26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בחירות 2013

סקר “מאגר מוחות”: התחזקות גוש הימין

 

 

בשונה מסקרים שפורסמו ביום ה’, סקרי סופ”ש מראים על התחזקות לגוש הימין

 

סקר “מאגר מוחות”, שפורסם השבת ב-“מעריב” מלמד על התחזקות גוש הימין-דתיים, זאת בשונה מסקר שפורסם ביום ה’ והובא כאן בליכודניק. כאשר גוש הימין משוער כוחו ב-69 מנדטים לעומת 41 בלבד לגוש המרכז-שמאל.

 

הליכוד ביתנו:

 

השבוע ההפכפך והעמוס שעברו על כוחותינו, היה נדמה כמי שעלול לפגוע בכוחה של הליכוד ביתנו. ואכן, סקר קול ישראל שהובא בליכודניק אתמול, לימד שכך פני הדברים. אולם, הדברים בסקר מאגר המוחות מראים על מציאות קצת שונה, המלמדת על שמירת כוחה של הליכוד ביתנו המשוער ב-37 מנדטים. 

ימים יגידו לאן פני הדברים, ויש לזכור כי הקמפיין הגדול עתיד להתחיל ביום ראשון, עיניו ליום א’ והשלכותיו. כך או כך, מצב הדברים המסתמן שהוא שאת הממשלה הבאה ירכיב ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר הליכוד ביתנו תשמש כמפלגת ציר. שאלת השאלות, עד כמה כוחה יהיה דומיננטי וממילא עד כמה יציבה, צרה ומשילה תהיה ממשלתו הבאה של נתניהו. 

 

גוש הימין-דתיים:

 

* הבית היהודי:

 

כאמור, סקר מאגר המוחות מראה מגמה ברורה של התחזקות לגוש הימין-דתיים. זאת, בעיקר, הודות להייפ הגדול שמתחולל סביב נפתלי בנט ומפלגתו “הבית היהודי” אשר כוחה מתחזק מסקר לסקר, ומשוער כעת ב-12 מנדטים. יצוין, כי שיאה ההיסטורי של המפד”ל היה 12 מנדטים, כמו שהדברים נראים בסקרים בנט בהחלט “מחזיר עטרה ליושנה”. התמונה המתסמנת היא שהבית היהודי צפויה להפוך לשחקן מפתח בממשלה הבאה. 

 

אם כי, יש לומר שדבריו השבוע בתכניתו של ניסים משעל לא נלקחו בחשבון בסקר הנוכחי, וטרם ידוע מה עוצמת השפעתם, אם בכלל. 

 

* ש”ס:

 

הבשורה היא שאין חדש תחת השמש ועולם כמנהגו נוהג – מאבקי בכורה בחצר הרב, הרבה אינטריגות ותככים, אך בכל זאת כוחה של המפלגה נשמר. בדומה לסקרים קודמים, גם הפעם כוחה של ש”ס נותר יציב ונאמד ב-11 מנדטים. גם בממשלח הבאה, נדמה שש”ס תוסיף להיות שחקן מפתח באגף הימני-דתי-חרדי. 

 

* יהדות התורה:

 

גם כאן אין הפתעות, יהדות התורה מוסיפה לשמור על כוחה המסורתי, אם כי ניכרת התחזקות קלה ביחס לסקרים הקודמים, וכוחה משוער כעת ב-6 מנדטים.

 

* המתנדנדות – עוצמה לישראל ועם שלם:

 

מחסום אחוז החסימה מוסיף לתעתע, הפעם – עוצמה לישראל היא זו שעוברת ומקבל 2 מנדטים בעוד שמפלגתו של הרב אמסלם לא מצליחה לנפצו וכוחה משוער במנדט אחד בלבד. אם כי, יש לזכור שבסקרים, כבכל מחקר סטטיסטי, ישנה טעות תקון שכאשר מדובר בהפרשים כה קטנים לא באמת יכולה ללמד על המציאות האמיתית. לפיכך, עוד מוקדם לדעת את מי נראה בכנסת הבאה – פרופסור אלדד וד”ר בן ארי או שמא את הרב אמסלם, ואולי את שלושתם יחד ואולי ייפקדו כולם. לאלוהים פתרונים, חודש ימים לסוף הסאגה. 

 

 

(צילום: אילוסטרציה)

 

 

גוש המרכז-שמאל:
כאמור, סקר “מאגר המוחות” מלמד על מגמת צניחה ברורה – גוש המרכז-שמאל נחלש מאוד וכוחו משוער כעת בלא יותר מ-41 מנדטים. עם זאת, טלטלת יחסי הכוחות בתוך הגוש הולכת ונמשכת. 
* העבודה:
לראשונה מזה תקופה, מפלגת העבודה מצליחה להשיג את גבול ה-20 מנדטים ממנו נעדרה כבר תקופת מה. כוחה של שלי יחימוביץ וחבורתה משוער כעת ב-20 מנדטים. בד בבד, יש לומר שגם כאן אין הדברים מלמדים על התמונה הסופית כי סוף סוף, סקרי השבוע מלמדים שהעבודה התרחקה מגבולות ה-20. אך כך או כך, היא לא רחוקה משם בהרבה. 
* לבני ויאיר – המאבק על מס’ 2 בגוש:
אחד מסממני הסקרים האחרונים היה ללא ספק המאבק בין ציפי לבני ליאיר לפיד, שככלות הכל מכוונים לאותה סוגה באוכלוסייה (מעמד בינוני, משכיל וממוצא עדתי מאוד דומה). סקר “מאגר המוחות” מלמד על כי לבני משמרת פחות או יותר על כוחה, וממשיכה לפלרטט עם גבולות ה-10 מנדטים, וכעת כוחה משוער ב-9. לעומתה, לפיד שהחל את מסעו עם ציפיות ל- 20+ מנדטים, ממשיך לצנוח וכוחו יורד לשפלים חדשים ומשוער כעת ב-7 מנדטים בלבד. 
* מרץ: 
ממשיכה את מגמת ההתחזקות הקלה שראינו גם בסקר “קול ישראל”, ולאחר שבועות רבים בהם כוחה לא שוער ביותר משלושה מנדטים, מצליחה לגרוף כעת 4 מנדטים. לא ברור מהיכן זולגים מנדטים אלו, אך הם בכל זאת כאן ומרץ עומדת על ארבעה חברים שייכנסו לכנסת הבאה. 
* מפלגות הערבים:
שומרות על כוחן המסורתי של עשרת המנדטים, אם כי כשם שנאמר בכתבתנו הקודמת – רק מחצית מערביי ישראל צפויים להצביע בבחירות הקרובות. במצב דברים אחר, היינו באם יחליטו להצביע, כוחה עתיד לגדול. כך או כך, ימים יגידו. 
* קדימה:
מפלגה שנולדה בחטא ומתה בחטא – חטא אריאל וחטא שאול, חטאה של ציפי וחטאו של רמון – קדימה, שוב יש לומר, לא עוברת את אחוז החסימה. 
סיכום:
תמונת המצב, חודש לבחירות, היא שגוש הימין צפוי להרכיב את הממשלה הבאה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקרב ואולי אף ישבור את שיאו של דוד בן גוריון.  
ליכודניק ימשיך לעדכן. 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מצפן הבחירות של המכון הישראלי לדמוקרטיה

אלי חזן

ניצחון סוחף לליכוד בקריית שרת בחולון

אלי חזן

חשיפה : מצנח הזהב של צחי

אריק זיו ויזר

הליכוד של אוחנה זכה ב – 50% מהקולות בבחירות דמה בחצור הגלילית

אלי חזן

כשריאל: “ישראל חזקה בהנהגת נתניהו- ראש ממשלה חזק”.

אריק זיו ויזר

להחיל את הריבונות הישראלית באיו”ש וליישם את דוח לוי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן