מיוחד לאור העובדה שרוב חברי המועצה הציונית אינם ליכודניקים מכוחותינו, אלא מפאייניקים ותיקים שמזוהים עם עמדות המרכז. התרשמנו שעוזי דיין הצליח לפקוח את עיניהם ולקרבם לעמדות הליכוד. רבים מהם התענינו בהצטרפות למועצת הבטחון לישראל בראשות עוזי דיין. ראש הסניף ביקש להצטרף למפעל הסיורים ביו”ש של עוזי דיין, והתחייב למלא לפחות אוטובוס אחד בסיור הקרוב לחברון.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ערבים הציתו אש באזור הר ברכה לאחר מסיק

אריק זיו ויזר

לא נח לרגע: השר ישראל כץ מאיץ את בניית נמל התעופה בדרום

אריאל אילוז

פגיעה ביצהר: גדעון סער מתנכל למוסדות חינוך ביישוב אסטרטגי

אריק זיו ויזר

ההתגלות של משה שלונסקי בשומרון

אלי חזן

השרה לבנת קיבלה בברכה את ההחלטה להכשיר את הבנייה בשכונת היובל בעלי

אריק זיו ויזר

התהלוכה חוזרת לצעוד : בפעם ה – 188 ספר התורה העתיק ייצא מבית עבו בצפת למירון

אריק זיו
דילוג לתוכן