22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

עבור העבודה גבאי הוא הבעיה ולא הפתרון

לליכוד יש אינטרס מובהק שגבאי יישאר מנהיג המחנה הציוני משום שכמו שזה נראה כרגע הוא הפך לגורם מזיק ולא מועיל

בעידן שבו החדש הוא פופולארי לא היה זה מפתיע לראות את ההתלהבות מאבי גבאי במהלך הפריימריז לראשות מפלגת העבודה. בדיוק כמו אמנון ליפקין שחק, כמו יאיר לפיד וכמו עוד אין ספור אנשים עם כוונות טובות והבנה מינימאלית של המערכת הפוליטית, גם גבאי חווה על בשרו את הדבר הבא : הוא נבחר והפך מיד לפופולארי אך לא עבר זמן רב והפופולאריות שלו נשחקה ואילו כיום הוא נמצא בנקודת השפל הנמוכה ביותר שלו.

אין תימה. לאור ההתלהבות במהלך הקמפיין נבלעו סיפורים שעלולים היו להזיק לבחירתו. כמו למשל, שבתור מנכ"ל בזק הוא גזל את הצרכן הישראלי. או למשל, הזלזול שלו בעובדי החברה. אלא שעם הזמן הבלוף התברר : גבאי הוא בדיוק מסוג הפוליטיקאים שאותם הוא מתיימר להחליף. הוא אפילו גרוע מהם.

לא זו אף זו, הוא לא מבין את ההליכים הדמוקרטיים במפלגת העבודה. למרות שזאת מפלגה שהולכת ומאבדת מהרלוונטיות שלה בפוליטיקה הישראלית קשה שלא להתמוגג מהדנמיקה הדמוקרטית שלה. ככל שמספר המנדטים יורד אתה מגלה עוד ועוד פעילות מפלגתית עם עוד ועוד פעילים שרוצים להחיות מותג שעומד למות.

היום נתבשרנו שגבאי עומד לפרסם רשימת מומלצים בפריימריז. נעזוב לרגע את העובדה שמעולם במפלגה דמוקרטית לא נעשה הדבר בצורה כה גלויה ובוודאי לא בבוטות כזאת. מנהיגי מפלגות דמוקרטיות המליצו במקרים מסוימים על מועמדים אך לא עשו זאת כחבילה אחת. התוצאה הראשונה של רשימת המומלצים בפריימריז עבור גבאי תהיה שבנוסף לתיעוב הקיים כלפיו במפלגה כיום הרי שלאחר פרסום רשימת מומלציו רמת התיעוב הפוליטי תרקיע שחקים. אלה שלא יומלצו יהפכו להיות נינג'ות פוליטיות רוויות שנאה שכל תכליתם יהיה להדיחו. הוא עלול לשבור את רמות התיעוב שחשו במפלגת העבודה כלפי אהוד ברק שנייה לפני שפירק את המפלגה לרסיסים, נשאר בקואליציית נתניהו השנייה והקים את סיעת עצמאות. אלא שחשוב לומר עוד משהו : גבאי לא פופולארי ודווקא מומלציו עלולים להפסיד. ייתכן כי יתברר בדיעבד שמי שרוצה להיבחר ברשימת העבודה לכנסת עדיף לו או לה שלא תהיה חלק מרשימת המומלצים.

 

פעיל במפלגת העבודה איתו שוחחתי לאחרונה אמר לי את הדבר הבא : "בין גבאי, לבני וברק אני מעדיף את ברק למרות שאני יודע שהוא בעייתי. מכל השלושה הוא הפחות גרוע". כמו שזה נראה כרגע הבלתי ייאמן עוד עלול לקרות וברק ייקח את המושכות לידיו.

בכל מקרה, אני עדיין סבור שגבאי לא ינהיג את השמאל בבחירות וספק אם ינהיג את המחנה הציוני וזה מאוד חבל משום שכרגע יש אינטרס מובהק לליכוד שהוא יהיה המנהיג. הוא בעצמו טען שבעבר לא הצביע לליכוד ואז התברר שהוא אמר שכן, עוד שקר שלו. בכל מקרה, זה נראה כאילו גבאי הוא אינטרס ליכודי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפטרת חזון העצמות היבשות

אלי כהן

פרשת משפטים : מפסגה לחיי שיגרה.

הרויזיוניסט

הפנים החדשות של הליכוד – הכירו את אלי ורד חזן

אריק זיו

מיזם "אהבה בליכוד" של צעירי הליכוד פורץ דרך

דניאל נחמיה

מזל טוב גברת נתניהו

אריק זיו ויזר

הדמוקרטיה הפנימית בליכוד : יופי של גיוון

חיים פוזן
דילוג לתוכן